  • 61. Data: 2014-03-17 12:00:57
    Temat: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-03-17 10:52, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Naprawdę nie macie innych problemów? Miejscem umieszczania istotnych
    > danych na temat zdjęć jest EXIF a nie nazwa pliku. Jak miałbym się
    > przy każdym zdjęciu zastanawiać, jaką nazwę pliku dla niego wybrać,
    > i wklepywać ją do aparatu, to by mnie najjaśniejszy szlag na miejscu
    > trafił.

    Ale co ma EXIF do kodowania nazwy pliku? Mówimy o domyślnym (przeważnie
    jedynym dostępnym) sposobie nazewnictwa zdjęć. Tylko ograniczona umysłowo
    jednostka może zastosować w urządzeniu służącym do przechowywania danych
    (np. aparat fotograficzny) nazwy typy 'zdjĘcie', spacje lub inne znaki
    spoza ASCII. Wiadomym jest, że za chwilę będą z tego wyłącznie krzaki.

    Niestety ale dosyć często mam okazję przenosić dane pomiędzy telefonami,
    aparatami, itp. <-> PC i jobla można dostać przy takich operacjach. Nie
    mówiąc już o przekręcaniu licznika jak było wspomniane wcześniej.

    --
    Adam

  • 62. Data: 2014-03-17 12:04:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, March 17, 2014, 12:00:57 PM, you wrote:

    > Ale co ma EXIF do kodowania nazwy pliku?

    Ale jakie kodowanie? Jeszcze nie spotkałem urządzenia, które używałoby
    nazw plików z robalami.

> [...]
    > aparat fotograficzny) nazwy typy 'zdjĘcie', spacje lub inne znaki
    > spoza ASCII. Wiadomym jest, że za chwilę będą z tego wyłącznie

    Ale to dotyczy jakiegoś egzotycznego sprzętu - czyżby spod znaku
    nadgryzionego jabłka?

    > Niestety ale dosyć często mam okazję przenosić dane pomiędzy telefonami,
    > aparatami, itp. <-> PC i jobla można dostać przy takich operacjach. Nie
    > mówiąc już o przekręcaniu licznika jak było wspomniane wcześniej.

    Ale kogo obchodzi nazwa pliku i licznik w niej? Istotne informacje o
    czasie i miejscu wykonania zdjęcia są w EXIF.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 63. Data: 2014-03-17 12:27:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello Adam,

    >Ale kogo obchodzi nazwa pliku i licznik w niej? Istotne informacje o
    >czasie i miejscu wykonania zdjęcia są w EXIF.

    No ale widzisz pliki w katalogu a nie zawartosc EXIF.

    I co - dostosowywac software systemowy do obslugi EXIF ? Tak np zeby
    skopiowac zdjecia zrobione 15 grudnia ?

    J.

  • 64. Data: 2014-03-17 12:33:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, March 17, 2014, 12:27:58 PM, you wrote:

    > No ale widzisz pliki w katalogu a nie zawartosc EXIF.

    Dlaczego mam oglądać pliki w katalogu? Do zarządzania zdjęciami przy
    większych ilościach używa się programów.

    > I co - dostosowywac software systemowy do obslugi EXIF ? Tak np zeby
    > skopiowac zdjecia zrobione 15 grudnia ?

    Co rozumiesz pod pojęciem ,,systemowy" i skąd to wymaganie? Poza tym -
    jest data utworzenia pliku - nie wystarczy?

    Jak masz kłopot z ogarnięciem zdjęć, to używaj do ich porządkowania
    choćby Picasy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 65. Data: 2014-03-17 14:17:57
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-03-17 12:33, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dlaczego mam oglądać pliki w katalogu? Do zarządzania zdjęciami
    > przy większych ilościach używa się programów.

    Właśnie dlatego, że ludzie używają do katalogowania wyłącznie programów,
    a nie panują nad nazwami plików tworzy się jeden wielki bu*del. Do tego
    służy menadżer plików, żeby panować nad swoimi zasobami, a nie używać
    wyłącznie klikadła, które pracuje o poziom wyżej. Pomijając jednostki,
    które potrafią ogarnąć również nazewnictwo programem katalogującym to
    większość generuje tym sposobem syfiate nazwy plików. Wystarczy spojrzeć
    na wystawiane linki, załączniki i inne formy przekazywania plików.

    No właśnie o tym samym mówię. W życiu bym nie powierzył skatalogowania
    swoich zdjęć jakimś bezmózgim programem. Zraz po instalacji kiluje te
    procesy, które próbują przeszukiwać zasoby. Główna zasada to własna
    struktura katalogów i plików, do których ma dostęp jakiś view software.

    > Co rozumiesz pod pojęciem "systemowy" i skąd to wymaganie? Poza tym
    > - jest data utworzenia pliku - nie wystarczy?

    Potrafisz się obejść bez porządnego menadżera plików (np. z grupową
    korekta nazw)?

    > Jak masz kłopot z ogarnięciem zdjęć, to używaj do ich porządkowania
    > choćby Picasy.

    A fuj :P :)

    --
    Adam

  • 66. Data: 2014-03-17 15:02:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, March 17, 2014, 2:17:57 PM, you wrote:

    [...]

    > Potrafisz się obejść bez porządnego menadżera plików (np. z grupową
    > korekta nazw)?

    Ale po co? Nie ruszam nazw plików. Przy imporcie nazywam foldery datą.
    I wystarczy.

    > A fuj :P :)

    Podałem tylko przykład.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 67. Data: 2014-03-17 17:01:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-16 21:59, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Jest wyjście. Kilka razy spotkałem aparaty i odtwarzacze MP3, z którymi
    > Windows nie chciał w ogóle gadać, jeśli się nie zainstalowało softu
    > z płyty

    Też tęsknisz za TWAIN w aparatach fotoraficznych? uważam że to bylo
    niezwykłe rozwiązanie, mające swoja magię, urok i dawało tyle
    satysfakcji jak już po 10 minutach dałeś radę zassać te pierwsze zdjęcie
    ... Mam coś takiego w mojm A510, to skarb.

    > No ale jakoś rozwiązanie się nie przebiło -- teraz to już wszędzie widzę
    > FAT i usbstorage.

    Ciekawe dlaczego, pewnie dlatego że fat i usbstorage są najlepsz... oh
    wait....

    > No jakoś nie spotkałem nikogo, kto by zrzędził na system plików w kamerach
    > i innych takich.

    Ta odnoga dyskusji pojawiła się po hasle ze 4GB na plik w FAT ogranicza
    czas nagrywania filmów.

    > Podejrzewam, że na całym świecie tylko jeden taki jest.

    Jesli to ja to masz pewność, a potem przez indukcję.

  • 68. Data: 2014-03-17 17:06:29
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-03-17 15:02, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Ale po co? Nie ruszam nazw plików. Przy imporcie nazywam
    > foldery datą. I wystarczy.

    No to doszliśmy do sedna. Ty nie ruszasz ale nazwy plików
    rozjeżdżają się z powodu stosowania właśnie "dzikiego"
    kodowania czy 'white space' i wtedy trzeba je "ręcznie"
    korygować. Problem dotyczy przenoszenia danych pomiędzy
    platformami gdzie na styku zawsze coś ma szansę się
    wykrzaczyć (co zgodnie z prawem M występuje).

    Obrabiając takie dane trzeba więc zawsze tracić więcej
    czasu na przywracanie sensownych nazw. Do tego dochodzi
    przeważnie rozjechany timestamp (np. przez FTP) i trzeba
    przywracać z EXIFa.

    Nie dość, że większość klikaczy nie potrafi panować nad
    swoimi plikami to stosowanie idiotycznych nazw plików
    w urządzeniach na pewno nie poprawia tej sytuacji.
    Sortuję trochę tego na różnych kompach i to co tam
    znajduję przeważnie jest jednym wielkim gó*nem
    pomieszanych, zdublowanych i krzaczastych nazwach
    plików...

    --
    Adam

  • 69. Data: 2014-03-17 17:10:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-16 22:06, Jarosław Sokołowski wrote:
    > A teraz panie, to jak się zrobi zdjęcie, to zaraz komórka pyta, jak
    > nazwać plik z obrazkiem, prawda?

    Wystarczy że dla PU zostawi swobodę konfigurowania.

    > No tak, i można się kropnąć w pisaniu trzech literek następujących po
    > kropce, które to -- nie wiedzieć czemu -- dalej nazywa się "rozszerzeniem".

    Z proszej przyczyny: w CP/M miało ono kluczowe znaczenie. Literki po
    kropce w systemach pochodnych od CP/M są wyróżnione (choćby wildcardy).
    W pozostałych filesystemach sa zlewane. Jakie korzenie, takie ficzery.

    > To faktycznie jest idiotyzm, że "ta firma" tak uparcie trzyma się tego,
    > by typ pliku rozpoznawac po tych literkach, a nie po zawartości!

    Nie o literki tu chodzi. Raczej o ich przesane braki w ilości co
    powoduje idiotyczne kompresowanie nazw. Odpalam utopinją kamere i mam
    "Nagranie z dnia 15.03.2013 - godzina 17.40.mov" Dlaczego nie mogę mieć?
    Muszę dostać MOV00595.avi?

    > I to oczywiście jest wina "tej firmy", tak? Bo Bill Gates stoi z pistoletem
    > i każe nazywać pliki IMGxxxx.JPG

    Tak. Bo vfat jest opatentowany i popieprzony. A innych niż whateverFAT
    MS nie czyta.

    > (minie akurat wkurza to, że one potrafią
    > być nie "IMG", tylko "Zdjęcie...", gdzie "ę" jest nie wiadomo jak kodowane).

    a) unikod *działa* od wielu lat, u nie ktorych nawet dało radę
    zaimplementować w notatniku, więc naprawdę jest nieźle
    b) chcę to móc konfigurować

    > Ale co tam jest do grzebania dla programisty?! Na podstawie danych z GPS
    > tworzy sobie łańcuch "15.10 - Yuma", wywołuje jakąś funkcje i ma taki plik.
    > Kto mu broni? Czym jest ograniczony?

    Tym że musisz sobie:
    a) tą fukcję napisać, bo fat nie obsługuje takich nazw
    b) tą funkcje opłacić, bo długie nazwy vfat są opatentowane

  • 70. Data: 2014-03-17 17:22:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Monday, March 17, 2014, 5:01:18 PM, you wrote:

> [...]
    > satysfakcji jak już po 10 minutach dałeś radę zassać te pierwsze zdjęcie
    > ... Mam coś takiego w mojm A510, to skarb.

    Czy Ty aby nie demonizujesz? Mam cały czas o wiele starszy A30
    (słownie: trzydzieści) i jakoś nie widzę większych problemów ze
    ściąganiem zdjęć z niego.

    [...]

    --
    Best regards,