  • 1. Data: 2012-02-11 12:46:53
    Temat: MAX486 i TVS-y
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    Czy jest sens budować zabezpiecznienie z transili ale takie żeby łapało od
    tych -7V względem masy?
    Dedykowane transile mają dwa transile +12 i -7 połączone anodami.
    Czy może wystaczy transil jednostronny do każdej nogi A i B powiedzmy 12V
    ale będzie to działać od -1 do +12.

    Oczywiście dam jeszcze 2-stronny między A i B.

    Macie sprawdzone patenty na zabezpieczenie 485?

  • 2. Data: 2012-02-12 16:21:59
    Temat: Re: MAX486 i TVS-y
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Tak.
    Galwaniczna izolacja.
    Ostatnio już nie opto tylko mikrocoupler (AD).

  • 3. Data: 2012-02-13 13:51:51
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    > Tak.
    > Galwaniczna izolacja.
    > Ostatnio już nie opto tylko mikrocoupler (AD).
    Stosuję ADuM od 2004. Kwestią dyskusyjną jest, czy to jest ostatnio, czy
    trochę dawniej.
    P.G.

  • 4. Data: 2012-02-13 13:56:06
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Lelek@" <r...@i...iw> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale będzie to działać od -1 do +12.
    >
    > Oczywiście dam jeszcze 2-stronny między A i B.
    >
    > Macie sprawdzone patenty na zabezpieczenie 485?
    Problemem jest to, że transil 12V przepięcie Surge (ja przyjmuję 1kV przez
    40 ohm) obetnie tak pewnie do około 20V no i pytanie, czy scalak to
    wytrzyma.
    P.G.

  • 5. Data: 2012-02-13 18:09:35
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    To Cię stawia w czołówce światowej jak sądzę.
    Zadowolony ?
    Ja się nie rzucam na każdą nowość jak szczerbaty na suchary.
    Może dlatego, że nie lubię być beta testerem i jestem całkowicie odporny na
    powszechne "we are no. 1".
    Czekam. Niech inni przetestują.
    Może dlatego, że nie muszę.
    Może dlatego ,że już mi się nie chce...

    [nie interesuje mnie też praca w młodym dynamicznym zespole...]
    [ostatnio miałem dość pokaźną korespodencję z inżynierami aplikacyjnymi AD
    gdzie wykazałem błędy w manualach i notach aplikacyjnych. Panowie na skutek
    korespondencji opracowali nowe noty. A układ syntezy częstotliwości , o
    który chodziło jest produkowany już od bodaj 13 lat]

  • 6. Data: 2012-02-14 08:11:25
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > To Cię stawia w czołówce światowej jak sądzę.

    Czy w czołówce to nie mam pojęcia.
    W 2004 potrzebowałem zrobić izolowany RS485. Poszukałem jakie są możliwości,
    ich wady zalety i wybrałem według mnie najlepsze rozwiązanie (generalnie
    zawsze tak robię) bo:
    - zaledwie kilka mA zasilania (transoptory - rzędu 10..20mA na sztukę, a w
    RS485 są 3 sztuki),
    - znikomy wpływ temperatury (przy transoptorach trzeba uwzględniać),
    - pomijalne rozrzuty parametrów (przy transoptorach trzeba uwzględniać),
    - brak zmiany parametrów na skutek starzenia (przy transoptorach trzeba
    uwzględniać),
    - mniejsza wrażliwość na dU/dt,
    - niższa cena (całego rozwiązania),
    - mniejsza powierzchnia PCB.
    i tylko 2 wady:
    - wprowadzanie zakłóceń na skutek cyklicznego odświeżania stanu (garb w EMC
    w okolicy 400MHz),
    - większa wrażliwość na pole magnetyczne.

    Dla mnie zalety przewyższały wady więc decyzja była oczywista.

    > Zadowolony ?
    Bardzo zadowolony, bo mam takie zboczenie, aby minimalizować prąd gdzie się
    da.

    > Ja się nie rzucam na każdą nowość jak szczerbaty na suchary.

    Nie wiem kiedy ADuM były nowością. Wiem, że jak dokonywałem wyboru to akurat
    były dostępne.

    > Może dlatego, że nie lubię być beta testerem i jestem całkowicie odporny
    > na powszechne "we are no. 1".
    > Czekam. Niech inni przetestują.

    Nie maiłem pojęcia, że to nie było przetestowane.

> [...]
    > skutek korespondencji opracowali nowe noty. A układ syntezy częstotliwości
    > , o który chodziło jest produkowany już od bodaj 13 lat]

    Z mojego doświadczenia takie firmy jak TI, MAXIM, AD (o innych nie wiem) na
    zwrócone uwagi co do zawartości kart katalogowych reagują prawidłowo.
    Natomiast jak AD zapytałem (już dawno) dlaczego nie połączą ADuM (ta wersja
    z przenoszeniem zasilania) z czymś w rodzaju OMNIFETa robiąc full-protected
    przekaźnik to mnie zaczęli męczyć jakie konkretnie parametry są mi potrzebne
    i ile tyś. szt. miesięcznie potrzebuję.
    P.G.