  • 1. Data: 2011-11-13 10:31:49
    Temat: Walka z rdzą
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Witam, zrobiło mi się w okolicach połączeń/spawów na dole drzwi rdzawo -
    autko wiekowe, miejsce niezbyt widoczne to se pomyślałem że może sam to
    ogarnę. Myślałem żeby to przeczyścić szczotką drucianą, pokryć
    cortaninem no i jakąś farbę pod kolor na koniec. Niemniej 1 raz będę
    zabierał się do takiego eksperymentu, więc jeżeli temat ktoś przerabiał
    to będę wdzięczny za wskazówki.
    pozdrawiam,
    k.

  • 2. Data: 2011-11-13 10:34:28
    Temat: Re: Walka z rdzą
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > takiego eksperymentu, więc jeżeli temat ktoś przerabiał to będę wdzięczny

    Z moich doswiadczen to cortanin to jakas pomylka jest.

    Dysiek

  • 3. Data: 2011-11-13 11:02:03
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 13.11.2011 10:31, Krzysiek pisze:
> [...]
    > cortaninem no i jakąś farbę pod kolor na koniec. Niemniej 1 raz będę
    > zabierał się do takiego eksperymentu, więc jeżeli temat ktoś przerabiał

    walcz! w przyszłym roku będziesz miał więcej doświadczenia!

    ToMasz

    PS tak poważnie, jak już rdza raz wyszła to wyjdzie ponownie.

  • 4. Data: 2011-11-13 11:06:45
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > PS tak poważnie, jak już rdza raz wyszła to wyjdzie ponownie.

    bzdura.

    sz.

  • 5. Data: 2011-11-13 12:12:51
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Od cortaninu lepszy jest kompleksor, Polrust, albo Malrust
    Jacek

  • 6. Data: 2011-11-13 12:36:25
    Od: " AA" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysiek <d...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > cortaninem no i jakąś farbę pod kolor na koniec. Niemniej 1 raz będę
    > zabierał się do takiego eksperymentu, więc jeżeli temat ktoś przerabiał

    1/ żadnego cortaninu (rdza wyjdzie znowu najpóźniej za dwa lata), lepiej
    wyczyścić do gołej blachy
    2/ na to podkład epoksydowy
    3/ lakier

    To tak w największym skrócie - mnóstwo na ten temat jest w archiwum. Polecam
    też fora, kopalnie wiedzy:

    http://lakiernik.info.pl
    http://lakierowanko.info

    pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2011-11-13 12:44:03
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > bzdura.

    Jak nie tu to gdzie indziej ;]

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 8. Data: 2011-11-13 13:13:12
    Od: "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > 1/ żadnego cortaninu (rdza wyjdzie znowu najpóźniej za dwa lata), lepiej
    > wyczyścić do gołej blachy

    Czasem się nie da do gołej blachy, zostanie mikro wżer i pójdzie dalej. Jak da
    radę to gumówka i wycinać co zgnite. Ale ww przypadku nie da rady, więc
    cortanin lub coś w podobie to w zasadzie jedyne rozwiązanie. A dwa lata to w
    przypadku wiekowego auta to byłby bardzo dobry wynik..

  • 9. Data: 2011-11-13 14:42:25
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Krzysiek* w wiadomości news:j9o2oe$qun$1@node2.news.atman.pl napisał(a):
> [...]
    > takiego eksperymentu, więc jeżeli temat ktoś przerabiał to będę wdzięczny

    Aż dziw że nikt nie podał jeszcze jednego szybkiego i bardzo skutecznego
    rozwiązania... czasami lepiej rdzę zastopowac niż z nią walczyć, a dlaczego
    to już w wątku mogłeś przeczytać.

    Najlepiej jak użyjesz Brunox Epoxy, oczyść powierzchnie z luźnych fragmentów
    lakieru i rdzy (pod żadnym pozorem nie czyść dokładnie), nałóż preparat
    zgodnie z instrukcją. Zakładam że masz garaż, jeśli nie to do przygotowania
    dodaj zabawę z opalarką (suszarką) bo przy obecnych temperaturach bez
    podgrzania blachy przed i po aplikacji Brunoxa efekt będzie słaby.

    Pozdr

  • 10. Data: 2011-11-13 16:53:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 10:31:49 +0100, Krzysiek napisał(a):

    > Niemniej 1 raz będę
    > zabierał się do takiego eksperymentu, więc jeżeli temat ktoś przerabiał
    > to będę wdzięczny za wskazówki.

    Jak rdzę widać na zewnątrz drzwi to znaczy że w środku jest masakra.
    Zdejmij tapicerkę, wybierz śmieci, udroznij odpływy skroplin, oskrob rdzę,
    wysusz dokładnie i stosuj preparaty dopiero wtedy.
    --
    Jacek