  • 51. Data: 2012-02-13 08:13:24
    Temat: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Nie mam prawnika ale trudno wyobrazić mi sobie żeby samochód sam ruszył,
    > jeżeli nie jest na biegu - a na biegu nie zostawiam go nigdy.

    Co do pomysłu wydaje mi się do zrealizowania. W USA jest stosowane, a
    prawników tam nie brak.
    Jednak czepiłbym się tego słowa "nigdy". Albo jest czujnik na skrzyni
    biegów, albo "nigdy" może zadziałać.

    --
    Desoft

  • 52. Data: 2012-02-13 08:24:45
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 12 Feb 2012 20:31:05 +0000 (UTC),
    Adam Wysocki <g...@n...invalid> screamed:

    > Odkąd jeżdżę zostawiam na ręcznym, taki nawyk, nigdy mi się nie zdarzyło
    > zostawić na biegu. Zresztą odpalam też bez sprzęgła (zły nawyk), więc
    > jakby się zdarzyło to na pewno bym zauważył :)

    Tak mi przyszło do głowy - a co z immobilizerem?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:217B ]
    [ 09:24:18 user up 13077 days, 21:19, 1 user, load average: 0.30, 0.61, 0.99 ]

    Don't let the computer bugs bite!

  • 53. Data: 2012-02-13 09:10:04
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    > Nie, chyba to, że do połączeń fonicznych modem nie jest potrzebny.

    Racja - właściwe słowo to moduł GSM :)

    --
    gof

  • 54. Data: 2012-02-13 09:10:59
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    > T-mobile na kartę jest ważny rok *po zrealizowaniu połaczenia*. Czyli
    > w praktyce starter, nawet bez doładowania, może być używany dziesiątki lat
    > (do ciągłego odbierania i nawiązywania połączenia minimum raz w roku).

    No proszę... to nawet lepiej. W takim razie chyba zdecyduję się na SMSy.

    --
    gof

  • 55. Data: 2012-02-13 11:14:39
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    > Tak przy okazji -- producenci telefonów potrafią w małej obudowie
    > zmieścić dodatkową maleńką bateryjkę służacą tylko do podtrzymywania
    > pracy zegarka w czasie, gdy odłączony jest akumulator. Wszystko inne
    > i tak zapamiętywane jest w pamięci nieulotnej. W samochodzie mogłoby
    > być tak samo. I jak tu lubić tych buców, co nam sprzedają samochody.

    Kiedy w samochodach zrobią to samo, okaże się, że bateryjka to będzie
    "moduł podtrzymania pamięci" kosztujący w ASO np. 1500 zł.

  • 56. Data: 2012-02-13 12:15:13
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > A auto ma skrzynię automatyczną, oczywiście, bo inaczej nie
    > wyobrażam sobie zdalne odpalenie auta na 1-ce lub wstecznym...

    Słabo z wyobraźnią coś. Ja sobie nawet nie muszę wyobrażać tylko po prostu wspominam
    jak się to robi gdy padnie sprzęgło...

  • 57. Data: 2012-02-13 13:17:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Kiedy w samochodach zrobią to samo, okaże się, że bateryjka to będzie
    > "moduł podtrzymania pamięci" kosztujący w ASO np. 1500 zł.

    Bateryjka powinna wytrzymać dłużej niż samochód. A jak nie, to się ją
    wymieni na taką za złotówkę. Zresztą teraz wcale nie jest lepiej -- za
    poinformowanie komputera, że akumulator był planowo odłączony, ASO też
    potrafi wystawić rachunek.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2012-02-13 14:16:14
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1329053828@news.chmurka.net...
    > pewność, że ten przekaźnik się nie zapiecze i że po tych 1.5 sekundach
    > rozrusznik zostanie odłączony. Więc układ musi być zaprojektowany tak,
    > żeby żadna jego awaria nie doprowadziła do ciągłej pracy rozrusznika.

    A może MOSFET? teraz jest tyle tranzystorków które zniosą prądy cewki
    automatu rozrusznika.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 59. Data: 2012-02-13 14:20:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    [..]
> [...]
    > i tak zapamiętywane jest w pamięci nieulotnej. W samochodzie mogłoby
    > być tak samo. I jak tu lubić tych buców, co nam sprzedają samochody.

    Mój potrafi, jakiś czas temu grzebałem w okolicy airbaga przez jakieś
    3h, aku odpięte, żadnych ustawień radio (fabryczne) czy zegar nie zgubiło.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 60. Data: 2012-02-13 15:38:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/02/2012 14:44, Grzegorz Krukowski wrote:
> [...]
    > zdalnego uruchamiania będziesz miał pewnie unieruchomiony samochód za
    > pomocą hamulca ręcznego.
    > 4. Kwestia bezpieczeństwa nr 3: w jaki pewny sposób zabezpieczysz się
    > przed uruchomieniem samochodu przez niepowołane osoby.
    > 5. Kwestia bezpieczeństwa nr 4: masz dobrego prawnika?
    > 6. Myśl o bezpieczeństwie innych!
    > 7. Potem o swojej wygodzie i oszczędnościach.
    >
    > 0. Kup se ogrzewanie postojowe bo o to ci pewnie chodzi.
    >
    > PS. Gdzieś mi się obiło o uszy że coś takiego jest w USA
    > stosowane/dozwolone, ale żadnych szczegółów ci nie podam.

    Nie wiem jak w USA, ale miałem kieydś alarm z funkcją zdalnego startu
    homologowany do montażu i użytku w UK. Tylko że to był konkretny produkt
    założony przez dealera, a nie jakaś samoróbka na kablu od odkurzacza..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net