-
61. Data: 2023-08-28 20:27:43
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Ghost <g...@h...net>
W dniu 28.08.2023 o 18:42, nocnik urbana pisze:
> nadir napisał(a):
>> W dniu 28.08.2023 o 13:32, Bad Worm pisze:
>>> Takie opowieści to można między bajki włożyć. Urządzenia decydujące
>>> bezpośrednio o bezpieczeństwie prowadzenia ruchu kolejowego (kategoria
>>> SIL4) są aktualnie realizowane w oparciu o technikę komputerową i to nie
>>> jakieś Z80, tylko współczesne rozwiązania.
>> To skąd ten wątek?
>
> Systemów komunikacji/bezpieczeństwa na PKP jest dużo, a tu jest jakieś
radiopowiadomienie
> i ogólne sranie żarem w sezonie ogórkowym. W końcu ile można pierdzieić o wypadkach
> na A4?
>
> Miesięcznie masz na kolei 200 kradzieży kabli. Łuuu! Bezpieczeństwo galaktyki
zagrożone!
przy twojej wyobrazni na temat udzialu sprawczego Tuskow w amber gold,
powyższe łuuu to małe miki
-
62. Data: 2023-08-28 20:29:31
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Dawid Rutkowski napisał:
>> Oby jutro nie zatykali kibli w Koluszkach papierem, bo PKP tego nie
>> wytrzyma.
>
> Dworcami zajmuje się inna spółka.
Dworcami. A kol. Marudny sugerował zatykanie kibli. Nie wierzę, że do
tej infrastruktury nie wyodrębniono osobnej spółki.
--
Jarek
-
63. Data: 2023-08-28 20:31:22
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 28.08.2023 o 19:46, heby pisze:
> kto wie co robi, może być bezkarny latami.
Zodiak? Też był/jest bezkarny.
Robert
-
64. Data: 2023-08-28 20:38:22
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 28.08.2023 o 18:53, Wiesiaczek pisze:
> W dniu 28.08.2023 o 18:40, Robert Wańkowski pisze:
>> W dniu 28.08.2023 o 18:28, Wiesiaczek pisze:
>>> Tam też ten sznurek zwisał, ale oprócz tego był tam taki zaczep do
>>> tego sznurka (taka dźwignia z ząbkami) która pozwalała zablokować
>>> opuszczony pantograf.
>> Dwa sznurki do jednego pantografu?
>>
>> Robert
>
> Wyjaśniam:
> Dwa wagony, dwie kabiny, dwa pantografy i dwa sznurki.
> Ja byłem w tym drugim wagonie a motorniczy w pierwszym.
> Coś jeszcze?
>
>
No to odłączyłeś się jeden pantograf, drugi nadal zasilał. To powodowało
alarm?
Robert
-
65. Data: 2023-08-28 21:44:49
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 20:38:26 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
> W dniu 28.08.2023 o 18:53, Wiesiaczek pisze:
> > W dniu 28.08.2023 o 18:40, Robert Wańkowski pisze:
> >> W dniu 28.08.2023 o 18:28, Wiesiaczek pisze:
> >>> Tam też ten sznurek zwisał, ale oprócz tego był tam taki zaczep do
> >>> tego sznurka (taka dźwignia z ząbkami) która pozwalała zablokować
> >>> opuszczony pantograf.
> >> Dwa sznurki do jednego pantografu?
> >>
> >> Robert
> >
> > Wyjaśniam:
> > Dwa wagony, dwie kabiny, dwa pantografy i dwa sznurki.
> > Ja byłem w tym drugim wagonie a motorniczy w pierwszym.
> > Coś jeszcze?
> >
> >
> No to odłączyłeś się jeden pantograf, drugi nadal zasilał. To powodowało
> alarm?
Tak, oba wagony miały/mają osobne zasilanie.
Specyfika Warszawy.
Prawie wszędzue lub wszędzie indziej robiono
kabel wysokuego napięcia na dachu i można
było jeździć z jednym pantografem.
Może to miało związek też ze zwrotnicami,
bo znalazłem o takum systemie przestawiania,
gdzie trzeba zniżać pantograf - na sieci są
dodatkowe druty, które pantograf zwiera do
przewodu jezdnego.
Więc taki system nie mógł być w Warszawie
od momentu gdy pojawiły się składy 2*13N.
Ale też te tramwaje "gdzie indziej" często jeździły
z pantografem w drugim wagonie - nie brudziła
się przez to szyba w pierwszym, choć ew. mógł
być problem ze stawaniem pod izolatorem.
Ale to może wtedy gdy i "tam" wprowadzono
bardziej wyrafino system przestawiania.
W DC coś na początku lat 90-tych, firmy Mesit.
-
66. Data: 2023-08-28 21:46:28
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 20:29:33 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Pan Dawid Rutkowski napisał:
> >> Oby jutro nie zatykali kibli w Koluszkach papierem, bo PKP tego nie
> >> wytrzyma.
> >
> > Dworcami zajmuje się inna spółka.
> Dworcami. A kol. Marudny sugerował zatykanie kibli. Nie wierzę, że do
> tej infrastruktury nie wyodrębniono osobnej spółki.
No to jeszcze osobna.
Grunt że nie ta sama, co pociągi, i nie ta sama co tory.
-
67. Data: 2023-08-28 21:58:04
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Dawid Rutkowski napisał:
>>>> Oby jutro nie zatykali kibli w Koluszkach papierem, bo PKP
>>>> tego nie wytrzyma.
>>> Dworcami zajmuje się inna spółka.
>> Dworcami. A kol. Marudny sugerował zatykanie kibli. Nie wierzę,
>> że do tej infrastruktury nie wyodrębniono osobnej spółki.
>
> No to jeszcze osobna.
> Grunt że nie ta sama, co pociągi, i nie ta sama co tory.
Ale które tory? Bo przeważnie są dwa, w każdą stronę osobny.
--
Jarek
-
68. Data: 2023-08-28 22:13:15
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 21:58:07 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Pan Dawid Rutkowski napisał:
>
> >>>> Oby jutro nie zatykali kibli w Koluszkach papierem, bo PKP
> >>>> tego nie wytrzyma.
> >>> Dworcami zajmuje się inna spółka.
> >> Dworcami. A kol. Marudny sugerował zatykanie kibli. Nie wierzę,
> >> że do tej infrastruktury nie wyodrębniono osobnej spółki.
> >
> > No to jeszcze osobna.
> > Grunt że nie ta sama, co pociągi, i nie ta sama co tory.
> Ale które tory? Bo przeważnie są dwa, w każdą stronę osobny.
To tory, nie wektory.
Nie są skierowane i da się jechać po tzw. torze niewłaściwym.
Nawet tak, że linia dwutorowa i po jednym torze
jeden pociąg wyprzedza drugi na drugim torze - oba jadą.
Więc nie da się z dwoma spółkami :(
Tu zagadka:
"Samochód wyprzedził pociąg. Kto jedzie pierwszy?"
PS. W Portugalii ruch na drogach prawostronny,
na kolei lewostronny. A tory na dwa ch*je szersze.
Żeby nie skłamać - w Hiszpanii szerokość ta sama,
ale ruch prawostronny...
-
69. Data: 2023-08-28 22:29:59
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: PD <p...@g...pl>
W dniu 28.08.2023 o 22:13, Dawid Rutkowski pisze:
> Tu zagadka:
> "Samochód wyprzedził pociąg. Kto jedzie pierwszy?"
Można się wykpić. Kto - zaimek pytajny[] ...służący do zadawania pytań o
osobę lub zwierzę.
https://pl.wiktionary.org/wiki/kto#kto_(j%C4%99zyk_p
olski)
PD
-
70. Data: 2023-08-28 23:12:11
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 28.08.2023 o 18:42, alojzy nieborak pisze:
> Systemów komunikacji/bezpieczeństwa na PKP jest dużo, a tu jest jakieś
radiopowiadomienie
> i ogólne sranie żarem w sezonie ogórkowym.
Z tego co widzę, to to radiopowiadamianie uruchamia od razu hamowanie
składów w jakiejś okolicy. Skoro to można nadać z byle gównianego,
chińskiego radyjka, to wyobraź sobie odwrotną sytuację. Ktoś celowo
zakłóca ten kanał/częstotliwość i jakiś pociąg się nie zatrzyma gdy
faktycznie powinien
Nadal to sranie żarem w sezonie ogórkowym, czy ten system jest
zabezpieczony na taką ewentualność?