  • 261. Data: 2014-02-05 01:01:08
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 4 Feb 2014 23:04:59 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Tylko, że w ten sposób można wałkować w nieskończoność. Co jeśli zrobi
    > komuś kuku na tym podwórku?

    Na tym podwórku jest jeszcze 1000 innych rzeczy które mogą komuś zrobić
    kuku. Wszystkie trzeba ubezpieczyć na 3mln zł (czy ile tam wynosi suma
    gwarancyjna OC)?

    > No niech się faktycznie stoczy na samochód
    > znajomego, który Cię odwiedził swoim bentleyem. Rozumiem, że z własnej
    > kieszeni wydajesz 100000pln na lakierowanie jego samochodu?

    Na Bentleya będzie czychać wiele różnych rzeczy - od spadających dachówek,
    po walące się mury, płoty, latające kawałki niewiadomo czego.
    To że jakiś niedziałający samochód sam się złoży do kupy, wyjedzie z garażu
    i uszkodzi Bentleya jest jedną z mniej prawdopodobnych rzeczy spośród
    wszystkich grożących temu Bentleyowi.

    > Jak wiem, że
    > przykład jest absurdalny, ale chyba rozumiesz o co mi chodzi.

    Ja niezbyt rozumiem w ogóle obowiązkowe OC.
    Więc tego dlaczego rozebrany w garażu samochód musi mieć OC, a jeżdżący po
    ulicach tramwaj nie musi (jak i inni uprzywilejowani pod tym względem -
    piesi, rowerzyści itp.), to nie rozumiem tym bardziej.

  • 262. Data: 2014-02-05 01:03:48
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 05 Feb 2014 00:55:30 +0100, Wiwo wrote:

    > Masz jakiś dowód na to znikanie?

    Tak poza tym mojego ojca - żeby nie szukać za daleko?

    > No to co ma udowodnić ta wzruszająca historia?

    To, że odkręcenie problemów w bazach cepik/ufg to nie jest taka prosta
    sprawa, jak Tobie się z kolei wydaje.

    > Jeśli nie figurował, to jaką miał dostać?
    > Jeśli jednak jesteś w stanie wskazać ten samochód na ulicy i wtedy UFG
    > nie zareaguje, to pisz donosy. Popieram!

    Mamy jedną polisę z któregoś roku, na dowód że jednak była wykupiona. Oni
    nadal Twierdzą, że nie ma po tym śladu. Takie dane są w tych bazach.

    > Bo podstawowe narzędzie, czyli baza umów będzie zawierała więcej danych,
    > podobnie jak CEPIK. Proste.

    Błędnie zakładasz, że te samochody muszą zmieniać właścicieli, albo ich
    właściciele nagle obudzą się i postanowią wykupić polisę. Sam pisałeś o
    tym, że jeśli ktoś nie ma OC, to pewnie leje też na przegląd. Skoro leje
    na przegląd, to jak niby ma trafić do bazy cepik albo ufg?

    Tomek

  • 263. Data: 2014-02-05 01:13:05
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości

    > Jak szybko? Tak szybko jak trafi na rutynową kontrolę? A może nigdy nie
    > trafi?

    Trafi, trafi. Spokojnie. Akurat tego policjanci pilnują. Przećwiczone.

    > NFZ, chyba, że pracodawca przycwaniaczył na składkach.

    A kto proszę pana płaci na NFZ?

    > O ile mi wiadomo ViaToll nie weryfikuje w żaden sposób posiadania polisy
    > OC.

    Oczywiście, że tego teraz nie robi, tak samo jak nie ma obowiązku naklejania
    nalepek z OC.
    Co nie zmienia faktu, że zaprzęgnięcie go do tego bezpośrednio czy pośrednio
    to nie jest _gigantycznym_ problemem od strony technicznej.

    > Chociaż to faktycznie kiepski przykład, bo to stosunkowo nowy system.
    > Padały tutaj w dyskusji postulaty, żeby do tego zatrudnić ogólny system
    > monitoringu drogowego.

    > Faktycznie, zapomniałem że w tym kraju nic nie może być proste. Niemniej
    > przestawiłeś ścieżkę, którą należy przejść za każdym razem, przy każdej
    > zmianie systemu - zatem nie jest to wada tego konkretnego postulatu,
    > prawda?

    Nieprawda. Viatoll, fotoradary, monitoring drogowy to systemy które
    istnieją. Przykład z przekazywaniem informacji "organom" przez system
    Viatolla pokazuje, że nie potrzeba do tego specjalnie pytać się ludzi.
    Podobnie jest z fotoradarami.
    W przypadku nalepek jest kilka stron, którym chcesz narzucić obowiązki i
    koszty, niekoniecznie zgodnych z ich wolą.

    > Pisałem o tym na samym początku. UFG z kieszeni płacącego karę za brak
    > polisy.

    Aha. Czyli jednak my. Bo większość tych bez OC, to raczej będą gołodupcy
    (przynajmniej na papierze) i tak łatwo nie będzie z nich ściągnąć kasę.
    No to odnotuj, że ja się na to nie zgadzam. Nie będę płacił konfidentom.
    Wolę policji kupić modem gprs, niech sprawdzają sami w UFG. ;-P

    Wiwo

  • 264. Data: 2014-02-05 01:22:59
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Tak poza tym mojego ojca - żeby nie szukać za daleko?

    Na razie nie udowodniłeś, że samochód zniknął. Nie ma historii
    ubezpieczeniowej sprzed 10 lat. To taka drobna różnica.
    Dzień po zakupie auto mogło mieć wypadek i zostać zezłomowane.

    > To, że odkręcenie problemów w bazach cepik/ufg to nie jest taka prosta
    > sprawa, jak Tobie się z kolei wydaje.

    Dociera do Ciebie, że powszechnie wiadomo, że 10 lat temu mało kto się
    przejmował zbieraniem informacji o polisach?
    Tego nie naprawisz i należy o tym zapomnieć.

    > Mamy jedną polisę z któregoś roku, na dowód że jednak była wykupiona. Oni
    > nadal Twierdzą, że nie ma po tym śladu. Takie dane są w tych bazach.

    I z uporem maniaka. Ponad 10 lat temu.

> [...]
    > tym, że jeśli ktoś nie ma OC, to pewnie leje też na przegląd. Skoro leje
    > na przegląd, to jak niby ma trafić do bazy cepik albo ufg?

    To go wyłapie policja, albo samochód trafi wreszcie na złom. Wiecznie
    jeździć nie będzie.

    Ostatni raz powtórzę. Nie ma spójnej bazy danych o polisach sprzed 10 lat.
    To jest nie do odtworzenia. Należy się z tym pogodzić i zająć stanem
    obecnym.
    Twoje nalepki tych danych nie przywrócą.

    Wiwo

  • 265. Data: 2014-02-05 01:34:03
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 05 Feb 2014 00:58:08 +0100, Wiwo wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości

    > W naszym kraju nie możesz wyrejestrować pojazdu. Możesz go zezłomować,
    > możesz sprzedać, możesz dać ukraść.
    > Kolejna rzecz w temacie, o którym nie za bardzo masz pojęcie.

    To był drobny skrót myślowy, ale nie - od razu należy się do tego
    przypierdolić, prawda? Taki to tutaj jest zwyczaj, że zamiast rozmawiać
    stara się przypierdolić dyskutantowi na wszystkie możliwe sposoby.

    Przepraszam, że założyłem legalny sposób na pozbycie się tego motocykla w
    tym przypadku złomowanie, czego następstwem powinno być wyrejestrowanie.

    Tomek

  • 266. Data: 2014-02-05 01:39:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 05 Feb 2014 00:03:48 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
    napisał:

    > Tak poza tym mojego ojca - żeby nie szukać za daleko?

    chcesz powiedzieć, że jak Pawka morozow, właśnie doniosłeś nas swojego
    ojca?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 267. Data: 2014-02-05 01:41:19
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 05 Feb 2014 01:22:59 +0100, Wiwo wrote:
    > Na razie nie udowodniłeś, że samochód zniknął. Nie ma historii
    > ubezpieczeniowej sprzed 10 lat. To taka drobna różnica.

    Szkoda, że większa część dyskusji dotyczy właśnie historii
    ubezpieczeniowej, albo jej braku w bazach cepik/ufg.

    > Dociera do Ciebie, że powszechnie wiadomo, że 10 lat temu mało kto się
    > przejmował zbieraniem informacji o polisach?
    > Tego nie naprawisz i należy o tym zapomnieć.

    Tak, tylko idąc tym tokiem rozumowania należy dać amnestię wszystkim tym,
    którzy nie są obecni w bazach do czasu aż ktoś nie zaczął się przejmować
    danymi w bazie - czyli w zasadzie nie wiadomo do kiedy.

    > I z uporem maniaka. Ponad 10 lat temu.

    No i co z tego? Rozumiem, że samochód rejestrowany w 1995 może sobie
    jeździć bez OC, bo wtedy nikt się nie przejmował zbieraniem informacji o
    polisach i nie da się tego naprawić - tak, to dokładnie postulujesz?

    > To go wyłapie policja, albo samochód trafi wreszcie na złom. Wiecznie
    > jeździć nie będzie.

    Albo go nie wyłapie, aż kiedyś zrobi Ci jesień średniowiecza z Twojego
    nowego cacka.

> [...]
    > To jest nie do odtworzenia. Należy się z tym pogodzić i zająć stanem
    > obecnym.
    > Twoje nalepki tych danych nie przywrócą.

    Zastanów się raz jeszcze, samochód jeżdżący rok po wprowadzeniu nalepek
    bez takiej nalepki zostanie błyskawicznie wyłapany.

    Tomek

  • 268. Data: 2014-02-05 01:42:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 04 Feb 2014 23:51:28 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
    napisał:

    > Szkoda, że nie śledzisz wątku. Padło już takie pytanie oraz odpowiedź na
    > nie. Kablowanie obywało by się przez stronę www, która już na etapie
    > zgłoszenia weryfikuje jego zasadność. Skoro masz polisę, ale nie masz
    > naklejki z jakiegoś powodu - to zgłoszenie i tak nie przejdzie.

    a z czym będzie ta strona porównywać? z bazą? To może zrobić sama baza
    bez ORMOwca. Nie wpadłeś na to, ze jest baza wszystkich zarejestrowanych
    pojazdów i baza aktualnych ubezpieczeń? To wystarczy je porównać.

  • 269. Data: 2014-02-05 01:43:45
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 05 Feb 2014 01:13:05 +0100, Wiwo wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości

    > Trafi, trafi. Spokojnie. Akurat tego policjanci pilnują. Przećwiczone.

    Ile razy byłeś kontrolowany przez ostatnie, powiedzmy 3 lata? Ja jeżdżę 5
    różnymi samochodami - ale nie kontrolowano mnie ani razu. Ale to ja,
    robię tylko 35k rocznie, może za mało.

    > A kto proszę pana płaci na NFZ?

    Ci państwo.

    > No to odnotuj, że ja się na to nie zgadzam. Nie będę płacił konfidentom.
    > Wolę policji kupić modem gprs, niech sprawdzają sami w UFG. ;-P

    Noted.

    Tomek

  • 270. Data: 2014-02-05 01:48:51
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 05 Feb 2014 00:39:56 +0000, masti wrote:

    > chcesz powiedzieć, że jak Pawka morozow, właśnie doniosłeś nas swojego
    > ojca?

    Chcę powiedzieć, że mam dowód na to, że miałem zawartą polisę podczas gdy
    w bazie UFG nie ma po tym śladu.

    Tomek