  • 1. Data: 2010-06-14 12:06:38
    Temat: Jaka torba LowePro?
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Witajcie!

    Stanąłem przed koniecznością zakupu torby foto. Dotychczas chodziłem z
    Canonem 350D + 17-55/2.8 IS wsadzonym w jedną z Lowepro Rezo - zwykły
    futerał - na krótkie spacery, a na wycieczki wsadzałem go w plecak.
    Lowepro CompuDayPack, razem z laptopem.

    Zestaw sprawdzał się rewelacyjnie, dopóki mi się szklarnia nie
    poszerzyła - dokupiłem EF 70-200/4L i zrobiło się ciasno. W plecak w
    przegródce na aparat puszka i dwa szkła się nie mieszczą, a znowu
    utykanie drugiego obiektywu w środek plecaka, który nie jest dodatkowo
    wyściełany i noszę tam stertę innych rzeczy, jest raczej kiepskim
    pomysłem. Tymczasowo radzę sobie trzymając drugi obiektyw w grubym
    materiałowym kondomie, który kiedyś dostałem od Sigmy, której już nie
    mam - ale to półśrodek.

    Chciałbym kupić jakąś torbę foto, która pomieści:
    - puszkę wielkości 50D (350D powoli pójdzie w odstawkę) z gripem
    - EF 17-55/2.8 + 70-200/4. Fajnie, jakby był margines jeszcze na
    jedno/dwa szkła (np. jasną 50 + 100 Macro) - nie chciałbym wymieniać
    torby jak dokupię kolejny obiektyw.
    - 580EX II i pierdoły: ładowarka do AA, ładowarka do aku aparatu

    Wszystko mam LowePro i bardzo mi się ich rzeczy podobają, dlatego
    chciałbym pozostać przy ich ofercie.

    Slingshoty raczej odpadają - brak miejsca wynika z tego, że w plecaku
    noszę inne rzeczy, więc plecak mi z pleców nie zniknie. Z tego też
    powodu odpadają plecaki - te dedykowane do foto mają z reguły za mało
    miejsca na typowo wycieczkowe rzeczy, tutaj chciałbym ostać przy tym co
    mam, lub plecaku typowo podróżnym.

    Myślałem o zwykłych torbach z paskiem na ramię - ale tutaj chętnie
    posłucham Waszych doświadczeń.

    Wpadłem na ich www, ale wybór toreb jest gigantyczny - zamiast dochodzić
    po rozmiarach i ich rekomendacjach, co w torbę wchodzi, byłbym
    niezmiernie wdzięczny za garść doświadczeń praktycznych jak ze sobą taki
    sprzęt nosić :)

    Dzięki!
    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 2. Data: 2010-06-14 12:15:26
    Temat: Re: Jaka torba LowePro?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 14 Jun 2010 14:06:38 +0200, Mateusz Papiernik napisał(a):

    > Myślałem o zwykłych torbach z paskiem na ramię - ale tutaj chętnie
    > posłucham Waszych doświadczeń.

    IMHO torba na aparat to kiepskie rozwiązanie. Rzuca się w oczy, kusi
    złodzieja.
    W ogóle gość z torbą na aparat wygląda... wieśniacko IMHO.

    Kup jakąś dobrą torbę kurierską (np. Timbuk2, jeśli uda Ci się w Polsce)
    i inserta, który to wszystko pomieści. Daje to przewagę tego rodzaju, że
    jak nie potrzebujesz taskać klamotów to inserta przekładasz do szafy, a z
    torbą idziesz na zakupy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 3. Data: 2010-06-14 12:22:54
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Ales sie rozpisal.. Mam gabarytowo podobny zestaw i LowePro 190AW dobrze
    mi sie do tego sprawdza.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 4. Data: 2010-06-14 12:55:34
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-14 14:06:38 +0200, Mateusz Papiernik <m...@m...net> said:

> [...]
    > torby jak dokupię kolejny obiektyw.
    > - 580EX II i pierdoły: ładowarka do AA, ładowarka do aku aparatu

    Zerknij na Tamraca* Velocity 9-10x - slingshot, ale daje się w miarę
    wygodnie nosić z plecakiem.
    A tak swoją drogą - współczuję żywotu szerpy. Ale większość ludzi musi
    przejść przez ten etap w życiu, zanim zmądrzeje.

    * Tak, wiem że miało być Lowe, ale o ich tanich produktach ma
    nienajlepsze zdanie, zarówno pod względem dizajnu, jak i trwałości.

    de Fresz

  • 5. Data: 2010-06-14 12:57:00
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-14 14:15, Olgierd pisze:
    > IMHO torba na aparat to kiepskie rozwiązanie. Rzuca się w oczy, kusi
    > złodzieja.

    Słuszna uwaga.

> [...]
    > jak nie potrzebujesz taskać klamotów to inserta przekładasz do szafy, a z

    Torba torbą, ale podrzuciłeś mi fajny pomysł. Skoro można kupić inserty,
    to mogę uzdatnić swój plecak do noszenia większej ilości sprzętu - a
    rzeczy codzienne wyrzucić do zwykłej małej torby podróżnej.

    Nie wziąłem pod uwagę, że nie jestem zdany na takie przegródki na
    sprzęt, jakie przyszły z plecakiem.

    Plecak wtedy będzie tylko na sprzęt, a ręcznik, śpiwór i t-shirty pójdą
    gdzie indziej - tutaj już dylematów jak to nosić nie ma.

  • 6. Data: 2010-06-14 13:23:54
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-14 14:55, de Fresz pisze:
    > Zerknij na Tamraca* Velocity 9-10x - slingshot, ale daje się w miarę
    > wygodnie nosić z plecakiem.

    Zerkne, dzieki :)

    > A tak swoją drogą - współczuję żywotu szerpy. Ale większość ludzi musi
    > przejść przez ten etap w życiu, zanim zmądrzeje.

    E, nie praktykuję. To ma pełnić rolę przewozową z lokalizacji A do
    lokalizacji B. Z reguły lokalizacją B jest albo odległe studio, albo
    odległy dom. Jak już tam te toboły postawię, to nie noszę ich więcej ze
    sobą.

    Na wypady zewnętrzne na zdjęcia biorę jedno ze szkieł tylko, nie lubię
    targać sprzętu.

    > * Tak, wiem że miało być Lowe, ale o ich tanich produktach ma
    > nienajlepsze zdanie, zarówno pod względem dizajnu, jak i trwałości.

    Cenna informacja, dzięki :)

  • 7. Data: 2010-06-14 13:34:12
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-14 15:23:54 +0200, Mateusz Papiernik <m...@m...net> said:

> [...]
    > lokalizacji B. Z reguły lokalizacją B jest albo odległe studio, albo
    > odległy dom. Jak już tam te toboły postawię, to nie noszę ich więcej ze

    Aaaaa no widzisz, tak się rozpisałeś w poście tytułowym, a nie zawarłeś
    tam najważniejszego ;-)

    Transportowo to ja bym zrobił tak: mała torba nie kolidująca z
    plecakiem na core-equipement coby aparat dał się wygodnie wyciągnąć
    jeśli nadarzy się okazja (np. któryś z wspomnianych Tamraców poczynając
    od 7x, choć tu może być problem z gripem) , a reszta w insercie w
    plecaku głównym (skoro i tak nie musi być pod ręką). Na miejscu
    przepakowanie wedle potrzeb/uznania.

    de Fresz

  • 8. Data: 2010-06-14 14:06:37
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-14 15:34, de Fresz pisze:
    > Aaaaa no widzisz, tak się rozpisałeś w poście tytułowym, a nie zawarłeś
    > tam najważniejszego ;-)

    Ja tak mam ;-)

> [...]
    > może być problem z gripem) , a reszta w insercie w plecaku głównym
    > (skoro i tak nie musi być pod ręką). Na miejscu przepakowanie wedle

    Tak właśnie chyba zrobię. Plecak się na sprzęt sprawdza, dopóki nie
    zapakuję go rzeczami codziennymi - ale to było błędne założenie od
    samego początku. Zmienię sposób noszenia rzeczy codziennych, a nie będę
    szukał nowego sposobu na noszenie foto.

    Natomiast kompletnie nie orientuję się w kwestii dokupienia insertów -
    dałbyś wskazówkę gdzie, jak?

    Dzięki :)

  • 9. Data: 2010-06-15 08:45:14
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-14 16:06:37 +0200, Mateusz Papiernik <m...@m...net> said:

    > Natomiast kompletnie nie orientuję się w kwestii dokupienia insertów -
    > dałbyś wskazówkę gdzie, jak?

    Możesz wejść w np. lens kejsy:

    http://products.lowepro.com/catalog/Lens-Cases,46.ht

    Może wyjść mało ekonomicznie, ale zawsze da je przytroczyć do pasa, co
    może być wygodnym rozwiązaniem plenerowym.

    Niektóre torby mają wyciągane inserty i można je kupić osobno, tak jest
    u Domke, coś mi się kołacze że Kata też tak miała, u Lowe bodaj Stealth
    Reportery to mają. Ja mam insert ze stareńkiej torby reklamowej Nikona
    (dość badziewnej, rozdawanej kiedyś dziennikarzom czy innym
    "ambasadorom"), która miała wyciągany środek. Trochę mały, ale
    darowanemu koniowi ;-) W każdym razie jakaś tania badziewna chińska
    torba z wyciąganymi bebechami może wyjść taniej, niż firowe akcesoria.

    de Fresz

  • 10. Data: 2010-06-15 08:56:29
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 14 Cze, 14:06, Mateusz Papiernik <m...@m...net> wrote:
> [...]
    > Projektowanie i realizacja witryn WWW
    > m...@m...net,http://www.maticomp.net
    > "One man can make a difference" - Wilton Knight

    Dam Ci taką radę, przed kupieniem tego wszystkiego (sprzęt, torba
    itp), policz ile to wszystko razem będzie ważyło, a potem dokładnie
    tyle samo kilogramów (cegły, kamieni, piasku) włóż do jakiejkolwiek
    torby, którą posiadasz i zabieraj koniecznie na wszystkie spacery czy
    wycieczki .....

    Efekt będzie dokładnie taki sam, no może z tą różnicą, że po
    rozpakowaniu nie będzie takiego lansu jak z lustrzanką.