  • 1. Data: 2012-03-22 08:42:24
    Temat: Jak ugryźć Modbus?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Po szkołach nas tylko o prundzie uczyli, a to co z elektroniki
    załapałem to jako hobby na boku. Zacząłem bawić się w PLC, mam z tym
    styczność również w pracy (raczej jako dodatek do części silnoprądowej
    ale jednak), no i pojawił się temat komunikacji modbusowej po TCP i
    RS485 z różnymi tam duperelami zewnętrznymi (panele operatorskie, inne
    systemy). Nie mam o tym bladego pojęcia i męczy mię to, szukałem jakiś
    materiałów konkretnych na początek ale póki co lipa. Ma ktoś może
    pomysł od czego zacząć, może jakaś książka dla gamoni?

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2012-03-22 08:55:50
    Temat: Re: Jak ugryźć Modbus?
    Od: Lucek <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-22 08:42, Lisciasty pisze:
    > Witam,

    [...]
    > Nie mam o tym bladego pojęcia i męczy mię to, szukałem jakiś
    > materiałów konkretnych na początek ale póki co lipa. Ma ktoś może
    > pomysł od czego zacząć, może jakaś książka dla gamoni?

    W sieci można znaleźć kupę materiałów o tym:

    http://www.isaa.pl/index.php?option=com_joomdoc&task
    =cat_view&gid=102&Itemid=53

    http://rab.ict.pwr.wroc.pl/dydaktyka/supwa/foils/mod
    .pdf

    itd...

  • 3. Data: 2012-03-22 09:05:52
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...
[...]

    Tu 2 słowa

    http://www.label.pl/po/praca_inzynierska_krzysztof_l
    iszewski.pdf

    A dużo wiecej w starych Radioelektronikach powinno być

    --
    Włodek