  • 1. Data: 2011-11-13 00:17:21
    Temat: Jak sprawdzic klime w zime?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    W lato test klimy to po prostu wlaczyc, ustawic na maks chlodzenie i
    zmierzyc temperature powietrza oraz powąchać. Z tego co czytalem
    powinno dmuchac powietrzem o temp w okolicy 5st celsjusza.

    Jak sprawdzic klime w zime?
    Nie czy dziala albo czy smierdzi ale jaka ma wydajnosc chlodzaca.

    Albo inaczej, czy ta klima jest ok?
    Test jaki wykonalem:
    Odpalilem silnik, ustawilem obieg zamkniety, wiatrak na "1", klima na
    "off", ustawienie max chlodno. Temperatura na wylocie 10st celsjusza.
    Nastepnie klima na "on" i po jakichs 20 sekundach termometr pokazal 5
    stopni.

    No i w sumie nie wiem czy liczyc sie z wizyta u fachowca na wiosne...

  • 2. Data: 2011-11-13 00:30:37
    Temat: Re: Jak sprawdzic klime w zime?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 12 Nov 2011 15:17:21 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak sprawdzic klime w zime?
    > Nie czy dziala albo czy smierdzi ale jaka ma wydajnosc chlodzaca.

    Ustaw na maksymalne chłodzenie i puść na zaparowaną szybę - różnica między
    nadmuchem z klimą i bez jest masakryczna. Niektóre systemy nie włączą klimy
    poniżej pewnej temperatury na zewnątrz - ale zazwyczaj zmieniają zdanie jak
    się włączy obieg wewnętrzny.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI

  • 3. Data: 2011-11-13 21:30:42
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 13, 12:30 am, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]
    > poniżej pewnej temperatury na zewnątrz - ale zazwyczaj zmieniają zdanie jak

    OK. To testowalem i szyba szybko sie osuszyla ale nie wiem na ile to
    "szybko" jest bardziej nominalnie niz jako-tako.

    Czyzby tylko pierwszy upalny dzien byl nadajacy sie do testów?

  • 4. Data: 2011-11-13 21:42:08
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-13 21:30, ptoki pisze:
    > OK. To testowalem i szyba szybko sie osuszyla ale nie wiem na ile to
    > "szybko" jest bardziej nominalnie niz jako-tako.
    Różnica tak jak Ci napisano jest b. wyraźna, z klimą zabiera to
    dosłownie kilka sekund. Zawsze możesz podjechać do warsztatu żeby
    sprawdzili ciśnienie czynnika. Na Twoim miejscu bym się jednak teraz tym
    nie martwił (chyba że dopiero kupujesz i chcesz wiedzieć czy działa).
    Jeśli kupujesz, to warsztat. Naprawa klimy zwłaszcza w starszym aucie
    jest kosztowna. Jeśli już kupiłeś to poczekaj do wiosny. Jakbyś napisał
    jakie auto, to może ktoś podpowie jakąś sztuczkę.

    A tak poza tym, to jeśli auto świeżo kupiłeś to tak czy siak wizyta
    "kontrolna" żeby ilość czynnika sprawdzili, odgrzybili i wymienili filtr
    kabinowy na wiosnę w zasadzie niezbędna.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 5. Data: 2011-11-13 21:44:48
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-11-13 21:30, ptoki pisze:
    > OK. To testowalem i szyba szybko sie osuszyla ale nie wiem na ile to
    > "szybko" jest bardziej nominalnie niz jako-tako.
    >
    > Czyzby tylko pierwszy upalny dzien byl nadajacy sie do testów?

    A niby czemu? Jedź do jakiejś galerii handlowej z podziemnym parkingiem.
    Tam jest z reguły 10+ stopni nawet przy dużych mrozach.
    Weź termometr ze sobą (taki który włożysz w kratkę nawiewu) - sprawdzisz
    nim temperaturę na wyjściu. Włącz klimatyzację, ustaw temperaturę na
    najniższą możliwą. Możesz załączyć obieg wewnętrzny do kompletu - to
    powinno wymusić nadmuch możliwie najzimniejszym do uzyskania powietrzem.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2011-11-13 22:10:08
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Jedź do jakiejś galerii handlowej z podziemnym parkingiem.
    > Tam jest z reguły 10+ stopni nawet przy dużych mrozach.

    to już nie można najpierw nagrzać na max (do tych 25 powinno się udać
    spokojnie)
    a potem spróbować ochłodzić na max?
    (wszystko przy obiegu zamkniętym)

  • 7. Data: 2011-11-13 22:14:35
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-11-13 22:10, nazgul pisze:

    > to już nie można najpierw nagrzać na max (do tych 25 powinno się udać
    > spokojnie)
    > a potem spróbować ochłodzić na max?
    > (wszystko przy obiegu zamkniętym)

    Jeżeli na zewnątrz jest temperatura w okolicach 0 stopni, to nie
    załączysz sprężarki.

  • 8. Data: 2011-11-13 22:26:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 22:14:35 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Jeżeli na zewnątrz jest temperatura w okolicach 0 stopni, to nie
    > załączysz sprężarki.

    To jest trzeci rodzaj prawdy

  • 9. Data: 2011-11-14 08:39:05
    Od: "xs" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > To jest trzeci rodzaj prawdy

    W Audi z przelomu wieku jak jest mniej niz +5*C to nie wlaczysz sprezarki,
    nawet interfejsem po kablu. Jak wypniesz czujniki temperatury takze, trzeba by
    bylo albo wlutowac rezystor albo ogrzac czujniki (liczba mnoga, bo dziad jest
    na tyle cwany ze jak wychwyci roznice >10*C miedzy czujnikami temperatury to
    wywali blad). Najprostszy sposob garaz albo galeria handlowa.

  • 10. Data: 2011-11-14 08:54:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 13, 9:44 pm, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
    wrote:

> [...]
    > najniższą możliwą. Możesz załączyć obieg wewnętrzny do kompletu - to
    > powinno wymusić nadmuch możliwie najzimniejszym do uzyskania powietrzem.

    Tak juz zrobilem (opisalem w poscie inicjujacym watek). Wtedy na
    zewnatrz bylo wlasnie w okolicy 10stopni celsjusza.