  • 1. Data: 2010-10-09 16:47:46
    Temat: Helios ciagle moze
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    http://grejt.grejt.pl/temp/aa/7dhelios.jpg
    Niestety na moją ''testową ścianę'' słońce o tej porze roku już nie
    pada. Poza tym pora późna więc kolor już leży. Ale dzięki temu można
    zobaczyć jak sobie 7D radzi z dynamiką no i o ostrość matrycy jak i
    samego obiektywu chodzi przede wszystkim w wątku (f=5,6).

    Co do 7D, fajna matryca, przyzwoita dynamika (jednak bez rewelacji). W
    dwu i jednocyfrowych Canonach jest jednak zbyt duży bagaż tradycji.
    Rzekłbym, że im wyższy model, tym gorzej. Po jednej stronie stoi
    rewelacyjny w używaniu G10/11/12 - osobne pokrętła dla nastaw,
    konfigurowalne menu itd. Wyświetlacz na górze w profi puszkach jest
    nieporozumieniem. To jest już trzecia płaszczyzna do zerkania (wizjer,
    tył i góra). Pół biedy jakby się dublował z tylnym, ale sterowanie
    nastaw z tyłu jest ograniczone względem trzycyfrowców (menu znika przy
    zmianie trybów). Drugie pokrętło, tak chwalone, traci aktywność po
    chwili (może się to da zmienić, nie znalazłem). Trzeba rzucać okiem
    między trzema wyświetlaczami. Połowa przycisków nie ma sensu (m.in.
    wybór ''scen'', przełącznik raw/jpg, pseudodefiniowalny M-Fn), poza tym
    mamy niekonsekwencję w działaniu joysticka i pokrętła (nie zawsze działa
    tak samo), bardzo ograniczoną własną klawiszologię, rozwalone,
    niekonsekwentne menu (część w customach, część w głównych pozycjach),
    niedopracowany liveview (nie ma szans na pracę z lampami bez ciągłego
    przełączania trybami), napakowany chyba ołowiem pseudouszczelniony
    korpus i... zwiechy (różnie, samowyzwalacz się przestawia, lampy czasem
    nie odpala, czasem robi czarne zdjęcia). Żeby nie było - plusem jest
    oprócz obrazu rewelacyjna poziomica.
    Aha, to mnie zaskoczyło - światłomierz działa mniej sprawnie niż w 450D,
    właściwie działa równie tragicznie jak w 300D. Sprawdzone we wszystkich
    trybach. Może to urok pracy z 10mm ogniskową.
    Przy okazji - 24-105 nie jest już tak rewelacyjny jak się wydawało, tzn.
    nic się nie zmienił, ale od kilku lat jego premiery rozwój optyki zrobił
    spory krok do przodu. Sigma 10-20 to chyba jedyna sigma (no dobra, obok
    30/1,4), którą można chwalić, a 30/2 i 50/1,8 przy takiej rozdzielczości
    już grzeszy AC i trzeba je przymknąć do 5,6. No i jeszcze Tamron 28-75
    wciąż może.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2010-10-09 17:10:18
    Temat: Re: Helios ciagle moze
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > http://grejt.grejt.pl/temp/aa/7dhelios.jpg

    Przepraszamy, strona jest tymczasowo niedostępna. Zapraszamy ponownie za
    chwilę. W międzyczasie możesz odwiedzić nasz katalog stron.

  • 3. Data: 2010-10-09 17:23:08
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 9 Oct 2010 19:10:18 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Rzecze Janko Muzykant:

    > Przepraszamy, strona jest tymczasowo niedostępna. Zapraszamy ponownie za
    > chwilę. W międzyczasie możesz odwiedzić nasz katalog stron.

    U mnie działa.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 4. Data: 2010-10-09 17:58:54
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Andrzej Libiszewski:

    > U mnie działa.

    Dalej nie działa.

  • 5. Data: 2010-10-09 18:08:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:
> [...]

    Dziadostwo darmowe...
    Wrzucam do siebie:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/7dhelios.j
    pg

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wymyśliłem patent na pomniki, co korpusy są stałe, a tylko głowy się
    zmienia/

  • 6. Data: 2010-10-09 18:26:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/7dhelios.j
    pg

    Jakie to jest ISO? Wygląda jak malowane akwarelą.

  • 7. Data: 2010-10-09 18:52:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    pg
    > Jakie to jest ISO? Wygląda jak malowane akwarelą.

    Najniższe.
    Przeczytaj raz jeszcze mój poprzedni wpis - to jest pod światło, z
    wieczora, ciągnięte za uszy. Tak wygląda prosto z puszki:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/z_aparatu.
    jpg

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie ma już chleba, ale są czipsy/

  • 8. Data: 2010-10-09 20:00:37
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 09 Oct 2010 20:52:45 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > Przeczytaj raz jeszcze mój poprzedni wpis - to jest pod światło, z
    > wieczora, ciągnięte za uszy. Tak wygląda prosto z puszki:

    Z aparatu? Ale chyba nie 1536x1024 z aparatu wyszło?

    A world is supported by four things ... the learning of the wise,
    the justice of the great, the prayers of the righteous and the valor
    of the brave. But all of these are as nothing ... without a ruler
    who knows the art of ruling. Make that the science of your tradition!

  • 9. Data: 2010-10-09 20:08:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:
    > Z aparatu? Ale chyba nie 1536x1024 z aparatu wyszło?

    Zmniejszyłem rawa na defaultowych ustawieniach. Może być takie
    wyjaśnienie tej jakże zawiłej zagadki? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /w niebie każdy będzie miał iphona, ipoda, ibooka, ipada i icośtam/

  • 10. Data: 2010-10-11 07:08:32
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.10.2010 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > nieporozumieniem. To jest już trzecia płaszczyzna do zerkania (wizjer,
    > tył i góra). Pół biedy jakby się dublował z tylnym,

    Eee nie przesadzaj, większość szybkich zmian się robi -wewnętrznym-, górny
    służy do zaprogramowania funkcji na spokojnie - nie wiem jak w 7d ale
    podejrzewam że jest podobnie jak w 5d2.

    > ale sterowanie
    > nastaw z tyłu jest ograniczone względem trzycyfrowców (menu znika przy
    > zmianie trybów).

    Znika bo się zmienia, w róznych trybach masz różne.

    > Drugie pokrętło, tak chwalone, traci aktywność po
    > chwili (może się to da zmienić, nie znalazłem).

    W sensie aktywność jako rolowanie ekspozycji, korekta ekspozycji czy zmianę
    przysłony? - tak, działa tylko kilka sekund po pomiarze ekspozycji, ale
    każdy ruch wydłuża ten czas - działa puki widać wartości ekspozycji na
    wyświetlaczach. To kółko zbyt łatwo sie obraca i zmieniłbyś
    sobie nastawy choćby wrzucając puszkę do kabury. W menu działa puki menu
    aktywne - chyba że w 7d jest to jeszcze inaczej niż w 5d i 50d to nie wiem.

    > Trzeba rzucać okiem
    > między trzema wyświetlaczami.

    Przepraszam, a czego brak w środku?

    > Połowa przycisków nie ma sensu (m.in.
    > wybór ''scen'', przełącznik raw/jpg, pseudodefiniowalny M-Fn), poza tym
    > mamy niekonsekwencję w działaniu joysticka i pokrętła (nie zawsze działa
    > tak samo),

    Mam to samo z _każdą_ nową puszką, jak sterujesz ją 'w ciemno' i dostajesz
    nowe sterowanie. Po kilku dniach pracy robisz to bez patrzenia.

    > bardzo ograniczoną własną klawiszologię,

    No trochę możesz dopasować, masz też 'pusty SET' na własną ulubioną funkcje,
    ja dubluje tu 'menu' co pozwala mi wejść do niego jedną ręką.

    [...ciach dalej 7d specific...]

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".