  • 1. Data: 2010-04-20 17:42:35
    Temat: Jak zrobic zdjecia 1:1
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    musze wykonac zdjecie 1:1 telefonu tak by odzwierciedlalo
    ono rzeczywiste wymiary co do 1mm

    jak podejsc do tematu?

  • 2. Data: 2010-04-20 17:51:36
    Temat: Re: Jak zrobic zdjecia 1:1
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > jak podejsc do tematu?
    Zmierzyć linijką, zeskalować w GIMPie do dowolnie dokładnego wymiaru.

  • 3. Data: 2010-04-20 17:54:13
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Kris" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > musze wykonac zdjecie 1:1 telefonu tak by odzwierciedlalo
    > ono rzeczywiste wymiary co do 1mm
    >
    > jak podejsc do tematu?
    Z dziedziny SF - obiektyw z telecentrycznością obrazową (tyle, że musi mieć
    soczewkę większą od telefonu).

    Z reala - długi obiektyw + pierścienie / TC. Skalowanie w PS. Aby uniknąć
    dystorsji spróbuj jakiegoś szpagatu (mieszek+pierścienie itp) z 200-300mm do
    kamery graficznej/powiększalnika.

    I najprościej - połóż na skaner :) (wymiar zachowasz przynajmniej w jednej
    osi obrazu).

  • 4. Data: 2010-04-20 18:13:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-20 19:42, Kris pisze:
    > musze wykonac zdjecie 1:1 telefonu tak by odzwierciedlalo
    > ono rzeczywiste wymiary co do 1mm
    >
    > jak podejsc do tematu?

    Potrzebujesz aparatu co najmniej średnioformatowego. Tak np. 6x9 będzie
    w stanie sfotografować większość aparatów w całości przy skali
    odwzorowania 1:1
    Chyba nie o to do końca ci chodzi. Napisz precyzyjniej, gdzie ma być
    widoczne te odwzorowanie 1:1.

  • 5. Data: 2010-04-20 19:05:48
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]

    Tutaj nie wiem o co chodzi.

    > Potrzebujesz aparatu co najmniej średnioformatowego.

    A tutaj to już do reszty zgłupiałem...

    > Chyba nie o to do końca ci chodzi. Napisz precyzyjniej, gdzie ma być
    > widoczne te odwzorowanie 1:1.

    Ot właśnie. To ma być finalnie wydruk, www czy "jakaś_jedynie_ słuszna
    _przeglądarka_plików_graficznych".

    I teraz quiz: to na allegro ;) Co wygrałem?

    Tak czy inaczej - po co do tego średni format?

    --
    Łukasz Bąk

  • 6. Data: 2010-04-20 19:22:54
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-04-20 19:54, Marcin [3M] pisze:

> [...]
    > 200-300mm do kamery graficznej/powiększalnika.
    >
    > I najprościej - połóż na skaner :) (wymiar zachowasz przynajmniej w

    A czy tu nie chodzi po prostu aby medium docelowe pokazywało realny
    rozmiar obiektu. Na moją logikę jedynym medium które może temu sprostać
    jest druk. Na www z racji tego że monitory mają różną plamkę na pewno
    nie da się zachować odwzorowania w skali jeden do jeden.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 7. Data: 2010-04-20 19:37:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Łukasz Bąk pisze:
    > Tak czy inaczej - po co do tego średni format?

    Dla lansu :)

    Do Krisa - zrób zdjęcie ''po prostu'' - niech wypełnia kadr, a potem
    przeskaluj, żeby na wydruku wymiar był równy oryginałowi.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 8. Data: 2010-04-20 19:41:10
    Od: J-23 <k...@g...pl>

    On 20 Kwi, 19:42, "Kris" <n...@w...pl> wrote:
    > musze wykonac zdjecie 1:1 telefonu tak by odzwierciedlalo
    > ono rzeczywiste wymiary co do 1mm
    >
    > jak podejsc do tematu?

    potrzebna jest skala (najlepiej milimetrowa) umieszczona obok fot.
    przedmiotu, nastepnie powiekszenie kalibrujemy w stosunku do tej ze
    skali

  • 9. Data: 2010-04-20 19:41:20
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-04-20 21:37, Janko Muzykant pisze:

    > Dla lansu :)
    >
    > Do Krisa - zrób zdjęcie ''po prostu'' - niech wypełnia kadr, a potem
    > przeskaluj, żeby na wydruku wymiar był równy oryginałowi.

    A co zrobisz jak klient chce to na www ;). A wiadomo że co do racji to
    klient....

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 10. Data: 2010-04-20 19:59:14
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    > Do Krisa - zrób zdjęcie ''po prostu'' - niech wypełnia kadr, a potem
    > przeskaluj, żeby na wydruku wymiar był równy oryginałowi.

    powiem o co chodzi
    jest sobie aparacik
    http://www.meru.pl/img.php?nazwa=images/KX-TG8421B_1
    50dpi_D.jpg

    mam wyslac kolesiowi jego zdjecie lub w Corelu obasz na ktory wykona folie
    ochronna
    do zafoliowania jest obszar od dolnej kreski oddzielajacej powyzej 2
    przycskow
    az do wciecia slychowki gdzie jest glosnik (nad napisem Panasonic)

    sek w tym ze linie zewnetrzne (czarny styk z srebnym) nie sa proste
    jak to mu to wyslac by sobie to przerysowal ?