  • 21. Data: 2009-09-20 11:23:28
    Temat: Re: I co na to zwolennicy Full Frame?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wiadomoscinews:h94v14$te0$1@achot.icm.edu.pl...

    p.googlegroups.com...
> [...]

    mam zdjecia modelki na jakies 15 mpx z czasow kiedy mielism do
    dyspozycji w matrycy 3 mpx.
    nie chce mi sie szukac , ani powtarzac na 100 mpx ale to nie jest
    wielkim problemem.

    zdjecie wzburzonego morza juz masz .

    widzisz wszystko sie da.;-)

  • 22. Data: 2009-09-20 11:43:09
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
    [...]
    za to mozna poczuc co oznacza slowo rozdzielczosc.
    zdjecie ma aktualnie rozdzielczosc ok 93 mpx oryginal mial ok 185
    mpx.
    ==================

    Dobra, ale co z tego ?
    Da się wydrukować taką panoramę czy tylko przewija się ją na monitorze ?
    Bo to drugie, podobnie jak panoramy sferyczne, średnio do mnie przemawia.
    Parę razy sobie obejrzałem i teraz już raczej niespecjalnie mnie to
    pasjonuje.

    adam

  • 23. Data: 2009-09-20 11:43:34
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...
> [...]

    > dyspozycji w matrycy 3 mpx.
    > nie chce mi sie szukac , ani powtarzac na 100 mpx ale to nie jest
    Tez robilem zdjecie modela na 4x5" "na dwa razy", bo klient chcial miec
    widoczna strukture nitki na szwach, wiec problem znam.
    Nie powiem, zeby to bylo "bez problemu"...

    > zdjecie wzburzonego morza juz masz .
    Jakie morze, takie fale :)

    > widzisz wszystko sie da.;-)
    Nawet zamienic lodowiec w morze ;)

  • 24. Data: 2009-09-20 11:45:38
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    On 20 Sep., 12:15, Kombajn Bizon <k...@b...ru> wrote:

    >mnie nie podniecaja dane na temat gigantycznych rozmiarow matryc ich
    >rozdzielczosci . na ekranie monitora obraz jest praktycznie taki sam z
    >matrycy 200 mpx jak i z matrycy 2 mpx.

    Ciągle zapominam, że papier w dzisiejszych czasach wyparły ramki LCD...

  • 25. Data: 2009-09-20 11:54:49
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to wtedy przeczytałem to zdębiałem, bo Hameryka tradycyjnie była
    > jednym z największych rynków fotograficznych, również jeśli idzie o MF czy
    > dupki. Aż mi trudno jest uwierzyć, że coś takiego powiedział oficjalny
    > przedtawiciel producenta i bardziej bym się skłanaił do dziennikarskiej
    > nadinterpretacji.

    Może chodzi o to, że rynek jest już jakoś nasycony, a Pentax nie może
    konkurować cenowo...
    Analogowy MF był koniem roboczym fotografów ślubnych, FF zdeklasował go dość
    skutecznie.
    Cyfrowy MF tym samym stał się jeszcze bardziej "niszowy". Może być, że DMF
    zajmie pozycje LF (ci, co widzieli, twierdzą, że nowy Haselblad daje podobną
    ilość szczegółów jak 4x5), MF zostanie/został zastąpiony przez FF, zaś APS
    zastąpi(ł) 35mm. Jeżeli tak, to na rynku DMF już jest bardzo mało miejsca -
    o ile jest jakieś wogóle...

  • 26. Data: 2009-09-20 13:30:02
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-09-20 13:54:49 +0200, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> said:

> [...]
    > przez FF, zaś APS zastąpi(ł) 35mm. Jeżeli tak, to na rynku DMF już jest
    > bardzo mało miejsca - o ile jest jakieś wogóle...

    Prawda. Ale bez przesady, gdybym zrobił w piwnicy, coś co by
    przyzwoicie wyglądało, to na hamerykańskim rynku, 200 szt, bym sprzedał.
    Jak de Fresz napisał. Coś ktoś przekręcił.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2009-09-20 15:02:04
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marcin [3M] napisał:
    > Cyfrowy MF tym samym stał się jeszcze bardziej "niszowy". Może być, że DMF
    > zajmie pozycje LF (ci, co widzieli, twierdzą, że nowy Haselblad daje podobną
    > ilość szczegółów jak 4x5),

    Niektórzy by się kłócili czy 4x5 to już LF :)

    m.
    --
    Matrix 1: There is no spoon
    Matrix 2: There is no lipstick

  • 28. Data: 2009-09-20 19:54:29
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Niektórzy by się kłócili czy 4x5 to już LF :)

    Zachowuje się jakby był. A skoro nie widać różnicy...

  • 29. Data: 2009-09-20 20:09:19
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sat, 19 Sep 2009 22:49:43 +0200, "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
    pisze:

    >http://www.optyczne.pl/2241-nowosc-Pentax_645_Digit
    al_bedzie_nastepny.html

    2005:
    http://www.dpreview.com/news/0503/05031502pentax645d
    igital.asp

    2006:
    http://www.dpreview.com/news/0602/06022307pentaxnews
    .asp

    2007, nowy sensor:
    http://www.dpreview.com/news/0702/07022501pentaxatpm
    a2007.asp

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 30. Data: 2009-09-20 20:13:09
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Czornyj wrote:

    > Skoro cię to nie interesuje, to po co się wypowiadasz? Mnie np.
    > kompletnie nie interesuje co masz do powiedzenia, bo to stek frazesów
    > i kalendarzowych mądrości modnych 10 lat temu i wyrwanych z kontekstu.
    > Nie znasz się na czymś, nie interesuje cię to - to siedź cicho,
    > zamiast łaskawie dzielić się ze światem swoją ignorancją.

    Don Kichot się znalazł, bedzie walczył z grupowym wiatrakiem ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj