  • 51. Data: 2023-08-28 18:42:11
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    nadir napisał(a):
    > To skąd ten wątek?

    Systemów komunikacji/bezpieczeństwa na PKP jest dużo, a tu jest jakieś
    radiopowiadomienie
    i ogólne sranie żarem w sezonie ogórkowym. W końcu ile można pierdzieić o wypadkach
    na A4?

    Miesięcznie masz na kolei 200 kradzieży kabli. Łuuu! Bezpieczeństwo galaktyki
    zagrożone!

  • 52. Data: 2023-08-28 18:53:44
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Dwa sznurki do jednego pantografu?
    >
    > Robert

    Wyjaśniam:
    Dwa wagony, dwie kabiny, dwa pantografy i dwa sznurki.
    Ja byłem w tym drugim wagonie a motorniczy w pierwszym.
    Coś jeszcze?

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 53. Data: 2023-08-28 19:07:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2023 16:34, J.F wrote:
    > Mozna robic roznice czasową/odleglosciowa, wtedy to 30ms..

    Ale musisz wiedzieć gdzie stac, czego szukać.

    My tu mówimy o kilku gówniakach, co se radyjko zabrali do lasu, albo o
    kilku debilach, puszczających z okna bloku.

    Nie ma mowy o triangulacji fikuśnymi samochodzikami, bo ich nie ma w
    miejscu, gdzie dało by to radę zrobić.

    >>> https://rzg.pl/256500/uke-kontroluje-zaklocanie-sygn
    alu-gsm/
    > Wcale nie muszą tak obok.

    Problem polega w ich braku obecności w pobliżu, tak w ogóle.

    Ten smieszny problem z RadioStop ma taką magiczną cechę, że mały
    nadajnik może wyłaczyć pociągi w dowolnym miejscu. A samochody do
    szukania nadajników są ogólnie gdzie indziej.

    Pewnie 40 lat temu to nie był problem, bo zrobienie nadajnika i
    generatora tonów to jednak potrafiła garstka, ale obecnie chyba
    technologia wyprzedziła "zabezpieczenia".

    O ile pamiętam część wczesnych sond i satelitów dała się wprowadzać w
    tryb serwisowy wysyłająć do nich jakieś sekwencje dzwięków na osobnym
    kanale. Czyli technologie kosmiczne mamy w pkp ;)

  • 54. Data: 2023-08-28 19:35:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Aug 2023 19:07:26 +0200, heby wrote:

    > Ale musisz wiedzieć gdzie stac, czego szukać.

    Stac gdzies w rejonie, w którym zatrzymują pociagi.

    I szukac odpowiedniego sygnału na zadanej czestotliwosci.

> [...]
    > kilku debilach, puszczających z okna bloku.
    >
    > Nie ma mowy o triangulacji fikuśnymi samochodzikami, bo ich nie ma w

    Uwaga - mam na mysli mniej fikusne samochodziki, co ustalą dokładny
    czas nadejscia sygnału.
    Tak, ja sie pioruny wykrywa, a to działa dobrze.

    I to nawet nie muszą być samochodziki.

> [...]
    > nadajnik może wyłaczyć pociągi w dowolnym miejscu. A samochody do
    > szukania nadajników są ogólnie gdzie indziej.

    Tylko jak debile są leniwi, i puszczają z bloku, to na drugi dzien
    mozna obstawic okolice.

    > Pewnie 40 lat temu to nie był problem, bo zrobienie nadajnika i
    > generatora tonów to jednak potrafiła garstka, ale obecnie chyba
    > technologia wyprzedziła "zabezpieczenia".

    Wiedza tez była "tajna", ale się rozpowszechniła.

    > O ile pamiętam część wczesnych sond i satelitów dała się wprowadzać w
    > tryb serwisowy wysyłająć do nich jakieś sekwencje dzwięków na osobnym
    > kanale. Czyli technologie kosmiczne mamy w pkp ;)

    No i stare 2600Hz, i ciekawe kolorowe boxy ..

    J.

  • 55. Data: 2023-08-28 19:46:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2023 19:35, J.F wrote:
    > Stac gdzies w rejonie, w którym zatrzymują pociagi.

    Nadać raz i przenieśc się 20km.

    > Uwaga - mam na mysli mniej fikusne samochodziki, co ustalą dokładny
    > czas nadejscia sygnału.

    Ale ten sygnał jest bardzo słaby, to 4W nadajnik. Musiałbyś mieć te
    samochodziki w promieniu kilkudziesięciu km max. A wtedy, jesli to jakiś
    przechodzień, nie będzie się dało go nakryć, zanim dojedziesz. Wtopi się
    w tłum, chaszcze albo posterunek policji...

    > Tylko jak debile są leniwi, i puszczają z bloku, to na drugi dzien
    > mozna obstawic okolice.

    Dlatego jak mówię, nie ma problemu, debili się łapie, nastolatków
    chwalących się na tiktoku da się znaleźć.

    Ale jak się pojawi koncepcja sabotowania, to sprawa bedzie znacznie
    trudniejsza. Ktoś, kto wie co robi, może być bezkarny latami. W końcu on
    nie musi być nawet w miejscu nadawania. On może powiesić w lesie
    odbiornik i użyć go za 3 miesiące, z Australii, wysyłajac SMSa.

  • 56. Data: 2023-08-28 19:54:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Aug 2023 19:46:55 +0200, heby wrote:

    > Nadać raz i przenieśc się 20km.

    > Ale ten sygnał jest bardzo słaby, to 4W nadajnik.

    Zatrzymuje pociągi w promieniu paru/nastu km?
    To o odebrac sie da z paru/nastu km.

> [...]
    > przechodzień, nie będzie się dało go nakryć, zanim dojedziesz. Wtopi się
    > w tłum, chaszcze albo posterunek policji...

    Jak bedzie to prawdziwym problemem, to sama kolej moze rozmiescic
    namierniki gęsto ... ale jak mówisz - sprawcy nie musi tak szybko
    złapac.

> [...]
    > nie musi być nawet w miejscu nadawania. On może powiesić w lesie
    > odbiornik i użyć go za 3 miesiące, z Australii, wysyłajac SMSa.

    Albo korzystając z okazji, ze słuzby szukają radia,
    to kawalek dalej spokojnie rozkrecic tory ...

    J.

  • 57. Data: 2023-08-28 20:11:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2023 19:54, J.F wrote:
    > Zatrzymuje pociągi w promieniu paru/nastu km?
    > To o odebrac sie da z paru/nastu km.

    No właśnie to tak nie działa.

    Wyobraź sobie, że super technologia pozwala Ci wskazać, że sygnał nadano
    ze szlaku pomiędzy Skrzycznym a Baranią.

    No i co teraz? Zanim na górę wdrapie się policja, turysta, być może
    wyrzucając wczesniej nadajnik w krzaki, zjedzie sobie kolejką i nażre
    kwaśnicy przy skrzypieniu kiepskich grajków.

    Problemem jest mobilność sabotażysty, sprzęt, który nic nie kosztuje i
    można się go pozbyć w 2 sek.

    To efekt dziadostwa PKP, które od dziesięcoleci stosuje zamiast zamka do
    drzwi, tekturową trytytkę.

    > Albo korzystając z okazji, ze słuzby szukają radia,
    > to kawalek dalej spokojnie rozkrecic tory ...

    Rozkręcić to i teraz można, byle gdzie. Nikt nie patroluje co godzinę
    tysięcy km torów lecących przez leśne zadupia.

    Przed chwilą ktoś podkręcił efekt paniki, okazuje się że jacyś
    "obcokrajowcy" nagrywali pociągi osobowe (może i inne) aby wiedzieć jak
    się poruszają.

    Oto kraj, gdzie do stwierdzenia jak się poruszają pociągi osobowe nie da
    się użyć rozkładu jazdy. Co za przebiegłość i dalekowzroczność!

    Oby jutro nie zatykali kibli w Koluszkach papierem, bo PKP tego nie
    wytrzyma.

  • 58. Data: 2023-08-28 20:19:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > Hmm, no na pewno czymś ta cewka musiała być zasilona, ale czy na pewno
    > z trakcji? Tak pewnie najłatwiej, no i te same oporniki w tramwaju po
    > drodze - ale aż 600V na cewkę?

    Przecież cały tramwaj po drodze, nie tylko oporniki. Tramwaj do 600V
    przywykły, a na szeregową cewkę niewiele woltów przypada. Grubodrutowa
    zniesie prąd tramwajowy.

    > Oraz wciąż pozostaje problem - w jaki sposób wykryć czy też jaki zrobić
    > układ, żeby reagował na tramwaj przejeżdżający "bez jazdy"/ze ściągniętym
    > pantografem?

    Nie wykrywać. Nie przestawiać. Było już o tym.

    > Dlaczego miałyby blokować skrzyżowanie?

    Bo jak przystanek jest za, to następny tramwaj musi stanąć na. Mógłby
    przed, ale spada przepustowość, bo mogą się światła zmienić.

    > A na przystanku przed skrzyżowaniem to nie blokują?

    Nie. Między skrzyżowaniami może się zmieścić całe stadko tramwajów.
    A sam przystanek potrafi być dwutramwajowy.

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2023-08-28 20:20:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > No to akurat miał szczęście, bo skoro tramwaj zmieniał, to na
    > zwrotnicę wjeżdżał. Więc jakby go nie podrzuciło, to by go mógł
    > ten tramwaj przejechać.

    Niekoniecznie. Jak dojeżdża do przystnku, to najpierw zmienia,
    a potem staje.

    > A niestety rama zabezpieczająca przed przejechaniem nie działa,
    > i potem Praga musiała płacić odszkodowanie wdowie po wynalazcy...

    Politechnika blisko, tam co drugi to wynalazca.

    > Na skrzyżowaniu Nowowiejskiej i al. Niepodległości wciąż czuję
    > się nieswojo, tym bardziej, że krzywo tam na maxa

    Bo to akurat na tym skrzyżowaniu było.

    Jarek

    --
    Posłusznie melduję, że to jest tak samo, jak pewnego razu robili w Pradze
    próbę z ramą ochronną, zabezpieczającą od przejechania przez tramwaj

  • 60. Data: 2023-08-28 20:20:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 20:11:32 UTC+2 heby napisał(a):

    > Oto kraj, gdzie do stwierdzenia jak się poruszają pociągi osobowe nie da
    > się użyć rozkładu jazdy. Co za przebiegłość i dalekowzroczność!

    A to dlatego się spóźniają!
    Z zachodniej startuje, na centralnym 10 minut w plecy.
    Start Gdynia Główna - odjazd z Gdańsk Główny kwadrans spóźniony.
    Wesoły konduktor: "To ma być rekord? Ja jestem
    w stanie o ten rekord walczyć!" ;>

    Ale ma to dobre strony - jak jesteś spóźniony na pociąg
    to jest szansa - spora - że i on będzie opóźniony i zdążysz...

    > Oby jutro nie zatykali kibli w Koluszkach papierem, bo PKP tego nie
    > wytrzyma.

    Dworcami zajmuje się inna spółka.