  • 1. Data: 2013-01-05 16:22:37
    Temat: Jak wydłubać zasilacz? prośba o rzut okiem na fotografie
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    Pewno nie ja jeden, nie lubię wyrzucać sprawnych acz niefunkcjonalnych
    urządzeń. Wpadłem na pomysł przerobienia tunera na zasilacz. Niestety
    nie wiem gdzie mam ciąć, aby nie zabić pacjenta. Proszę więc o pomoc.
    http://img267.imageshack.us/img267/157/dsc00200sm.jp
    po prawej na górze są kondensatory. znalazłem na nich 13V, 7.5 i 3.9v
    Mnie jest potrzebne tylko 12V. (13 może być) Pod transformatorem jest
    zgrupowanie elementów smd, co do których nie mam pewności czy są w
    zasilaczu potrzebne - zaznaczyłem je niebieską strzałką. nad
    transformatorem jest jakiś "nec" którego sensu istnienia też nie znam.
    Podobnie "wałeczki" z oznaczeniem 5r6.

    Proszę o sugestie

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-01-05 16:25:56
    Od: terjan <z...@n...pl>

    > Proszę o sugestie

    nie utniesz

    na giełdzie kilogramy zasilaczy różnego typu po 5 -10zł

  • 3. Data: 2013-01-05 17:18:51
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 05.01.2013 16:25, terjan pisze:

    > nie utniesz
    >
    > na giełdzie kilogramy zasilaczy różnego typu po 5 -10zł

    chciałbym. za 5zł kupisz ładowarkę do komórki, a nie zasilacz powyżej 10
    wat. narazie wylutowałem głowice. Jak na nic innego nie wpadnę, to w
    poniedziałek będę usuwał mechanicznie :)

    ToMasz

  • 4. Data: 2013-01-05 22:36:34
    Od: Jack <J...@w...pl>

    W dniu 2013-01-05 16:22, ToMasz pisze:
> [...]
    > zasilaczu potrzebne - zaznaczyłem je niebieską strzałką. nad
    > transformatorem jest jakiś "nec" którego sensu istnienia też nie znam.

    NEC jest ważny, to transoptor sprzężenia zwrotnego przetwornicy

  • 5. Data: 2013-01-05 23:30:53
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 05.01.2013 22:36, Jack pisze:

    > NEC jest ważny, to transoptor sprzężenia zwrotnego przetwornicy

    po kilku godzinach przeglądania schematów zasilaczy impulsowych, też do
    takich wniosków doszedłem. tzn skoro jest na wielu schematach, znaczy że
    potrzebny. Z tym że na oglądanych schematach jest więcej części w
    sprzężeniu zwrotnym. osada maluszków smd poniżej transformatora, nie
    jest w żaden sposób z nim scieżkami połączona. jedyne przejście ze
    strony pierwotnej nawtórną to transformator i nec. Dlaczego do 3 napieć
    są trzy różne diody? coto 5r6? Napisz proszę jeśli wiesz....

    ToMasz

    Ps Studiuje "elektrode" jak zwylke noooby dostają kulturalnie kopa w
    dupę, więc forum staje się kółkiem gospodyń wiejskich a nie forum.
    Niemniej jednak, większość "zielonych" konstruktorów zasilaczy
    impulsowych, otrzymuje radę aby wypruć część zasilacza atx. ja sobie
    postawiłem łatwiejsze zadanie, ale model mało popularny, a szkoda.

  • 6. Data: 2013-01-06 01:08:21
    Od: Wmak <w...@u...narkive.com>

    > Dlaczego do 3 napieć są trzy różne diody? coto 5r6?

    Diody różne, bo każde z napięć dostarcza różnego prądu.
    5R6 to dławiki (cewki z rdzeniem) 5.6 mikrohenra do filtracji napięć wyjściowych.
    Podłączać obciążenie należy nie do pierwszego elektrolitu zaraz diodą tylko do
    kolejnego, właśnie za tym dławikiem.

  • 7. Data: 2013-01-06 11:21:02
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Wmak" <w...@u...narkive.com>
    napisał w wiadomości news:tEKuvNXu-6n7pY9mM@narkive.com...
> [...]
    > wyjściowych. Podłączać obciążenie należy nie do pierwszego elektrolitu
    > zaraz diodą tylko do kolejnego, właśnie za tym dławikiem.

    I obowiązkowo przeanalizować które napięcie jest robione za referencje dla
    sprzężenia zwrotnego dla tego NEC'a
    Jeżeli 3.3V to nie można wypruć tego napięcia aby tylko 12V zostało bo
    przetwornica pójdzie w kosmos.
    Trzeba wtedy albo zostawić (ale 12V mało stabilne będzie) albo
    przeprojektować pod te 12V.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2013-01-06 12:56:38
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 06.01.2013 11:21, Irokez pisze:

> [...]
    > przetwornica pójdzie w kosmos.
    > Trzeba wtedy albo zostawić (ale 12V mało stabilne będzie) albo

    wielkie dzięki. chciałem zostawić tylko 12v, bo inne napięcia nie są mi
    potrzebne. Dzięki Tobie zostawie wszystkie - nie przeszadzają mi. czy
    mogą być nie obciążone? Czy dać im po diodce świecącej?

    ToMasz

  • 9. Data: 2013-01-06 13:05:13
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:50e96676$0$26699$65785112@news.neostrada.pl...
    > wielkie dzięki. chciałem zostawić tylko 12v, bo inne napięcia nie są mi
    > potrzebne. Dzięki Tobie zostawie wszystkie - nie przeszadzają mi. czy mogą
    > być nie obciążone? Czy dać im po diodce świecącej?

    Obciążyć rezystorem 100 om

    --
    Irokez