  • 41. Data: 2012-02-12 21:01:17
    Temat: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Masz przeterminowane informacje. Play na kartę (fresh się to nazywa?)
    > jest ważny rok po dołowadownaiu za min 5zł.

    T-mobile na kartę jest ważny rok *po zrealizowaniu połaczenia*. Czyli
    w praktyce starter, nawet bez doładowania, może być używany dziesiątki lat
    (do ciągłego odbierania i nawiązywania połączenia minimum raz w roku).

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2012-02-12 21:02:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

    > Co w tym złego? Masz na myśli, że lepiej SMS-em?

    Nie, chyba to, że do połączeń fonicznych modem nie jest potrzebny.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2012-02-12 22:15:51
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1329078665@news.chmurka.net...

    > Wiem, liczę się z tym.

    > Odkąd jeżdżę zostawiam na ręcznym, taki nawyk, nigdy mi się nie zdarzyło
    > zostawić na biegu. Zresztą odpalam też bez sprzęgła (zły nawyk), więc
    > jakby się zdarzyło to na pewno bym zauważył :)

    Ja też mam taki nawyk. Jednak raz się zapomniałem i zostawiłem na biegu i
    przy uruchamianie silnika o mało nie przywaliłem w ścianę.

    Jeśli już robisz takie kombinacje w samochodzie, to proponowałbym założyć
    jakąś odmianę webasto. Bezpieczniejsze, możesz włączyć ogrzewanie nawet na
    drodze publicznej. Nikt nie odjedzie Ci samochodem, nawet jak podsłucha kod
    nadajnika itp.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 44. Data: 2012-02-12 23:28:23
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > W poprzednim poście myślałem jeszcze, że poważny jesteś, ale wygląda na
    > to, że trolujesz.

    Czyli tak sobie tylko gdybasz skoro argumentów Ci brak.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 45. Data: 2012-02-12 23:29:36
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    > Bzdurne teoretyzowanie.
    >
    > I co, po każdym takim odłączeniu będzie na nowo ustawiał zegarki, kody
    > do radia i inne tego typu rzeczy?

    Takie są procedury autoryzowanych napraw serwisowych, poczytaj sobie
    pierwszą lepszą książkę z serii sam naprawiam.

  • 46. Data: 2012-02-12 23:32:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik v...@i...pl napisał:

    > Tak, zwlaszcza, zeby wymienic np. wahacz, sworzen lub inny duperel...

    W takiej sytuacji pojazd i tak jest zabezpieczony przed przypadkowym
    poruszeniem, podlewarowany albo i wręcz podniesiony.

  • 47. Data: 2012-02-12 23:35:13
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1329079262@news.chmurka.net...
    > Dlatego taką wagę przywiązuję do tego, żeby skutecznie ten rozrusznik
    > wyłączyć.

    trochu zmęczony jestem dzisiaj, ale i tak rzuciłem okiem na schemacik,
    pomyślałem sobie, by był trzeci przekaźnik, w normalnym stanie wyłączony, z
    zestykiem rozwieranym przy zadziałaniu Po wykryciu problemu przekaźnik
    zadziałałby, rozwierając obwód sterowania rozrusznika, który tylko wtedy by
    dalej kręcił, gdyby sam elektromagnes rozrusznika się skleił (miałem taki
    przypadek w swoim samochodzie (nie ten z nicku), hm... po naprawie u
    elektryka...). Dodatkowo, przekaźnik miałby zestyk, którym sam by się
    podtrzymywał, tak więc nawet w razie awarii ukadu nadzorczego, przekaźnik
    trzymałby do odłączenia zasilania (dodatkowym przyciskiem). Wtedy spokojnie
    można przyjść do auta i próbować rozwiązać problem na miejscu, zakładając,
    że rozrusznik przestał pracować.

  • 48. Data: 2012-02-12 23:47:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Bzdurne teoretyzowanie.
    >
    > I co, po każdym takim odłączeniu będzie na nowo ustawiał zegarki,
    > kody do radia i inne tego typu rzeczy?

    Tak przy okazji -- producenci telefonów potrafią w małej obudowie
    zmieścić dodatkową maleńką bateryjkę służacą tylko do podtrzymywania
    pracy zegarka w czasie, gdy odłączony jest akumulator. Wszystko inne
    i tak zapamiętywane jest w pamięci nieulotnej. W samochodzie mogłoby
    być tak samo. I jak tu lubić tych buców, co nam sprzedają samochody.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2012-02-13 00:22:05
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1329078665@news.chmurka.net...

    > O to, ale to za drogie.

    no ale to nie musi być nowe...

  • 50. Data: 2012-02-13 06:43:53
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 12 Feb 2012 20:31:05 +0000 (UTC),
    g...@n...invalid (Adam Wysocki) wrote:

    Chciałem napisać dłuższą odpowedź, ale napiszę krócej - zastanów się
    dlaczego takiej opcji nie oferują producenci samochodów, w końcu
    technicznie jest to trywialne. Są, jak widać z postów, układy do
    samodzielnego montażu, tylko jeszcze nikt nie dał ci stuprocentowej
    odpowiedzi można czy nie.

    Bo tu prawdziwym problemem są regulacje prawne i zapewnienie
    odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, sprawy konkretnych rozwiązań
    technicznych są najmniej istotne.
    --
    Grzegorz Krukowski