  • 1. Data: 2010-01-28 21:42:57
    Temat: Jakby ktoś urządzał studio...
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    ... i szukał inspiracji...

    http://www.youtube.com/watch?v=VYkNKP96b84&feature=c
    hannel

  • 2. Data: 2010-01-29 07:42:39
    Temat: Re: Jakby ktoś urządzał studio...
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hjt098$ges$1@node1.news.atman.pl...
    > ... i szukał inspiracji...
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=VYkNKP96b84&feature=c
    hannel

    studio wielkie i jasne, ale nie wiem po co az takie...
    na każdym zdjęciu z kuchni meble są te same, na każdym zdjeciu z slaonu tez
    meble są te same... lepiej zrobić sesje u kogoś w kuchni lub salonie niż
    ciagle trzepac w tej samej zmieniajac tylko rozstaw mebli

  • 3. Data: 2010-01-29 10:21:14
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Kokos" <k...@k...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > tez meble są te same... lepiej zrobić sesje u kogoś w kuchni lub salonie
    > niż ciagle trzepac w tej samej zmieniajac tylko rozstaw mebli
    Próbowałeś robić sesję w kuchni lub salonie?
    Jeżeli tak, to zapewne nieraz chciałeś zburzyć ścianę, aby postawić światło,
    przesunąć zabudowaną kuchenkę o 50cm w lewo, przemalować ścianę na żółto...
    No i sufit, kurde, nawet w starym budownictwie nie pozwala na sensowne
    zawieszenie softboksa 180x180 nad stojącym człowiekiem...
    Takie same meble? Żarty. A u ludzi to masz różne? Czym się niby różnią?
    Proste-frontami, o typowych wymiarach. Przebudowa takiej kuchni na nowy
    "styl" zajmuje pewnie 2-3 godziny. To mniej niż jazda ze sprzętem j jego
    instalacją u życzliwej osoby ze stosownych gabarytów kuchnią. A na miejscu
    masz wizażystę, który obsługuje 3 plany na raz, stylistów, a nawet
    przedstawicieli klientów.
    A uprawianie "sztuki"? Jeżeli zawita tam "wena", zapewne da się zrobić nie
    gorsze fotki niż w piwnicy przerobionej na studio, z polipropylenowym tłem w
    kratkę...

  • 4. Data: 2010-01-29 10:30:35
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Kokos pisze:
> [...]
    > meble są te same... lepiej zrobić sesje u kogoś w kuchni lub salonie niż
    > ciagle trzepac w tej samej zmieniajac tylko rozstaw mebli

    Robiłeś foty u kogoś w kuchni. moim zdaniem lepsze jest takie studio. Z
    tego co widzę jak będzie chciał inne meble to je po prostu zamówi.
    To że nam pokazał urywek swojego warsztatu, nie znaczy, że jest mało
    kreatyny i powtarzalny. Moim zdaniem wręcz odwrotnie wie dokładnie czego
    chce i jakich środków do tego użyć.
    To, że robi fotografię stockową - może mu to wystarczy, spełnia się w
    swojej pracy a to jest najważniejsze, a jego galerią są wszelkie
    publikacje z jego fotami i nie wiem czy bardziej budujące nie jest
    zobaczenie swojej foty w jakimś magazynie niż zrobić wystawę w galerii i
    poza kilkoma osobami nikt nie zobaczy zdjęć.
    Jak ktoś chce być wielkim fotografem artystą to jego sprawa. On jest
    dobrym rzemieślnikiem.

    Ariusz

  • 5. Data: 2010-01-29 10:53:51
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-01-29 11:21, Marcin [3M] pisze:

> [...]
    > na żółto... No i sufit, kurde, nawet w starym budownictwie nie pozwala
    > na sensowne zawieszenie softboksa 180x180 nad stojącym człowiekiem...

    Nikt nie będzie przeczyć że takie studio ma masę plusów, studio z linka
    to kawał profesjonalnej roboty. Są z pewnością sprostać wiele wyzwaniom.
    Ale chyba nie będziesz przeczyć że powtarzalność wystroju może stanowić
    problem. Co do tego fotografa z youtube to z pewnością nie stanowi dla
    niego problemu praca w wnętrzach chociażby wynajętych przez klienta,
    wszystko kwestią ceny, a takie studio jest z pewnością świetnym
    uzupełnieniem, szczególnie przydatny kiedy np. liczy się czas.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 6. Data: 2010-01-29 11:45:52
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystko kwestią ceny, a takie studio jest z pewnością świetnym
    > uzupełnieniem, szczególnie przydatny kiedy np. liczy się czas.

    Ktoś włożył kasę w uzyskanie optymalnych warunków do pracy. I dostał to, co
    chciał.
    Powtarzalność wystroju nie jest imo żadnym problemem.
    Fronty meblowe można w kilka chwil przemalować, okleić folią lub wymienić.
    Szafki w ostateczności można nabyć w n.p. ikei, i po robocie... zwrócić ;)
    Sprawna ekipa zmontuje meble w kilka godzin. I mamy nowe wnętrze. Kilka
    gadżetów, kwiatki, modele, i do boju... Światło w podłodze? Ależ proszę...
    Inny kolor ścian? O'k, przerwa na kawę i poprawę makijażu, ekipa proszę
    pomalować te ściany... Albo nie, zbyt dużo kaw szkodzi, przenosimy się na
    plan obok, a tu wracamy za chwilę. I proszę też tu zamontować okno, za nim
    ustawimy spota...
    Moja wyobraźnia podpowiada mi, że tym sposobem w jeden dzień można obskoczyć
    minimum 4 plany. W tym czasie musiałbym 4x zwinąć i to sprzęt i jechać (a
    raczej stać w korkach jadąc ) z planu na plan - albo mieć ekipę z 2-ma
    zestawami. Organizacja jest kwestią do "dopieszczenia", ale ja wybrałbym
    pracę w kontrolowanych warunkach. Na dokładkę z zapleczem w postaci stacji
    graficznej, drukarki (tak, często lepiej popatrzeć na papier) i szybkich
    łączy (gdyby klient chciał mieć możliwość dogadania szczegółów).
    Moje doświadczenia są takie, że rozwinięcie i zwinięcie sprzętu u klienta (3
    lampy i trochę 'różności') zajmuje jakąś godzinę. Raz miałem problem, bo
    klient miał "szwedzkie" gniazda (po tym zmodyfikowałem wszystkie kable
    sieciowe), ale czasem taka nieprzewidywalna bzdura może utrudnić pracę...

  • 7. Data: 2010-01-29 12:41:12
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-01-29 12:45, Marcin [3M] pisze:

    > Ktoś włożył kasę w uzyskanie optymalnych warunków do pracy. I dostał to,
    > co chciał.

    Co do wygody to w ogóle nie ma dyskusji, zresztą czasami trzeba ambicje
    trochę odłożyć na bok.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 8. Data: 2010-01-30 02:21:46
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 29 of Jan 2010 11:21, Marcin [3M] wrote:

    > Użytkownik "Kokos" <k...@k...com> napisał w wiadomości

    > Próbowałeś robić sesję w kuchni lub salonie?

    To studio przypomina mi sklep Ikei. Ja bym pojechał focić do sklepu
    a nie przywoził sklep do studia.

    nb

  • 9. Data: 2010-01-30 10:27:57
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > To studio przypomina mi sklep Ikei. Ja bym pojechał focić do sklepu
    > a nie przywoził sklep do studia.

    Próbowałeś kiedyś?

  • 10. Data: 2010-01-30 13:10:50
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "nb" napisał
    > To studio przypomina mi sklep Ikei. Ja bym pojechał focić do sklepu
    > a nie przywoził sklep do studia.

    Widać taniej jest zrobić sobie taki sklep : )

    adam