  • 1. Data: 2012-02-12 00:57:31
    Temat: Wodoszczelna obudowa
    Od: gnz <g...@g...com>

    Witam,

    Potrzebuję uniwersalną obudowę wodoszczelną na projektowany układ
    odbiornika GPS, wielkości mniej więcej telefonu komórkowego.
    Urządzenie posiada wyświetlacz LCD o wymiarach około 30 x 60 mm +
    zasilanie z 2 baterii AA, dlatego najlepsza byłaby obudowa
    przeźroczysta lub ewentualnie z okienkiem na wyświetlacz, tak aby
    wszystko się w niej zmieściło.

    Gdzie szukać takiej obudowy? Sprawdziłem ofertę tme, farnella i
    niestety nic szczególnego nie znalazłem.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2012-02-12 02:12:03
    Temat: Re: Wodoszczelna obudowa
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Potrzebuję uniwersalną obudowę wodoszczelną

    Jak bardzo wodoszczelna? Jesli wystarczy IP69, to np.:
    http://www.lcel.com.pl/katalog_karta_produktu_9.html
    ?id=1684
    albo
    https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init
    .do?toc=20865&filterClause=COL_7%253DIP%252067&pageS
    ize=25

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-02-12 11:15:11
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    gnz wrote:

> [...]
    > wszystko się w niej zmieściło.
    >
    > Gdzie szukać takiej obudowy? Sprawdziłem ofertę tme, farnella i
    > niestety nic szczególnego nie znalazłem.

    www.bopla.de, możesz wybrać język, ale polskiego nie ma.

    Waldek

  • 4. Data: 2012-02-12 11:42:54
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-12 01:57, gnz pisze:
> [...]
    > wszystko się w niej zmieściło.
    >
    > Gdzie szukać takiej obudowy? Sprawdziłem ofertę tme, farnella i
    > niestety nic szczególnego nie znalazłem.
    A określ ty "wodoszczelność". Do ilu metrów pod wodą? Jakie ciśnienia?
    Jakie temperatury? Czy może kroploszczelność wystarczy?

    Do zabezpieczenia "na wycieczkę w góry i las" odbiornika gps używałem
    pudełka "śniadaniowego" curver, przeźroczyste, zapinane, do środka
    wrzuciłem woreczek "silica gel" przeciw parowaniu szybki, i pomimo
    pobytu w górskim strumieniu, w śniegu, w błocie - do środka woda się nie
    dostała.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-02-12 19:36:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "gnz" 6...@m...goog
    legroups.com

    : Potrzebuję uniwersalną obudowę wodoszczelną na projektowany układ
    : odbiornika GPS, wielkości mniej więcej telefonu komórkowego.

    Komórki bywają różne.

    Czy można nabyć odbiornik GPS za przysłowiową dychę?
    Potrzebny mi taki, który podłączyłbym do komputera,
    któremu by podawał po prostu czas i współrzędne
    geograficzne.

    Cały smartfon (z WiFi, dualSIMem, GPSem itd.) można
    kupić za mniej niż 400 złotych, zatem kupowanie
    odbiornika GPS za 100 złotych (lub droższego)
    jest imo pomyłką.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2012-02-12 22:26:27
    Od: gnz <g...@g...com>

    On 12 Lut, 13:42, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > wrzuciłem woreczek "silica gel" przeciw parowaniu szybki, i pomimo
    > pobytu w górskim strumieniu, w śniegu, w błocie - do środka woda się nie

    8173

    Przez wodoszczelność miałem na myśli IPx7, urządzenie będzie narażone
    na zachlapanie lub chwilowe zanurzenie w wodzie (słonej).
    Pomysł z pudełkiem "śniadaniowym" znam, parę razy stosowałem nawet,
    jednak chciałbym rozwiązać problem obudowy bardziej elegancko.

    Pozdrawiam,
    gnz

  • 7. Data: 2012-02-12 22:28:50
    Od: gnz <g...@g...com>

    On 12 Lut, 04:12, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak bardzo wodoszczelna? Jesli wystarczy IP69, to
    np.:http://www.lcel.com.pl/katalog_karta_produktu_9.
    html?id=1684
    > albohttps://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/
    init.do?toc=20865&fil...

    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
    > ******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
    >  > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

    Przepraszam, nie określiłem tego jasno, IPx7 wystarczy (zachlapania,
    chwilowe zanurzenie w wodzie), te powyższe obudowy znam, jednak
    potrzebuję coś delikatniejszego, aby nadawało się do urządzenia
    mobilnego.

    Pozdrawiam,
    gnz

  • 8. Data: 2012-02-13 17:20:08
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Oczywiście.
    W przypadku jeśli GPS jest gadżetem, który może być ,a może nie być.
    Albo jeśli w przypadku jego niesprawności można się zapytać chłopa na łące :
    Panie ...Zurisch,Zurisch...Nieporęt 18km.
    Natomiast w przypadku wybierania się na lodowiec, w góry, na morze etc,
    czyli wszędzie tam gdzie przyrząd ów może decydować o bezpieczeństwie vulgo
    życiu liczenie w ten sposób jest idiotyzmem.
    Z faktu ,że powszechnie popełnianym nie wynika ,że idiotyzmem być przestaje.

    Można też w ogóle nigdzie nie jechać (płynąć) i oszczędności będą jeszcze
    większe.

  • 9. Data: 2012-02-14 00:36:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zapinio" 4f394648$0$1224$6...@n...neostrada.pl

    > W przypadku jeśli GPS jest gadżetem, który może być ,a może nie być.
    > Albo jeśli w przypadku jego niesprawności można się zapytać chłopa na łące : Panie
    ...Zurisch,Zurisch...Nieporęt 18km.

    Właśnie o taki chodzi. A gdzie go można kupić?

    > Natomiast w przypadku wybierania się na lodowiec, w góry, na morze etc, czyli
    wszędzie tam gdzie przyrząd ów może decydować o
    > bezpieczeństwie vulgo życiu liczenie w ten sposób jest idiotyzmem.

    Nie zależy mi na takim bezpieczeństwu czy takiej pewności.
    Ale musi pokazywać, gdzie jestem.

    > Z faktu ,że powszechnie popełnianym nie wynika ,że idiotyzmem być przestaje.

    > Można też w ogóle nigdzie nie jechać (płynąć) i oszczędności będą jeszcze większe.

    To fakt -- zauważ, że im starszy człowiek, tym oszczędniejszy.
    Po setkach lat nawet kwiatów na grób nikt nie stawia...

    -=-

    Ponoć w większości miejsc wystarczy sam telefon komórkowy,
    bo operatorzy ponoć potrafią lokalizować taki telefon
    z niebywałą dokładnością.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2012-02-14 11:36:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Właśnie o taki chodzi. A gdzie go można kupić?
    W biedronce. Czasem w lidlu. Lub (często drożej) te same Navie/GoClevery
    na allegro.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173