  • 221. Data: 2009-08-22 11:43:28
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Czarek pisze:
    > A jakbyśmy tak kiedyś zrobili porównanie? :-) Ty lub ktoś syfrowo, ja
    > swoim sprzętem, ten sam motyw. Nie dla sprawdzenia, kto ma większego,
    > ale dla ucięcia dywagacji :-)

    A co tu ucinać już Ci napisano o porównaniu dobrze naświetlonego zdjęcia
    i dobrze wydrukowanego. Bronić zdjęcie ma jego temat i jego ujęcie a
    nie forma. Forma jest protezą talentu ;). Zobacz zdjęcia takiego Ballena
    http://www.rogerballen.com/ mimo że robione analogowo świetnie się
    bronią nawet jako miniaturki w sieci, a przykłady z twojego linku nawet
    w twoim mniemaniu ratuje tylko forma, która jest czystym rzemiosłem.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 222. Data: 2009-08-22 11:53:24
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Czarek" napisał
> [...]

    A jakbyśmy tak kiedyś zrobili porównanie? :-) Ty lub ktoś syfrowo, ja
    swoim sprzętem, ten sam motyw. Nie dla sprawdzenia, kto ma większego,
    ----------------------------

    Po co skoro to nadal pozostanie "tylko dobrze naświetlone, duże zdjęcie,
    różniące się trochę od dobrze wydrukowanego dużego zdjęcia."
    I nic więcej.
    Myśę, że nadal przeceniasz znaczenie tego faktu, który w ogólnym bilansie
    porównawczym i tak daje fory cyfrze.
    Ja nie wiem czy na tej grupie jest ktokolwiek kto uważa, że obraz uzyskany w
    cyfrowym przebiegu jest lepszy niż stykowy high-end z dużego formatu.
    Pytanie - co z tego ?
    Nie każdemu to do szczęścia potrzebne ale nie oznacza to jednocześnie, że
    jest ślepym idiotą.

    Ty jesteś odpowiednikiem audiofila, który uważa, że jeśli ktoś nie ma w
    systemie gramofonu Transrotor Quintessence, lampowców Jade popędających w
    bi-amp głośniki Sonus Faber Amati Homage czy innego wypasu z górnej półki,
    pospinanego czystym srebrem ciągnietym na stacji orbitalnej Mir i zasilanego
    z prywatnego generatora to nie ma pojęcia o muzyce.

    W każdej (niemal) branży są tacy sami fanatycy stanowiący promil populacji i
    swoisty koloryt.

    adam

  • 223. Data: 2009-08-22 12:07:17
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Czarek pisze:
    [...]
    > naoglądałeś :-) Prawidłowo naświetlony i wywołany negatyw czarno-biały
    > prawie nie wymaga ingerencji. Koloru, w zasadzie, nie robię.

    To mów od razu, że Ty nie robisz żadnych *zdjęć*, tylko *Fotogramy*
    przez DUŻE F.
    No więc zgoda - fotografia cyfrowa nadaje się tak samo (a nawet lepiej!)
    dobrze do wszystkiego, do czego używano żelatyny, za wyjątkiem jednak
    Fotogramów przez DUŻE F.
    Których robienie i oglądanie interesuje akurat taki procent fotografów,
    co podziwianie makatek kurpiowskich czy granie Bacha na pile.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek/

  • 224. Data: 2009-08-22 12:10:26
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant pisze:

    > Czy Ty nie rozumiesz, że nie ma tu chyba nikogo, kto nie widział dobrze
    > naświetlonego zdjęcia metodą klasyczną w wymiarach przynajmniej pół na
    > pół metra?
    > I nic, po prostu Światłość nie zstąpiła. To jest tylko dobrze
    > naświetlone, duże zdjęcie, różniące się trochę od dobrze wydrukowanego
    > dużego zdjęcia.

    Różni się - można wziąć lupę i policzyć paluszki dziecka w wózku na
    trzecim planie.
    Można - i co z tego?..

  • 225. Data: 2009-08-22 12:13:15
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jan Rudziński" napisał

    > Różni się - można wziąć lupę i policzyć paluszki dziecka w wózku na
    > trzecim planie.
    > Można - i co z tego?..

    Fajosko, syfra tak nie potrafi ; )

    adam

  • 226. Data: 2009-08-22 13:14:44
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 22 Aug 2009 03:03:20 -0700 (PDT), Czarek napisał(a):

    > Dziewczynki widzą trochę inaczej, na szczęście :-) Te dwie, o których
    > mówiłem, po prostu robią swoje, a na niusy mają uczulenie :)
    > A, właśnie przypomniała misie kolejna, taka mała przesiadka z
    > mikrofilmu na Rollajka ;-) Bo zobaczyła różnicę na odbitkach.

    Ten typ zauważy, że biel jest bielsza jeśli jest wyprana w proszku do
    prania przywiezionym z za zachodniej granicy. Różnica będzie nawet jeśli
    porównywać będzie z TYM SAMYM proszkiem umieszczonym na potrzeby testu w
    innym pudełku.

    > A jeśli emocje są związane z tworzywem? Gdyby nie były, to sztuczne
    > cycki wywoływałyby takie samo zainteresowanie, jak naturalne ;-) I dla
    > mnie tym właśnie różni się cyfrografia od fotografii...

    Jak twoje emocje są związane z tworzywem to dlaczego się nie zatrudnisz w
    zakładzie produkującym materiały światłoczułe, zamiast "tracić czas" na
    jakieśtam pstrykanie?

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 227. Data: 2009-08-22 13:24:06
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    adam pisze:

    > Fajosko, syfra tak nie potrafi ; )

    Mnie intryguje fotograf z "Powiększenia" Robił zdjęcie na czarno-białym
    negatywie Hasselbladem, po czym zrobił z tego duuużą odbitkę,
    sfotografował fragment tej odbitki etc.
    Czy ktoś policzył, jakie mu wyszło efektywne powiększenie i czy
    faktycznie dałoby się cokolwiek zobaczyć?

  • 228. Data: 2009-08-22 13:59:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jan Rudziński wrote:
> [...]
    > sfotografował fragment tej odbitki etc.
    > Czy ktoś policzył, jakie mu wyszło efektywne powiększenie i czy
    > faktycznie dałoby się cokolwiek zobaczyć?

    Tak samo jak w Blade runnerze :)

    :)

  • 229. Data: 2009-08-22 14:13:08
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał:

    > Różni się - można wziąć lupę i policzyć paluszki dziecka w wózku na
    > trzecim planie.

    Akurat tu mam wątpliwości - zbyt mała głębia ostrości nie pozwoli.

    > Można - i co z tego?..

    Dokłądnie. Nawet gdyby było można - mało dla kogo miałoby to znaczenie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 230. Data: 2009-08-22 14:26:25
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> :

    >[...]
    >
    > Wiesz, jakoś nie uważam zdjęć maszynowych za fotografię. Tak samo jak
    > fotografią nie nazwę zdjęcia lotniczego, z automatu.
    > To, co Ty robisz to dość podobne - zdjęcie robi sprzęt, a Ty zajmujesz się
    > selekcją tego, co ze sprzętu wyjdzie.

    Tak, rozumiem. Dla Ciebie fotografia, to np. zdjecia kotków które kiedyś
    pokazywałeś na slajdowisku na jednym z plenerów. O ile pamiętam -
    faktycznie, żadnej selekcji nie robiłeś:-/

    > Właśnie sobie zaprzeczyłeś.

    W którym miejscu? Nie widzę żadnej sprzeczności. Istnieje parę dziedzin
    fotografii w których bez selekcji trudno się obejść (i to niezależnie od
    tego, czy fotografujemy cyfrowo, czy analogowo), ale np. przy fotografii
    krajobrazu nie widzę żadnego powodu, aby każde zdjęcie było wykonane zgodnie
    z zamysłem fotografa. I jeśli ktoś taką fotografię uprawia - nie ma powodu,
    by po przejściu na technikę cyfrową nagle zwiększył ilość wykonywanych
    zdjęć. Przy czym - krajobraz to tylko jeden z przykładów - istnieje więcej
    dziedzin fotografii gdzie świadomemu fotografowi wystarczy jedno zdjęcie - i
    naciskając spust będzie pewny uzyskania założonego efektu. Nie ma to nic
    wspólnego ze stosowaną techniką - zależy tylko od tematyki zdjęć jakie
    robimy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)