  • 31. Data: 2013-01-12 11:17:08
    Temat: Re: Jak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)?
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Nie.

    A kondensatory elektrolityczne bipolarne by się nie nadawały?

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 32. Data: 2013-01-12 11:43:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MKi,

    Saturday, January 12, 2013, 11:17:08 AM, you wrote:

    > A kondensatory elektrolityczne bipolarne by się nie nadawały?

    Ale po co?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2013-01-12 11:45:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Saturday, January 12, 2013, 9:58:02 AM, you wrote:

    > Rozumiem, że chodzi o coś w rodzaju PWM?

    Dokładnie.

    > Ustawiam linie sterujące na 1 i 0 tylko na krótką chwilę, potrzebną do
    > przerzucenia młoteczka.

    Powiedzmy 100ms

    > Potem je zeruję i czekam.

    200ms

    > Następnie odwrotnie -
    > 0 i 1,

    znów 100ms

    > zeruję i znów czekam. Stałe czasowe dobrane tak, żeby cykl
    > powtórzył się 25 razy na sekundę. Coś pominąłem?

    Na końcu zostawiasz wszystko na zero.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2013-01-12 12:48:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Jan 2013 11:45:19 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Atlantis,
    > Dokładnie.

    > Powiedzmy 100ms

    W oryginale bylo 20ms na caly polokres :-)

    proponuje nie gdybac, tylko zaczac od ekspermentow.

    J.

  • 35. Data: 2013-01-12 12:57:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, January 12, 2013, 12:48:22 PM, you wrote:

    > W oryginale bylo 20ms na caly polokres :-)

    Masz rację a ja jeszcze spię w środku. Po 10ms i starczy jako
    namiastka sinusa.

    > proponuje nie gdybac, tylko zaczac od ekspermentow.

    :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2013-01-12 15:04:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Jan 2013, J.F. wrote:

> [...]
    [...]

    > A trzecie nie ? wsadzic glosnik i odtwarzac dzwiek z sampla :-)

    Tak mnie naszło - jeśli toto ma dzwonić choćby tylko tak samo
    głośno, to przy 3,6V powinno paść pytanie jaki głośnik proponujesz.
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2013-01-12 18:25:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Jan 2013 15:04:28 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Tak mnie naszło - jeśli toto ma dzwonić choćby tylko tak samo
    > głośno, to przy 3,6V powinno paść pytanie jaki głośnik proponujesz.
    > :)

    Z Siemensa ME45 :-)

    J.

  • 38. Data: 2013-01-12 20:41:46
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-12 12:48, J.F. pisze:

    > proponuje nie gdybac, tylko zaczac od ekspermentow.

    Hmm... Jakie tranzystory powinienem zastosować, biorąc pod uwagę
    rozsądny zapas parametrów? BD139 i BD140 będą w porządku?
    To samo z diodami zabezpieczającymi przed szpilkami. 1N4001?

  • 39. Data: 2013-01-18 23:39:50
    Temat: Re: Jak przewin?? dzwonek telefoniczny (i pod??czy? go do AVR)?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Przez weekend w końcu mam zamiar poeksperymentować z tym
    dzwonkiem. Na pierwszy ogień pójdzie najprostszy, pełny mostek H - dwa
    tranzystory PNP u góry i dwa NPN od dołu. Jak tutaj:

    http://tinyurl.com/a4wcp2u

    Przy czym kilka rzeczy nie daje mi spokoju. Cewka dzwonka ma rezystancję
    5,3 oma. Przy napięciu 3,6V daje to prąd około 680mA.
    Aby uzyskać taki prąd kolektora w BD139/BD140 i wprowadzić tranzystor w
    stan nasycenia (pomijam spadki napięcia na samych tranzystorach) będę
    potrzebował kilkunastu mA prądu bazy. Wartość tę należy pomnożyć przez
    dwa, bo przy sterowaniu dwiema liniami dwa tranzystory zawsze będą
    nasycone (dwa dolne, dwa górne albo dwa po ukosie).

    W związku z tym będę miał dodatkowy, ciągły pobór prądy na poziomie
    trochę poniżej 30mA. Przy zasilaniu z akumulatorka to ma znaczenie...

    Czy może jest lepszy rozwiązanie? MOSFETy?

    Czy jest coś, czego nie biorę pod uwagę?

  • 40. Data: 2013-01-19 02:14:36
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Przy czym kilka rzeczy nie daje mi spokoju. Cewka dzwonka ma rezystancję
    > 5,3 oma. Przy napięciu 3,6V daje to prąd około 680mA.

    > Czy jest coś, czego nie biorę pod uwagę?

    Indukcyjności

    --
    Desoft