  • Data: 2012-02-19 14:54:51
    Temat: Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?
    Od: "maX" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jaskiniowiec" <j...@j...jaskinia> napisał w
    wiadomości news:op.v9wjysd9oclw44@acer.opteris.pl...

    > Niby mozna, ale obecnie plyty sa tak okrojone ze slotow

    Czyli raczej płyta full ATX niż mikro ATX.

    > (mam nawet taka na 2 porty, a i to bedzie malo)

    Tak też mozna, ale takie rozwiązania z rynku serwerowego są zdecydowanie
    droższe. Ale jak miejsca brak to czasem nie ma wyjścia.

    > Przydalby sie jeszcze zapas przynajmniej jednego wolnego slotu PCI/PCI-Ex
    > (chociazby na n/w kontroler SATA/SAS).

    W przypadku płyt full ATX (zwłaszcza serwerowych) nie powinno być problemów
    (przynajmniej 4-5 gniazd rozszerzeń PCI / PCI-E / PCI-X)

    > Karty na PCI-Ex sa nadal drozsze.

    Zaczynają się od 30 zł:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/46/comp/517459

    > W sumie racja. Bywaja jednak plyty (najczesciej serwerowe), ktore maja juz
    > sprzetowe kontrolery.

    Można też sprzętowy kotroler dołożyć w przyszłości. Choć jesli nie będziesz
    uzywac funkcji RAID (choć przy obróbce video jest to akurat wskazane) to
    zintegrowany w płycie kontroler będzie podobnie wydajny co sprzętowy.

    > Tak czy siak, potrzebuje min. 4 porty SATA

    Obecnie każda, nawet najtańsza płyta, ma 4 SATA.

    > (im wiecej tym lepiej).

    6 SATA również zdarza się w płytach za 200 zł. A w droższych modelach to i
    8.

    > Pamietam tez swego czasu (tak,dawno temu) wynalazki nForce, Via i Sil, z
    > ktorymi byla cala masa problemow i wydajnosciowo nie nadawalo sie to do
    > niczego. Stad zapytanie.

    AFAIR tylko tanie badziewia sprawiały problemy. Ale to musiałby się
    wypowiedzieć ktoś kto używa kontrolerów SATA na PCI / PCI-E.

    > Jak patrze na ceny HD7xxx to chyba sie nie zrozumielismy ;-)

    Od niedawna są HD7750 (od 400zł). A niedaleko do premiery low-endowych
    modeli serii 7xxx.

    > Potrzebuje sprzetu do kompresji/obrobki strumienia AV. Nie potrzebuje
    > demonow 3D za gore szmalu, bo 3D nie bedzie w ogole wykorzystywane.

    W nowych Intelach jest Quick Sync, sprzętowa implementacja niezależna od
    reszty procesora i dlatego nawet najtańsze Intele wyposażone w QS są bardzo
    szybkie w kodowaniu video. W nowych kartach graficznych AMD (7xxx) wygląda
    to tak:
    http://pclab.pl/art48329-9.html
    Też mają dostać ultraszybkie kodowanie video, nawet najtańsze modele (w
    droższych dodatkowo będzie sie można wspierać, poza specjalizowaną jednostką
    video VCE, mocą obliczeniową samego GPU). Z tym że na razie drivery tego nie
    obsługują, nie ma też programów wykorzystującyh rozwiązanie AMD i nie
    wiadomo jak ono wogóle jest szybkie w porównaniu do Quick Sync. Więc póki co
    lepszy będzie Sandy Bridge (nawet tańszy model, bo QS jest niezalezny od
    reszty CPU i wydajność kodowania z uzyciem QS jest podobna i na tanich i na
    drogich CPU) bo do niego oprogramowanie już jest. Natomiast w przyszłości
    można dorzucić jakiegoś low-endowego HD7xxx i jednocześnie na kompie kodować
    2 strumienie (jeden na CPU z użyciem QS, drugi na karcie graficznej z
    uzyciem VCE).

    > Podliczajac zakup AMD FX + karte graf. (nawet jakas tansza) wychodzi
    > porownywalnie do Intela :( Bo w Intelu grafike mamy juz w cenie procka. A
    > mi glownie zalezy na ficzerach typu IOMMU/VT-d (warunek bezdyskusyjny),

    IOMMU jest w AMD, ale tylko w droższych chipsetach:
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/AMD_890FX_C
    hipset_z_mostkiem_SB850-2888/strona/9224.html

    > Poza tym, dodatkowa k. graf.to dodatkowe gardlo pradowe, ktore
    > niepotrzebnie bedzie zrec energie.

    Te nowe 7xxx w idlu biorą kilka Watów.

    > Tu bardziej chodzilo mi o procka, bo te czasem potrafia zrec kupe pradu
    > nawet w Idle.

    To też raczej Intel, bo choć AMD jest w Idle trochę oszczędniejsze niż
    Intel, to pod obciążeniem Intel jest znacznie energoszczędniejszy.
    Przynajmniej w procesroach "dla mas", przy Xeonach / Opteronach może jest
    inaczej.