  • 131. Data: 2014-03-18 23:19:11
    Temat: Re: [OT] Jak ożywić pena USB?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote:.
    > Poza tym, także pojemność katalogu jest ograniczona, do 65534 pozycji
    > 32-znakowych (zagadka, czemu nie 65536?), co przy obszerniejszych bazach
    > danych może być za mało.

    Dwa indeksy zawsze zarezerwowane na "." i ".." katalog, czyli bieżący i
    macierzysty :-)

    Jaką wygrałem nagrodę? ;-)

  • 132. Data: 2014-03-18 23:40:47
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Dwa indeksy zawsze zarezerwowane na "." i ".." katalog, czyli bieżący i
    > macierzysty :-)

    Żarcik mi się udał - dokładnie tak! Przy czym oczywiście, przy LFN, plików
    zmieści się odpowiednio mniej.

    > Jaką wygrałem nagrodę? ;-)

    Uścisk ręki Prezesa :))

    PS Szacuję, że jest jeden katalog, który pomieści pełne 65536, ale najpierw
    muszę to sprawdzić :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
    (A i tak spamerzy srają)

  • 133. Data: 2014-03-19 09:17:10
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 18.03.2014 o 23:40 ACMM-033 <v...@i...pl> pisze:

> [...]
    > plików zmieści się odpowiednio mniej.

    > Uścisk ręki Prezesa :))
    >
    > PS Szacuję, że jest jeden katalog, który pomieści pełne 65536, ale
    Root :)

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 134. Data: 2014-03-19 16:34:42
    Temat: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Mar 2014, Sebastian Biały wrote:

    > Te wszystkie firmy nie mają wyjśca. Najpopularniejszy OS czyta tylko dwa
    > systemy plików: gówniany i ciężki.

    No ja Cię przepraszam.
    Ale ów najpopularniejszy OS czyta ExFAT. Tobie na złość pewnie ;)

    > Z powodzeniem ... ta ...

    Niestety tak jest - prostota całkiem często wygrywa z innymi cechami.

    pzdr, Gotfryd

  • 135. Data: 2014-03-19 16:45:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Mar 2014, ACMM-033 wrote:

    > moje badziewie Sferiowe podaje sklejone razem rok, miesiąc, dzień godzinę,
    > minutę i sekundę. Nie ma ch.ja we wsi, by dało się zrobić zdjęcie częściej,
    > niż co sekundę.

    Trudno, skoro badziewie seryjnych 10fps nie przewiduje ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 136. Data: 2014-03-19 17:17:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Gotfryd Smolik news napisał:

    > Niestety tak jest - prostota całkiem często wygrywa z innymi cechami.

    Tylko dlaczego niestety?! Prostota jest czymś, co powinno być opatrywana
    wysokim współczynnikiem korekcyjnym przy rozpatrywaniu wszelkiczh za
    i przeciw.

    --
    Jarek

  • 137. Data: 2014-03-19 17:52:24
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Trudno, skoro badziewie seryjnych 10fps nie przewiduje ;)

    Ja nawet nie podchodzę... Trochę szkoda, że całkiem niezły pomysł z
    nazewnictwem plików i pytanie, czy chcemy tę nazwę, czy nie, został
    "sklejony" z tak badziewną optyką i matrycą. Choć konia w parku
    Skaryszewskim zrobił pięknie, bo akurat wprowadzane przez focidło
    zniekształcenia, przydały wartości zdjęciu. Ale to wyjątkowy wyjątek. A tak,
    to nie jest nawet parodią fotoaparatu...
    Ja jednak do porządnych zdjęć chciałbym wybrać porządny aparat z porządnym
    szkłem... Może będzie potrfił zrobić seryjnie?
    (XP150, którego posiadam, uważam za dobry, ale miana porządnego, w sensie
    robionych zdjęć i posiadanego obiektywu, to mu odmawiam, jest tylko dobry).

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 138. Data: 2014-03-19 18:18:31
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Mar 2014 19:52:31 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Wiele aparatów ma/miało ograniczenie do 30 sekund. Tego nie da się nijak
    > wytłumaczyć. Ponadto mam wrażenie, że dodatkowo wstawiają pauzy
    > powodując lagi w obsłudze aby nie dalo się nastepnego ującia uruchomić
    > za wczesnie.

    A te 30 sekund czy też czasem 60 nie wynikało z wydolności sprzętu czyli
    po prostu pojemności bufora bo aparat nie nadążałby z zapisywaniem na
    bieżąco na kartę?
    > Kto robi ujęcia o takiej dlugości? Ja robie. Znaczy robiłbym gdybym
    > mógł. Nagrywam ze statywu występy dzieciaków w przedszkolu. Występ
    > prelegenta na konferencji. Drogę jaką przebywam samochodem. A nawet z
    > ukrytego miejsca robotników budujących mi dom. Mase innych rzeczy mogę.
    > Ale nie mogę.

    Z jednej strony masz rację (aczkolwiek pierwsze dwa przypadki to sprawa
    mocno dyskusyjna - wątpię, by zawodowcy przy rejestrowaniu takich
    wydarzeń wykonywali tak długie ujęcia). Z drugiej jednak z lustrzanek
    nagrywających filmy korzystają nawet w Holywood więc gdyby im to tak
    bardzo przeszkadzało to przynajmniej by mogli próbować lobbować za
    zmianą tych przepisów.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 139. Data: 2014-03-19 20:19:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-19 18:18, badworm wrote:

    > A te 30 sekund czy też czasem 60 nie wynikało z wydolności sprzętu czyli
    > po prostu pojemności bufora bo aparat nie nadążałby z zapisywaniem na
    > bieżąco na kartę?

    Jest sztuczne. Wystarczy patch (kilka bajtów) na oryginalne firmware aby
    nagle zrobiło się 180sek. Pondto to jest zapis VGA, więc każda karta da
    rade. Więcej niż 180 sek nie da się, przekręca się jakiś licznik, soft
    nie jest gotowy.

    > Z jednej strony masz rację (aczkolwiek pierwsze dwa przypadki to sprawa
    > mocno dyskusyjna - wątpię, by zawodowcy przy rejestrowaniu takich
    > wydarzeń wykonywali tak długie ujęcia).

    Te ujecia robi się ze statywu jako wsparcie. Po prostu nagrywa się
    całośc bez ruszania aparatu a potem montuje z resztą ujęć.

  • 140. Data: 2014-03-19 21:31:21
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 16/03/2014 20:05, Sebastian Biały wrote:

    > Nie dalej jak miesiąc temu gadałem z człowiekiem który twierdził, że
    > czasy MS-DOSa były lepsze - człowiek musiał się 10x zastanowić nad
    > poprawną nazwa pliku bo 8 znaków. A teraz Panie? Rozspasanie i
    No cos w tym jest. Aczkolwiek 8 znakow to zawsze bylo malawo.
    ale tak 32 juz w zupelnosci wystarcza.

    > dziadostwo, pliki można ponazywać czytelnie, dowolnie, powkładać w
    > katalogi. Straszne doświadczenie, fakt posiadania *możliwości* jest
    > przerażający dla wielu osób.

    Nie dla tych osob tylko dla malp ktore dostaja te mozliwosci.
    Jak malpa moze wcisnac jeden guzik to wynik jest 0/1.
    Jak dasz malpie konsole z 1000 opcji to zycze powodzenia
    w interpretacji resultatu.

    Wspolczensie nadawane nazwy plikom przez uzyszkodnikow sa tragiczne
    to nie sa nazwy a opisy! A jaja bym urwal temu kto wcisnal spacje
    do program files.

    Pozdrawiam

    Marek