  • 21. Data: 2010-03-02 20:41:00
    Temat: Re: Idealne do ptaszkow?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010, Jan Rudziński wrote:

    > Krótkie tele (50 mm czyli 100m ekwiwalent) ze światłem 1:0.95

    ...znaczy 1:1,9 ekwiwalent ;)
    (licząc zebraną *ilość światła* tak by trzeba patrzeć).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2010-03-03 11:35:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    ...::QRT::... wrote:

    > W sumie tak by wskazywało jego pochodzenie - aczkolwiek nikt wprost o takim
    > prznaczeniu nie wspominał.
    > Zastanawia mnie tylko jak sie filmuje czymś takim. Ostrzenie manualne na G1
    > (bez powieszania) z 50 1:1,4 jest możliwe ale dość trudne i wymaga wyczucia
    > i wprawy. Ale ciągłego ustawia ostrości przy choćby lekko ruchomych
    > obiektach przy takiej GO to już sobie kompletnie nie wyobrażam.

    Trudne ale możliwe. Ważne że za niewielką w sumie kasę można się pobawić w
    robienie kinowej GO.

  • 23. Data: 2010-03-03 11:53:10
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

     http://www.flickr.com/photos/theleggett/
    > Ostrość przy fotach 2,5mpx nie powala - aż strach pomyśleć jak to wyglada
    > 1:1 przy 12mpx.

    No i jak zwykle potwierdza się zasada, ze wszystko zależy od tego kto
    trzyma aparat w rekach ...
    Tu sample z Noktora są o niebo lepsze
    http://www.stevehuffphoto.com/2010/03/02/first-look-
    at-the-noktor-50-f0-95-lens-on-the-olympus-e-p2/
    Cytat na podsumowanie"
    "This lens may be THE reason to buy an Olympus E-P2 with its great
    EVF. Easy manual focus and a great looking combo ..."

  • 24. Data: 2010-03-03 12:44:58
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 3 Mar 2010 03:53:10 -0800 (PST), Anonymouse napisał(a):

> [...]
    > Tu sample z Noktora są o niebo lepsze
    > http://www.stevehuffphoto.com/2010/03/02/first-look-
    at-the-noktor-50-f0-95-lens-on-the-olympus-e-p2/

    ten 100% crop z okiem jest całkiem ostry - aż dziw ze to ten sam obiektyw
    :)
    Bokeh jakiś taki nerwowy, te gałązki wygladają dziwnie ale w sumie to nawet
    mi sie podoba.

  • 25. Data: 2010-03-03 13:31:48
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 3 Mar, 13:44, "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote:

     http://www.flickr.com/photos/theleggett/

    -at-the-noktor-50-...

    > ten 100% crop z okiem jest całkiem ostry - aż dziw ze to ten sam obiektyw
    > :)

    To nie dziwy tylko kwestia światła.

  • 26. Data: 2010-03-04 00:58:26
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-03-02 19:54, ...::QRT::... wrote:
> [...]
    > i wprawy. Ale ciągłego ustawia ostrości przy choćby lekko ruchomych
    > obiektach przy takiej GO to już sobie kompletnie nie wyobrażam.

    To obiektyw bez styków i elektroniki, czyli ruszenie pierścieniem ostrości
    nie wywoła powiększenia na ekraniku. Strach się bać jak tym się będzie
    operować :/
    Mimo wszystko fajnie, że użytkownicy m4/3 dostają ciekawą propozycję :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 27. Data: 2010-03-04 06:28:55
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <u...@d...net.pl> napisał:

> [...]
    >
    > To obiektyw bez styków i elektroniki, czyli ruszenie pierścieniem ostrości
    > nie wywoła powiększenia na ekraniku. Strach się bać jak tym się będzie

    A... nie ma innego sposobu włączenia lupki??? Jeśli tak - to masakra... Dużo
    lepszym sposobem wydaje mi się to, co zastosowała kiedyś Minolta w swoich
    hybrydach - w trybie manualnym lupkę włącza wciśnięcie spustu migawki do
    połowy. Można wten sposób kozrystać z lupki bez koniecznosci ruszania
    ostrościa (ważne zwłąszcza przy makro - gdzie często ostzrymy ruszając całym
    aparatem). Aby wrócić do podglądu pełnego kadru - wystarczy puscić spust
    migawki, aby zrobić zdjęcie - wcisnąć go do końca.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 28. Data: 2010-03-04 07:09:49
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > takim
    > G1
    > wyczucia
    > A... nie ma innego sposobu włączenia lupki??? Jeśli tak - to masakra...

    Oczywiscie, ze jest.

  • 29. Data: 2010-03-04 22:03:14
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-03-04 07:28, Marek Wyszomirski wrote:
    > A... nie ma innego sposobu włączenia lupki??? Jeśli tak - to masakra...

    Napewno jest - tylko nie wiem jak wtedy z wygodą. Ja już prawie się
    zdecydowałem na G1, ale czytając opinie mnie zniechęciło deko. Producent
    zresztą nie ma bardzo wielkiego interesu wspierać niesystemową optykę, a
    nikt nie poda tego za wadę w oficjalnym review.

> [...]
    > aparatem). Aby wrócić do podglądu pełnego kadru - wystarczy puscić spust
    > migawki, aby zrobić zdjęcie - wcisnąć go do końca.

    No napewno da się wymyślić to sprytnie, ale potrzeba do tego jeszcze woli
    producenta i doświadczeń użytkowników. Oby szybko były aparaty z ciekawymi
    rozwiązaniami :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 30. Data: 2010-03-04 22:36:20
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <u...@d...net.pl> napisał:

> [...]
    > producenta i doświadczeń użytkowników. Oby szybko były aparaty z ciekawymi

    Niestety nie zawsze rozwiązania te idą w dobrym kierunku. Np. aparatu z
    takim wizjerem jaki miała Minolta A2 nigdy póżniej nie wyprodukowano -
    Panasonic G1 przebił wprawdzie Minoltę pod względem rozdzielczości, ale nie
    ma odchylanego wizjera:-(

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)