eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJak kompensować światła nocne?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 145

  • 61. Data: 2013-12-18 12:23:20
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-18 10:23, XX YY pisze:

    >
    > nie bardzo chce mi sie produkowac dlugie metafizyczne rozwazania ,
    > tym bardziej ze Twoje wypowiedzi sa jakos dziwnie kodowane i mam
    > trudnosci w ich odczytaniu.

    Czy teraz też masz problemy z odczytaniem znaków? Ręcznie wymusiłem
    kodowanie jako ISO - bo takiego używasz. Być może Firebird nie potrafi
    tego automatycznie dostosowywać.

    > nie ma najmniejszego sensu przechodzenie na slowo 32 bitowe , jesli
    > przez to nie mozesz pracowac na warstwach - sam sie wykluczasz z
    > gry. zwiekszajac glebie bitowa nie powiekszasz zakresu tonalnego ,
    > jedynie zerejestrowany zakres tonalny dzielisz na wiecej stopni.
    > jesli masz przepal to bedzie on przepalem w obrazie 32 bitowym i 8
    > bitowym.

    No właśnie niekoniecznie. Jeśli mam przepał na 0ev ale cienie dobre a
    nie mam go na np. +3ev lecz cienie czarne, to połączenie obu ujęć w
    32-bitowy HDR powinno skutkować tym, że będę miał zarówno cienie jak i
    światła zachowane. Po to jest łączenie wielu klatek w HDR aby właśnie
    zwiększyć zakres tonalny sprzętu. Czy mylę się?

    > zapodaj gdzies jakis raw - przyklad zdjecia ktore chcialbys wywolac.
    > jesli moja wywolarka wczyta ten raw to moze sprobuje.

    Jeden RAW czy komplet np 3? Jeśli to miałyby być moje, to wolałbym link
    przesłać Ci na email.

    >
    >
    > na warstwach rob tak (sandwitch):
    >
    > dolna warstwa - podstawowe zdjecie z dobrze opracowanymi cieniami i
    > przepalami w swiatlach warwta posrednia - ten sam motyw naswietlony
    > na swiatla wartwa gorna - to samo zdjecie co na dole
    >
    > odkryj gumka poplrzezroczysta tylko swiatla warstwy gornej . nie
    > przejmuj sie ze beda za mocne czernie spod spodu - rob to tylko
    > lokalnie.
    >
    > nastepnie zwieksz przezroczystosc warstwy posredniej. dobierzesz tak
    > gestosc krycia, ze szczegoly w swiatlach beda wygladac naturalnie. W
    > razie potrzeby oslab polprzezroczysta gumka miejsca zbyt ciemne na
    > warstwie posredniej
    >
    > to jedna z licznych metod - prosta ale skuteczna , czesto stosuje. np
    > tutaj
    >
    > http://spherapan.vot.pl/164/164.html
    >

    Czy dobrze rozumuję, że wykonujesz coś analogicznego do tego?

    http://www.youtube.com/watch?v=YY7cYyXjQ-I

    Jak odbywa się ten sam proces w przypadku bardziej złożonych scen?
    Załóżmy, że nie chodzi nam tylko o dwie latarnie w scenie lecz jakiś
    złożoną konstrukcję gdzie w wielu punktach obrazu są prześwietlenia i
    niedoświetlenia. Mając do dyspozycji np. 3 ujęcia każde z optymalizacją
    odpowiednio: światła, cienie, pośrednia dynamika. Nie wyobrażam sobie
    maskowania każdego detalu w ten sposób. To tydzień pracy nad każdym
    zdjęciem. Jak to się robi?

    Zobacz przykład poszczególnych ujęć i ich złożenia:
    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:StLouisArchMu
    ltExpEV%2B1.51.JPG

    Przy okazji zwróć uwagę na krok 1.5 ev. Tu też stosują regułę małych
    kroków. Tu rónież tak zaleca autor programu do tworzenia HDRów:

    http://www.sns-hdr.com/instruction/source.html

    "Krok ekspozycji należy przyjąć z przedziału od 1 do 2EV "

    --
    Pozdrawiam
    Marek


  • 62. Data: 2013-12-18 13:12:24
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: XX YY <f...@g...com>


    > >
    >
    > > http://spherapan.vot.pl/164/164.html
    >
    > >
    >
    >
    >
    > Czy dobrze rozumuj�, �e wykonujesz co� analogicznego do tego?
    >
    >
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=YY7cYyXjQ-I
    >
    >
    >
    > Jak odbywa si� ten sam proces w przypadku bardziej z�o�onych scen?
    >
    > Za��my, �e nie chodzi nam tylko o dwie latarnie w scenie lecz jaki�
    >
    > z�o�on� konstrukcj� gdzie w wielu punktach obrazu s� prze�wietlenia i
    >
    > niedo�wietlenia. Maj�c do dyspozycji np. 3 uj�cia ka�de z optymalizacj�
    >
    > odpowiednio: �wiat�a, cienie, po�rednia dynamika. Nie wyobra�am sobie
    >
    > maskowania ka�dego detalu w ten spos�b. To tydzie� pracy nad ka�dym
    >
    > zdj�ciem. Jak to si� robi?
    >
    > >
    > krok�w. Tu r�nie� tak zaleca autor programu do tworzenia HDR�w:
    >
    >
    >
    > http://www.sns-hdr.com/instruction/source.html
    >
    >
    >
    > "Krok ekspozycji nale�y przyj�� z przedzia�u od 1 do 2EV "
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    nie zmusi mnie nikt do ogladaniu tutoriali na youtube- sorrki
    moj czas jest mio zbyt cenny. stracic 15 min zeby sie dowiedziec byle co.
    wole przeczytac w tym czasie cos lepszego.

    tak sie robi jak napisalem , to skuteczna metoda.
    automatycznie to masz hdr prosto z programu - rzadko wystarcza.
    HDR to dopiero surowiec do dlaszej obrobki.
    sa inne metody tez polautomatyczne , jest ich cala masa . Podalem Ci jedna, ktora
    mozesz wyprowadzic przepaly pod warunkiem ze zrobisz zdjecie na ktorym nie ma
    przepalow.
    Robi sie nie tyle ABE w przypadku sony w ktorym masz tylko 3 zdjecia ale mozna multi
    AEB.

    tutaj masz b skomplikwana scene , w zasadzie b trudna - bylo n ciemno i silne
    halogeny na murach

    http://spherapan.vot.pl/196/196.html

    inna scenka lagodniejsza , kolorki z ACR , latarenki reczne.
    tylko daleki swiatla punktowe moga a nawet nietaz powinny byc przepalone , aby dac
    wrazenie silnego oswietlenia , ale ich powierzchnia nie moze byc za duza.

    http://spherapan.vot.pl/202/202.html

    wszystko nocne z lampami

    problemem fotografii cyfrowej jest to, ze da sie zrobic w ciagu minuty.
    w minute to powstaje dziadostwo zalegajace masowo siec.
    Zeby znalezc jedno dobre zdjecie w sieci trzeba przewalic setki najgorszego chlamu.
    Cena dotarcia do dobrego zdjecia jest olbrzymia. od ogladania dziadostwa czlowiek
    glupiej i traci wrazliwosc.
    Wazniejsze od tutoriali jest wrazliwosc , wtedy wiesz jak ma byc - sam mozesz pisac
    tutoriale innym.


  • 63. Data: 2013-12-18 19:56:59
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-18 13:12, XX YY pisze:

    >
    > tak sie robi jak napisalem , to skuteczna metoda. automatycznie to
    > masz hdr prosto z programu - rzadko wystarcza. HDR to dopiero
    > surowiec do dlaszej obrobki.

    No tak, oczywiście. Ludzie nie mają monitorów HDR :-) Użyłem skrótu
    myślowego do mapowania tonów. Zwyczajowo ludzie błędnie nazywają HDRami
    obrazy 8-mio bitowe uzyskane z mapowania tonalnego HDRów. Sam w końcu
    tak zacząłem mawiać.

    > tutaj masz b skomplikwana scene , w zasadzie b trudna - bylo n ciemno
    > i silne halogeny na murach
    >
    > http://spherapan.vot.pl/196/196.html

    Jak sobie radziłeś? Wybierałeś każde światło z osobna do ręcznej
    korekty? Masz tam ich setkę chyba. To syzyfowa praca jeśli robić to
    całkowicie ręcznie. Czy tworzyłeś maskę z jasności sceny aby sobie
    uprościć zadanie? Ile jest tu ujęć?

    Jak sobie radzisz z takimi elementami jak np. ławka w w/w linku? Ona
    jest ciemna z jasnym odblaskiem. Wygląda to dobrze. Czy jest tam
    jakakolwiek korekcja czy też wystarczył wybór konkretnej klatki?

    > inna scenka lagodniejsza , kolorki z ACR , latarenki reczne. tylko
    > daleki swiatla punktowe moga a nawet nietaz powinny byc przepalone ,
    > aby dac wrazenie silnego oswietlenia , ale ich powierzchnia nie moze
    > byc za duza.
    >
    > http://spherapan.vot.pl/202/202.html
    >
    > wszystko nocne z lampami

    Właśnie... jakimi? Czy były one sodowe? Jeśli tak, to nie mam bladego
    pojęcia jak zbalansować kolory. W przypadku żarowych, świetlówek - nie
    ma żadnych problemów.

    > problemem fotografii cyfrowej jest to, ze da sie zrobic w ciagu
    > minuty. w minute to powstaje dziadostwo zalegajace masowo siec.

    No i takie dziadostwo udawało mi się w automatach HDR wyprodukować -
    stąd wątek. Nie tego oczekiwałem.

    > Zeby
    > znalezc jedno dobre zdjecie w sieci trzeba przewalic setki
    > najgorszego chlamu. Cena dotarcia do dobrego zdjecia jest olbrzymia.
    > od ogladania dziadostwa czlowiek glupiej i traci wrazliwosc.
    > Wazniejsze od tutoriali jest wrazliwosc , wtedy wiesz jak ma byc -
    > sam mozesz pisac tutoriale innym.
    >

    Dążę do tego :-)

    --
    Pozdrawiam
    Marek


  • 64. Data: 2013-12-19 18:43:53
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: XX YY <f...@g...com>


    >
    >
    > Jak sobie radzi�e�? Wybiera�e� ka�de �wiat�o z osobna do r�cznej
    >
    > korekty? Masz tam ich setk� chyba. To syzyfowa praca je�li robi� to
    >
    > ca�kowicie r�cznie. Czy tworzy�e� mask� z jasno�ci sceny aby sobie
    >
    > upro�ci� zadanie? Ile jest tu uj��?
    >
    >
    >
    > Jak sobie radzisz z takimi elementami jak np. �awka w w/w linku? Ona
    >
    > jest ciemna z jasnym odblaskiem. Wygl�da to dobrze. Czy jest tam
    >
    > jakakolwiek korekcja czy te� wystarczy� wyb�r konkretnej klatki?
    >
    >

    oczywiscie podstawowa sprawa w fotografii nocnej to wyczyszczenie kolorow. nie mozna
    zostawuic tak jak wyszly z aparatu . nie moze byc tak , ze automat decyduje za
    fotografa
    biale ma byc bilae , czerwone - czerwone niebieskie - niebieskie.
    fotograf decyduje ewentualnie jaki zafarb miu odpowiada.
    zbalansowac trzeba i sie da - trzeba tylko zdac sobie sprawe z tego ze to trzeba
    zrobic.
    metod jest wiele , w zaleznosci od motywu .

    dwa przkladziki
    http://spherapan.vot.pl/161/161.html
    http://spherapan.vot.pl/205/205.html

    zdjecie moze byc kolorowe i wcale nie musza to byc kolory takie jakie widzimy w dzien
    , ale nie moga byc pokryte zafarbem, czyli jakby naolzona na zdjecie kolorowa
    polprzezroczysta maska.

    to cos jak szumy w muzyce z tasmy , jesli sie je usunie to slychac czysty dzwiek .
    podstawa jest prawidlowy balans bieli i innych kolorow , oraz wypelnienie przepalow
    na wiekszych powierzchniach.


  • 65. Data: 2013-12-19 19:58:46
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-19 18:43, XX YY pisze:

    > oczywiscie podstawowa sprawa w fotografii nocnej to wyczyszczenie
    > kolorow. nie mozna zostawuic tak jak wyszly z aparatu . nie moze byc
    > tak , ze automat decyduje za fotografa biale ma byc bilae , czerwone
    > - czerwone niebieskie - niebieskie. fotograf decyduje ewentualnie
    > jaki zafarb miu odpowiada. zbalansowac trzeba i sie da - trzeba tylko
    > zdac sobie sprawe z tego ze to trzeba zrobic. metod jest wiele , w
    > zaleznosci od motywu .

    Czyszczenie kolorów jest oczywiste ale z tym jest problem coraz większy
    jeśli robimy zdjęcia w polskich miastach gdzie zaczyna dominować żarówka
    sodowa. Na zdjęciu nie ma wtedy kolorów więc nie ma jak ich czyścić.
    Generalnie RAW jest prawie monochromatyczny więc jedyne kolor mogą
    pochodzić z malowania ręcznego.

    Tu masz przykład tego, o czym mówię w formacie RAW:
    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7TUdXeVp
    WdUcwOVU/edit?usp=sharing

    > to cos jak szumy w muzyce z tasmy , jesli sie je usunie to slychac
    > czysty dzwiek . podstawa jest prawidlowy balans bieli i innych
    > kolorow , oraz wypelnienie przepalow na wiekszych powierzchniach.

    O raju! Ile czasu spędzasz nad zdjęciem, które ma setki świateł w
    oknach? Jeśli używasz korekcji ekspozycji N*2ev to na jakimś ujęciu
    muszą być prześwietlone więc trzeba je wyciągać maską z innego przy tej
    metodzie jaką opisujesz.

    --
    Pozdrawiam
    Marek


  • 66. Data: 2013-12-20 13:21:56
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: XX YY <f...@g...com>


    >
    >
    > Tu masz przyk�ad tego, o czym m�wi� w formacie RAW:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7TUdXeVp
    WdUcwOVU/edit?usp=sharing
    >
    >
    >

    wynik
    http://spherapan.vot.pl/_DSC2495c.jpg

    w rawie sa lampy przepalone , nie ma czego wyciagac , jedynie kontury lamp.
    trzeba drugie zdjecie tak naswietlic , zeby byly na nim prawidlowo naswietlone
    swiatla , wowczas mozna je wykorzystac.

    szum jest bardzo maly , jestem w zasadzie zaskoczony , za to Kurtosis jest trochy
    wiekszy , ale w sumie problemu szumu nie ma.

    jesli chcesz lepszy kolor to trzeba przejsc na FF - cudow nie ma.

    ten kadr nie moze byc poziomy - musi byc pionowy - ale tutaj nic sie ciekawego na
    ulicy nie dzieje. musialem pomniejszyc , gdyz brakuje mi juz miejsca na serverze.


  • 67. Data: 2013-12-20 15:21:44
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-20 13:21, XX YY pisze:

    > wynik http://spherapan.vot.pl/_DSC2495c.jpg

    No więc właśnie, to jest to o czym mówiłem. Budynek po prawej to
    pomarańczowa cegła. Bruk jest w tonacji ciepłej (ale głowy nie dam).
    Światło prawie - monochromatyczne (sodowe) wszystko psuje.

    > w rawie sa lampy przepalone , nie ma czego wyciagac , jedynie kontury
    > lamp.

    W czym to robiłeś? W ACR jak resztę swoich prac?
    Póki co tylko w ACR udało mi się odtworzyć geometrię świateł i w sporo
    mniejszym stopniu pod DxO. W innych testowanych aplikacjach powstawały
    ogniste kule zazwyczaj.

    > trzeba drugie zdjecie tak naswietlic , zeby byly na nim
    > prawidlowo naswietlone swiatla , wowczas mozna je wykorzystac.

    I wtedy z każdą latarnią trzeba się bawić w maskowanie?

    > szum jest bardzo maly , jestem w zasadzie zaskoczony , za to Kurtosis
    > jest trochy wiekszy , ale w sumie problemu szumu nie ma.
    >
    > jesli chcesz lepszy kolor to trzeba przejsc na FF - cudow nie ma.

    Taaaa... sęk w tym, że teraz nawet FF ma pierdyliony pikseli. Co za
    różnica czy APSC z 24MPx się używa czy FF z 36MPx? Rozważałem zakup
    Nikona D800 ale ostatecznie wybrałem o połowę tańszy Sony A77 i to z
    dobrym obiektywem w komplecie. Marketing pikselowy psuje wszystko. A77
    ma stosunkowo mały szum w przeliczeniu na wielkość piksela i to mnie
    zmotywowało do wyboru (D800 "oszukuje" gdyż ma na stałe włączone
    odszumianie RAWów).

    Sądzisz, że nawet nisko-mega-pikselowy FF w tym konkretnym przypadku
    odkryłby kolory? Szczerze mówiąc nie bardzo mi się chce wierzyć. Jeśli
    ich nie ma to aparat ich nie domaluje. Aby kolory były, to źródło
    światła musi dawać w widmie długość fali tego koloru bo inaczej będzie
    on czarny. Nawet okiem nie widziałem tam żadnych kolorów :-) Zdjęcia
    wyjdą ok tam gdzie np. halogeny są źródłem światła ale nie paskudne
    żarówki sodowe i to w 100%.

    > ten kadr nie moze byc poziomy - musi byc pionowy - ale tutaj nic sie
    > ciekawego na ulicy nie dzieje. musialem pomniejszyc , gdyz brakuje mi
    > juz miejsca na serverze.
    >

    Ok, to nie kłopot przecież :-) Co do kadru, to za statyw robił parapet
    więc miałem do wyboru albo landscape albo nic.

    --
    Pozdrawiam
    Marek


  • 68. Data: 2013-12-20 16:04:00
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am
    >
    >
    > W czym to robi�e�? W ACR jak reszt� swoich prac?



    tak. gdy zauwazylem, ze swiatla sa przepalone i nie ma szczegolow w rawie , to nie
    bylo sensu specjalnie o nie walczyc - bo ich nie ma.

    w 12 bitowym raw sa tam wartosci 4096

    w 8-io bitowym robi sie z tego 255.
    w obu przypadkach biel ekranu.

    > > jest trochy wiekszy , ale w sumie problemu szumu nie ma.
    >
    > >
    >
    > > jesli chcesz lepszy kolor to trzeba przejsc na FF - cudow nie ma.
    >
    >
    >
    > Taaaa... s�k w tym, �e teraz nawet FF ma pierdyliony pikseli. Co za
    >
    > r�nica czy APSC z 24MPx si� u�ywa czy FF z 36MPx?

    to nie o liczbe pixeli chodzi , ale o dynamike i szum.
    w dwa razy wiekszej powierzchni sensor dostaje 2 razy wiecej energii ze swiatlem ,
    rowniez 2 razy wieksza matryca jest 2 razy bardziej tolerancyjna na bledy optyki.
    Szumy odgrywaja mniejsza role , tzn kolor , rozdzielsczosc sa mniej zaburzone.

    nie ma parcia na liczbe pixeli , jest ciagle parcie na dynamike , niski szum.

    inne kolorki :
    http://spherapan.vot.pl/197/197.html
    tam gdzie lama jest sodowa pojawia sie ladny zielonkawy zafarbik - nie szkodzi.
    tam gdzioe biale ma byc biale, szare - szarym - takimi sa.
    Zrodla swiatla w roznym kolorze urozmaicaja fotografie nocna:

    inny przyklad kolotow w nocy :
    http://spherapan.vot.pl/071/071.html

    torche inna obrobka - jakby rozmarzono- bajkowa , ale najblizsza latarnia do poprawy
    , da sie z niej jeszcze wycignac szczegoly.


  • 69. Data: 2013-12-20 20:21:24
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-20 16:04, XX YY pisze:

    >>
    >> Taaaa... s�k w tym, �e teraz nawet FF ma pierdyliony pikseli.
    >> Co za
    >>
    >> r�nica czy APSC z 24MPx si� u�ywa czy FF z 36MPx?
    >
    > to nie o liczbe pixeli chodzi , ale o dynamike i szum.

    No jak to nie? Dynamika i szum ją ograniczający powiązane są z czynną
    powierzchnią piksela (choć nie tylko). A wielkość piksela ściśle
    uzależniona jest od ich ILOŚCI na danej powierzchni. Dla omawianego
    przez nasz przypadku powierzchnia piksela FF:

    36x24mm / 36MPx = 28um2

    dla APSC:

    23.6x15.7mm / 24MPx = 15um2

    W sumie to daje 1ev różnicy, czyli stosunkowo niewiele.

    > w dwa razy
    > wiekszej powierzchni sensor dostaje 2 razy wiecej energii ze swiatlem
    > , rowniez 2 razy wieksza matryca jest 2 razy bardziej tolerancyjna na
    > bledy optyki. Szumy odgrywaja mniejsza role , tzn kolor ,
    > rozdzielsczosc sa mniej zaburzone.

    Zgadza się. Ale to chyba potwierdza co napisałem?

    A co do błędów optyki to też pół prawdy. Przy FF wychodzą inne jej błędy
    związane z rejestracją obrazu padającego bliżej krawędzi soczewek. Tak
    czy owak uważam, że 24MPx w APSC czy 36MPx w FF to zdecydowanie za dużo
    jak na stosowaną technologię matryc oraz zjawiska optyczne w szkłach.

    > nie ma parcia na liczbe pixeli , jest ciagle parcie na dynamike ,
    > niski szum.

    Zależy od czyjej strony patrzeć. Posłuchaj rozmów w sklepach z
    aparatami. Prawie każdy klient spyta o ilość pikseli i prawie żaden nie
    słyszał słowa "dynamika" :-)

    > inne kolorki : http://spherapan.vot.pl/197/197.html tam gdzie lama
    > jest sodowa pojawia sie ladny zielonkawy zafarbik - nie szkodzi.

    Ha! No właśnie - też pisałem o tym, że przy zbalansowaniu światła
    sodowego musisz otrzymać odcień zielono-niebieski i zero kolorów. A to,
    że widzisz na tym zdjęciu kolory jest zasługą obecności innych źródeł
    świateł. Prawda? Wtedy mówimy o zielonkawym zafarbie od jednej żarówki
    sodowej a nie o zielonej scenerii bo nie ma żadnej normalnej żarówki jak
    w przypadku fotki Gdańska. Czy dobrze interpretuję sytuację?

    Właśnie wróciłem do pozostałych Twoich prac. Praktycznie wszędzie
    światła są różnokolorowe. Podejrzewam, że to jest podstawą sukcesu. Gdy
    będzie cieplej spróbuję powtórzyć zdjęcia w uliczce obok gdzie zupełnie
    inne światła dominują. Sądzę, że kolory powinny się pojawić.


    --
    Pozdrawiam
    Marek


  • 70. Data: 2013-12-20 21:57:03
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: XX YY <f...@g...com>


    >
    > czy owak uwa�am, �e 24MPx w APSC czy 36MPx w FF to zdecydowanie za du�o
    >

    nie powiedzialbym , ze za duzo.
    tyle nie jest konieczne , ale jesli sie ma , sa sytuacje , ze mozna wykorzystac ,
    inne , gdzie to nie ma zadnego znaczenia.


    >

    >
    >
    > > inne kolorki : http://spherapan.vot.pl/197/197.html tam gdzie lama
    >
    > > jest sodowa pojawia sie ladny zielonkawy zafarbik - nie szkodzi.
    >
    >
    >
    > Ha! No w�a�nie - te� pisa�em o tym, �e przy zbalansowaniu �wiat�a
    >
    > sodowego musisz otrzyma� odcie� zielono-niebieski i zero kolor�w.

    nie , nie musze - ja to pozostawiam , gdyz chce podkreslic roznokolorowosc.
    to bylby blad , gdyby cala powierzchnia zdjecia byla pokryta takim zafarbem.
    to cos jakby pokryc zdjecie polprzezroczysta zielonkawa maska , ale tutaj to jest
    lokalnie - to wlasnie jest piekno oswietlenia nocnego - feeria kolorow , o ktorej
    wspominalem , tylko nie wolno jej zaprzepascic przez pokrycie calosci - jak to czesto
    bywa , brunatno - sraczkowatym zafarbem.

    najpikeniejszy kolor - biyly musi pozostac bialym , szary - szarym - gdzies one musza
    wystpic.
    na zdjeciu , ktore zrobiles , wprowadzilem szarosc na ulicy , w oryginale na calosci
    wystapil zolty zafarb.

    inne :
    http://spherapan.vot.pl/193/193.html

    biale linie na saflcie musza byc biale , wowczas mozna sobie pozwolic na dowolny
    odcien asfaltu , tutaj leciutko niebieskawy , bo przeciez niebieski pochodzi od
    niebieskiego nieba.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: