    From: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jakby ktoś urządzał studio...
    Date: Fri, 29 Jan 2010 12:45:52 +0100

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hjuenp$2d6$1@news.onet.pl...

    > Nikt nie będzie przeczyć że takie studio ma masę plusów, studio z linka to
    > kawał profesjonalnej roboty. Są z pewnością sprostać wiele wyzwaniom. Ale
    > chyba nie będziesz przeczyć że powtarzalność wystroju może stanowić
    > problem. Co do tego fotografa z youtube to z pewnością nie stanowi dla
    > niego problemu praca w wnętrzach chociażby wynajętych przez klienta,
    > wszystko kwestią ceny, a takie studio jest z pewnością świetnym
    > uzupełnieniem, szczególnie przydatny kiedy np. liczy się czas.

    Ktoś włożył kasę w uzyskanie optymalnych warunków do pracy. I dostał to, co
    chciał.
    Powtarzalność wystroju nie jest imo żadnym problemem.
    Fronty meblowe można w kilka chwil przemalować, okleić folią lub wymienić.
    Szafki w ostateczności można nabyć w n.p. ikei, i po robocie... zwrócić ;)
    Sprawna ekipa zmontuje meble w kilka godzin. I mamy nowe wnętrze. Kilka
    gadżetów, kwiatki, modele, i do boju... Światło w podłodze? Ależ proszę...
    Inny kolor ścian? O'k, przerwa na kawę i poprawę makijażu, ekipa proszę
    pomalować te ściany... Albo nie, zbyt dużo kaw szkodzi, przenosimy się na
    plan obok, a tu wracamy za chwilę. I proszę też tu zamontować okno, za nim
    ustawimy spota...
    Moja wyobraźnia podpowiada mi, że tym sposobem w jeden dzień można obskoczyć
    minimum 4 plany. W tym czasie musiałbym 4x zwinąć i to sprzęt i jechać (a
    raczej stać w korkach jadąc ) z planu na plan - albo mieć ekipę z 2-ma
    zestawami. Organizacja jest kwestią do "dopieszczenia", ale ja wybrałbym
    pracę w kontrolowanych warunkach. Na dokładkę z zapleczem w postaci stacji
    graficznej, drukarki (tak, często lepiej popatrzeć na papier) i szybkich
    łączy (gdyby klient chciał mieć możliwość dogadania szczegółów).
    Moje doświadczenia są takie, że rozwinięcie i zwinięcie sprzętu u klienta (3
    lampy i trochę 'różności') zajmuje jakąś godzinę. Raz miałem problem, bo
    klient miał "szwedzkie" gniazda (po tym zmodyfikowałem wszystkie kable
    sieciowe), ale czasem taka nieprzewidywalna bzdura może utrudnić pracę...