  • 121. Data: 2014-03-18 19:52:31
    Temat: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-18 19:38, badworm wrote:
    > No dobrze, a co to ograniczenie wnosi poza wspomnianym nagrywaniem
    > filmów w kinach (do czego organizacje "broniące" praw autorskich próbują
    > znięchęcić w znacznie bardziej perfidne i jawne sposoby)? W ilu
    > sytuacjach nagrywa się ujęcia dłuższe niż kilkuminutowe za jednym
    > podejściem?

    Wiele aparatów ma/miało ograniczenie do 30 sekund. Tego nie da się nijak
    wytłumaczyć. Ponadto mam wrażenie, że dodatkowo wstawiają pauzy
    powodując lagi w obsłudze aby nie dalo się nastepnego ującia uruchomić
    za wczesnie.

    Kto robi ujęcia o takiej dlugości? Ja robie. Znaczy robiłbym gdybym
    mógł. Nagrywam ze statywu występy dzieciaków w przedszkolu. Występ
    prelegenta na konferencji. Drogę jaką przebywam samochodem. A nawet z
    ukrytego miejsca robotników budujących mi dom. Mase innych rzeczy mogę.
    Ale nie mogę.

  • 122. Data: 2014-03-18 19:53:15
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Mar 2014 16:46:12 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Dzieki 8+3 numeracja sama się resetue i to dośc szybko.

    To nie jest żaden problem. Poza faktycznymi przekręceniami licznika
    wynikającymi z ilości zrobionych zdjęć to u mnie on kilkukrotnie
    przeskakiwał na inną wartość - czy to z powodu resetu po aktualizacji
    firmware w aparacie, czy to w związku z tym, że jeśli aparat trafi na
    jakieś już zapisane zdjęcia na karcie to kontynuuje rozpoczętą tam
    numerację i w ten sposób można się cofnąć z licznikiem o kilkaset zdjęć
    po podmianie karty na jakąś inną, wcześniej używaną a nie opróżnioną.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 123. Data: 2014-03-18 19:55:52
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 17 Mar 2014 19:02:31 +0100, ACMM-033 napisał(a):

    > Mnie się podoba rozwiązanie zastosowane w starym aparaciku Sferii, C161c -
    > zdjęcie ma tam tytuł np. 20140317185942.JPG. Prymityne to, ale natychmiast
    > wiadomo, kiedy zrobiono zdjęcie. Szkoda tylko, że jest to ostatnie
    > badziewie... Fotoaparat w tym telefonie rzecz jasna.

    Podobne nazewnictwo zastosowała Nokia, na pewno w modelu C6:
    20140125351.jpg
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 124. Data: 2014-03-18 19:56:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-18 19:49, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Poza tym - po co mi 10000 zdjęć w jednym folderze? Bo tego nie mogę
    > pojąć?

    A możesz sobie wyborazić jeden folder zawierający zdjęcia:

    IMG_9998
    IMG_9999
    IMG_0000

    ... bo się akurat pechowo przekręcilo podczas robienia zdięć w serii?

    > Nie mam pojęcia - mój stary Canon się nie zresetował ani razu. Ma 12
    > lat. Fuji - 3 letni też się nie zresetował. 6-letni Pentax - musiałbym
    > syna zapytać ale sądząc po wartości licznika myślę, że również jest od
    > zera, od nowego.

    I jakie są nazwy plików?

    Mam też Olympusa. Tam cyfr jest chyba 7. Nie zmienia to faktu że Canon
    dał dupska i przyklepał ograniczeniem CP/M.

  • 125. Data: 2014-03-18 20:10:01
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.03.2014 19:38, badworm wrote:

    > No dobrze, a co to ograniczenie wnosi

    Mnie wkurza przede wszystkim to, że takie ograniczenie jest wprowadzone
    (bo tak) bez żadnego problemu, bo stoją za tym pieniądze, a np. jakieś
    ewidentne ograniczenia mogące znacznie poprawić nasze życie czy wręcz
    chronić je - nie ma szans.
    Z drugiej strony dlaczego mam płacić komuś pieniądze, które mu się nie
    należą? (Mówię o kamerach z opłatą)

    > sytuacjach nagrywa się ujęcia dłuższe niż kilkuminutowe za jednym
    > podejściem?

    Często po prostu stawiam na statywie i włączam. Na decyzję co chcę mieć
    nagrane mam czas potem.

    --
    Mirek.

  • 126. Data: 2014-03-18 21:02:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello badworm,

    > Podobne nazewnictwo zastosowała Nokia, na pewno w modelu C6:
    > 20140125351.jpg

    Jeden znak za dużo. Ograniczenie do 100 zdjęć dziennie to koszmar :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 127. Data: 2014-03-18 21:17:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

> [...]
    > IMG_9999
    > IMG_0000
    > ... bo się akurat pechowo przekręcilo podczas robienia zdięć w serii?

    A jakie to ma znaczenie? Ważna jest zawartość pliku a nie jego nazwa.

    > I jakie są nazwy plików?

    Różne - wszystkie z 4-cyfrowym licznikiem. Nie sądzę, żeby któryś się
    przekręcił.

    > Mam też Olympusa. Tam cyfr jest chyba 7. Nie zmienia to faktu że Canon
    > dał dupska i przyklepał ograniczeniem CP/M.

    To jest bez znaczenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 128. Data: 2014-03-18 21:42:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Mi się pare razy zdarzyło odpalać na np. telefonie jakiś program i po
    > wetknięciu w USB dostawałem ultimatum: albo go zamknę albo spier...
    >
    > A przecież jest MTP. A miało być tak piękinie. I dup. "Only single
    > operation at a time" i "must wait until copied". I znowu swiat wdepnął
    > w najlepsze rozwiązanie.
    >
    > Czego się nie dotkniesz - próchno. Całe IT.

    Jeśli całe IT, to czemu się czepiać akurat FAT? Niemożliwością jest, by
    to "całe IT" dało z siebie urządzenie, które by jednocześnie odpowiadało
    nam obu. Ale ja wiem jak to IT działa, więc nie liczę na to, że specjalnie
    dla mnie zrobi coś w serii sztuk pięciu, za pieniądze tysiąc razy większe
    niż sprzęt robiony w milionach egzemplarzy pod potrzeby masowe. Jest
    wiele rzeczy, które mi czasem przeszkadzają, ale FAT i ograniczenia
    wielozadaniowości pendrajwa do nich nie należą.

    --
    Jarek

  • 129. Data: 2014-03-18 21:44:07
    Temat: Re: [OT] Jak ożywić pena USB?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Podobne nazewnictwo zastosowała Nokia, na pewno w modelu C6:
    > 20140125351.jpg

    Tylko to mi pachnie samą datą i doklejonym numerem kolejnym w danym dniu. To
    moje badziewie Sferiowe podaje sklejone razem rok, miesiąc, dzień godzinę,
    minutę i sekundę. Nie ma ch.ja we wsi, by dało się zrobić zdjęcie częściej,
    niż co sekundę. Poza tym, aparat po zrobieniu fotki, grzecznie pyta, czy
    zapiszesz z taką nazwą, czy ją sobie zmieniasz. Krewniak Sferiowy, C162, już
    tak nie numeruje fotek, choć też pyta o nazwę zdjęcia. Jako ciekawostkę
    podam, że gdy zniknie sygnał BTS-a, to numerację szlag trafia (liczy
    pojedynczo od zera, IMHO błąd w firmware aparatu), jednakże, jeśli telefon
    nie został wyłączony, prawidłowo zapisuje dane czasowe w atrybutach pliku i
    można sobie nazwę odtworzyć.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 130. Data: 2014-03-18 21:46:35
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:1214335662.20140318210218@pik-net.pl.invalid...
    > Hello badworm,
    >
    > Jeden znak za dużo. Ograniczenie do 100 zdjęć dziennie to koszmar :P

    ?? Ja tu widzę 1000 miejsc... - 2014-01-25 i numer kolejny 351.
    Za dużo? Czemu? Przecież to nie problem dać jeszcze więcej, i tak już mamy
    tu przekroczone 8 znaków nazwy...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.