  • Data: 2012-02-14 20:18:35
    Temat: Jaka plyta i procek o takich parametrach?
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Niebawem chce zmoderniowac piwnice i w zwiazku z tym nie bardzo orietuje
    sie, jaka plyta glowna spelnia ponizsze warunki:

    vPro lub odpowiednik (niestety nie wiem, czy produkty AMD maja podobna
    funkcjonalnosc, a jest to jeden z kluczowych warunkow).
    VT-d lub odpowiednik (IOMMU) /warunek konieczny!/
    2 porty LAN (nie musza byc Gb) /obejdzie sie z jednym, aczkolwiek musze
    miec min. dwie sieciowki/
    min. 4 porty SATA (niewazne czy obsluguje RAID, byle kontroler byl wydajny)
    min. 2 sloty PCI

    Gdyby taka plyta miala jeszcze rs232 (stary ups) bylaby idealna ;)

    Potrzebuje zestaw do malego serwera. Totez wydajna grafika nie jest
    potrzebna (moze byc zintegrowana, badz w procku).

    Dobrze by tez bylo, aby ta plyta wytrzymala przynajmniej 3 lata ciaglej
    pracy (czyt. by nie byl to tani szrot zrobiony na tanich podzespolach - tu
    uwaga - nie jestem wyznawca zadnej marki)

    Procek jaki biore pod uwage to i7, i5, Xeon badz cos ze stajni AMD (tu nie
    mam rozeznania). Procek musi wspierac j/w IOMMU, miec przynajmniej 4
    rdzenie, wspierac AES, oraz dobrze by bylo, gdyby mial wspomaganie
    kompresji (nie dekompresji!) materialow video (ktorys z nowych Inteli to
    ma - nie wiem, jak u AMD).

    No i oczywiscie, energia - im mniej taki zestaw pociagnie, tym lepiej ;-)

    Pomoze ktos? :)