  • 21. Data: 2010-10-11 16:47:19
    Temat: Re: Helios ciagle moze
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Konrad L pisze:
    > Ja sie nie zgodze... :)
    > Pamiętam czasy kiedy przesiadłem sie z 300d na 20d. I do tej pory uwazam
    > ze rozwiazanie z 300d bylo NAJLEPSZE. Wyswietlacz mono nad glownym
    > kolorowym LCD. Super rozwiazanie to bylo, choc zdaje sobie sprawe ze
    > teraz sie po prostu nie miesci.

    No tak, to było okej...
    Zmieściłby się jednorzędowy, jak w wizjerze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2010-10-11 20:40:07
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 11.10.2010 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

    Sorry jeśli 7d się znacznie różni od 5d2, ale sądzę że to poza matrycą
    podobna puszka, mająca za to kilka bajerów więcej.

    > W 450 Świeci się cały czas.

    To chyba tylko w tym :)

    > Przede wszystkim histogramu, ale i poziomicy, trybu wyzwalania i
    > pomniejszych spraw, które pojawiają się z tyłu.

    Histogram na matówce? Jak go zrobić przy opadniętym lustrze? Jest w 550d????
    Nadal piszemy o widoku w środku? Na LV jest.

    I znowu lanie wody 'pomniejsze sprawy' które imo po prostu zaciemniły by
    odczyt istotnych cyferek, dając chaos informacyjny
    parametrów potrzebnych dla 2% ujęć - zdaję sobie sprawe że 2% fotografów
    robi te 2% ujęć w 100% ale body robi się ciut uniwersalniej.

    > Fotografia studyjna wysoko chromatycznych przedmiotów,

    ????? w takiej fotografii dłużej czytasz te 3 cyferki? Czy nadal odczytasz je w
    sekunde?

    > fotogramometria...

    Rozumiem że gwoździe wbijasz cegłą, a zupe jesz widelcem, czy masz jednak bardziej
    stosowne _narzędzia_ do ww. niż popularne uniwersalne body nawet nie małoobrazkowe?

    > Ale i do ''normalnego'' pstrykania przydałoby się
    > kilka zmian.

    wooooda leciiiiiii.....

    > Nie wymagam wiele więcej, wystarczy mi tyle co w G9.

    Czyli co? W środku czy w LV? Narazie podałeś brak:
    - histogramu na matówce - sic, na LV jest jak w g9, on za to nie ma matówki
    - pomniejsze sprawy - woda
    - poziomicy - najlepsza poziomica to kadr, prosta przez punkty AF, jak mało to
    idzie zmienić matówke itd. idzie z tym żyć, no chyba że do zastosowań metrycznych,
    ale to zupa widelcem
    - i 'kilka zmian' - znowu woda

    > Narzekam ze swojej perspektywy, to oczywiste.

    Heh dobre, Janko jesteś na forum opiniotwórczy może tego nie zauważasz, ale to tylko
    przez skromność - postaraj się z oceną :) bo zaraz wyjdzie że 7d to syf przy g9 i
    550d :) a jego interface po prostu nie pasuje Jankowi przez brak guzików do
    telemetrii i
    badań naukowych - tak jest OK!

    > Interwał samowyzwalacza

    ok, masz +, wymaga 2 ruchów i musze patrzeć na góre lub LV, później musze rozstawić
    statyw, zainstalować body ....

    > /wstępnego podnoszenia lustra,

    Naprawde to jest potrzebne w guziku? Robota snajperska wymaga i tak
    większego zbrojenia body - imo. Po za tym 7d tak łatwo nie skoczy jak
    xxxd - masa.

    > chwilowe podbicie
    > iso o 2EV,

    iso zmieniam patrząc we wizjer, nie odrywając ręki, guzik jest nad
    pokrętłem palca wskazującego, wole mieć tak szybki dostęp do iso
    calego niż 'guzik do podbicia o 2ev' ;) to ja już wolę otworzyć
    np szkło o 2ev np na 2.0 zrobisz to w g9 ;)

    > niesekwencyjne przełączenie ekranów
    > (czysty/parametry/histogram/poziomica),

    Prawie nie pracuje w LV - ok masz punkt

    > Trzydzieści customów, z czego połowa zbędna chyba wszystkim, a pełnej
    > kontroli interfejsu brak.

    Interfejs jest konserwatywny - taka natura tych body - zaletą jest że
    chwytam 7d i prawie od razu nim pracuje mając do tej pory analogowe i
    cyfrowe eosy, czepianie się poukrywanych customów - że Jankowi zbędne -
    ile tam zaglądasz? - to zwykła upierdliwość :)

    > No, sprawy związane z lampą również.

    Które są na ... lampie, no chyba że mówimy o tym spotmakerze nad obiektywem.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 23. Data: 2010-10-12 03:55:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
> [...]
    > cyfrowe eosy, czepianie się poukrywanych customów - że Jankowi zbędne -
    > ile tam zaglądasz? - to zwykła upierdliwość :)

    Nie chce mi się już analizować tego i owego, bo właśnie o to chodzi -
    interfejs jest konserwatywny, a cyfra ze swej idei nie. Niech sobie taki
    będzie, ale gdybym mógł wybrać, wolałbym takiego G13 z matrycą apsc i
    bagnetem - Gx są lepiej przystosowane do sprawnej świadomej pracy z
    rawami niż xD. Ot i wszystko.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uwaga! - często miewam inne zdanie/

  • 24. Data: 2010-10-12 08:17:41
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-10-12 05:55, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    takiego G13 z
    > matrycą apsc i bagnetem - Gx są lepiej przystosowane do sprawnej świadomej pracy z

    Jest na to szansa, gdy Canon odpali mirrorless, tzn. gdy im bezlustrowa konkurencja
    zacznie mocniej
    podgryzać rynek.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 25. Data: 2010-10-12 09:15:42
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.10.2010 Tomasz Jakubowski <t...@s...cc> napisał/a:

    > Jest na to szansa, gdy Canon odpali mirrorless, tzn. gdy im bezlustrowa konkurencja
    zacznie mocniej
    > podgryzać rynek.

    Tylko to jeszcze łaaadnych parę lat, gdy te bezlusterkowce będą choć ciut
    energooszczędniejsze, bo kadrowanie matrycą spłukuje wiadro paluszków w
    chwile, no i te lagi na wyświetlaczach i te fazowe AF i ten wybór szkieł i
    okres błędów dzieciństwa itd.... :) Zdążę chyba jeszcze lustrzane body
    ze 2 razy wymienić :D (jak będzie na co)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 26. Data: 2010-10-12 09:28:01
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-10-12 11:15, Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > okres błędów dzieciństwa itd.... :) Zdążę chyba jeszcze lustrzane body
    > ze 2 razy wymienić :D (jak będzie na co)

    Ewentualnie, czy za te ładnych parę lat będzie jeszcze rynek na te fafnaście MPx z
    APSc, skoro
    wszystko się do sieci powoli przenosi (prasa, książki itp.), video też zaczyna
    podgryzać fotografię ;-)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 27. Data: 2010-10-12 09:36:20
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.10.2010 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > będzie, ale gdybym mógł wybrać, wolałbym takiego G13 z matrycą apsc i
    > bagnetem - Gx są lepiej przystosowane do sprawnej świadomej pracy z

    Brak im TYLKO bagnetu i sensownej matrycy, no na taki kompromis nie pójde,
    do interfejsu się przyzwyczaję - w tych 2% ujęć nawet pogrzebię w menu czy
    customach.

    Janko, a nie brakowało by Ci np fazowego AF, na prawdę ustawianie kontrastem i
    szuranie soczewkami (które energetycznie tanie nie jest) Ci odpowiada?

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 28. Data: 2010-10-12 09:50:11
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    APSc, skoro
    > wszystko się do sieci powoli przenosi (prasa, książki itp.), video też zaczyna

    Może wejdzmy wszyscy w secondlife po co się męczyć na żywo :) nie nie to nie tak,
    odbitki się jeszcze robi i wydaje na to kase - ja tak robię i to nieraz jak chcę
    szybko to mam termosublimacje :) i widzę że jest na to chyba lekkie zapotrzebowanie
    bo i ceny/promocje fajne, w MM u nas A4 za 1.99 były niedawno, a miałem akurat
    wakacje na papier do zrobienia :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 29. Data: 2010-10-12 17:36:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Tylko to jeszcze łaaadnych parę lat, gdy te bezlusterkowce będą choć ciut
    > energooszczędniejsze, bo kadrowanie matrycą spłukuje wiadro paluszków w
    > chwile

    Chyba dawno i nieprawda, bo z olka zrobię pewno ze trzysta ujęć (ale nie
    udało mi się nigdy rozładować akumulatorka więc nie wiem ile dokładnie)
    AF powoli, ale już coraz bliżej fazowego (panas może), lagi wyświetlacza
    właściwie w dziesiątki milisekund idą. Na razie problem z af jest jak
    mamy ciemno, gdzie fazowy (a raczej fazowy Nikon) jeszcze może.
    Idzie nowe...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 30. Data: 2010-10-12 17:41:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Janko, a nie brakowało by Ci np fazowego AF, na prawdę ustawianie kontrastem i
    > szuranie soczewkami (które energetycznie tanie nie jest) Ci odpowiada?

    Na liveview właśnie pracuję ostatnio dzień w dzień robiąc przez osiem
    godzin mniej więcej dwieście ujęć i zwykle wystarcza na to jedna bateria
    (7D). Tak więc z tym zjadaniem prądu to nie tak.
    Fazowy af jest niezbędny w reporterce typu śluby, sesje z dziećmi itp. I
    właściwie tylko tam. W studiu czy ze statywem lv ma same zalety, a af
    fazowy potrafi zniszczyć ujęcie ponieważ ma dyskretny sposób pracy. Na
    dobrą sprawę używam już tylko mf.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /porozmawiałbym o wpływie yao na klesyndrony prostopadłe, ale nie mam z
    kim.../