    From: Lisciasty <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jak ugryźć Modbus?
    Date: Thu, 22 Mar 2012 00:42:24 -0700 (PDT)

    Witam,

    Po szkołach nas tylko o prundzie uczyli, a to co z elektroniki
    załapałem to jako hobby na boku. Zacząłem bawić się w PLC, mam z tym
    styczność również w pracy (raczej jako dodatek do części silnoprądowej
    ale jednak), no i pojawił się temat komunikacji modbusowej po TCP i
    RS485 z różnymi tam duperelami zewnętrznymi (panele operatorskie, inne
    systemy). Nie mam o tym bladego pojęcia i męczy mię to, szukałem jakiś
    materiałów konkretnych na początek ale póki co lipa. Ma ktoś może
    pomysł od czego zacząć, może jakaś książka dla gamoni?

    Pzdr.
    L.