  • 1. Data: 2023-08-28 13:38:40
    Temat: Ślady po kleju cyjanoaktylowym - czym usunąć?
    Od: Bad Worm <b...@p...pl>

    Hej,

    pytanko jak w temacie. Mam do sklejenia pewien detal wykonany z plastiku w
    kolorze czarnym. Na pierwszy ogień pójdzie pewnie klej cynajoakrylowy, ale
    chciałbym uniknąć charakterystycznego nalotu na łączonych elementach, który
    pozostawia ten typ kleju. Czym go usunąć?
    www.kolejnafoto.pl

  • 2. Data: 2023-08-28 14:04:52
    Temat: Re: Ślady po kleju cyjanoaktylowym - czym usunąć?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Bad Worm <b...@p...pl> wrote:

    > pytanko jak w temacie. Mam do sklejenia pewien detal wykonany z plastiku
    > w kolorze czarnym. Na pierwszy ogień pójdzie pewnie klej cynajoakrylowy,

    Niech nie idzie. Są kleje do plastiku. Używam, działają równie dobrze.

    --
    - Witaj bezpłatny lekarzu.
    - Witaj nieuleczalnie chory pacjencie.

  • 3. Data: 2023-08-28 23:33:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.08.2023 o 13:38, Bad Worm pisze:
> [...]
    > chciałbym uniknąć charakterystycznego nalotu na łączonych elementach, który
    > pozostawia ten typ kleju. Czym go usunąć?

    Spróbuj alkoholem/pędzelek/szmatka na początek. Zależy od plastiku. Może
    być benzyna później lub terpentyna. Zrób sobie test.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-08-29 11:18:05
    Od: Sebastian Rykowski <d...@t...pl>

    W dniu 2023-08-28 o 13:38, Bad Worm pisze:
> [...]
    > chciałbym uniknąć charakterystycznego nalotu na łączonych elementach, który
    > pozostawia ten typ kleju. Czym go usunąć?

    Najdelikatniejszy do rozpuszczania cyjanoakrylanów będzie aceton, tylko
    że powinien być stężony/czysty - acetonowy zmywacz do paznokci będzie
    prawdopodobnie za "rzadki". Ale to raczej zła wiadomość, bo o ile
    przedmiot który kleisz nie jest odporny chemiczny (np. PE, PP) to jest
    duża szansa, że aceton go zmatowi/uszkodzi. Jeżeli chcesz spróbować,
    sprawdź najpierw na kawałku plastiku którego nie widać.

    Z pozdrowieniami,
    Sebastian Rykowski

  • 5. Data: 2023-08-29 12:04:45
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 29.08.2023 o 11:18, Sebastian Rykowski pisze:

> [...]
    > duża szansa, że aceton go zmatowi/uszkodzi. Jeżeli chcesz spróbować,
    > sprawdź najpierw na kawałku plastiku którego nie widać.
    Aceton zmatowi szybciej od kropelki itp.

    Do klejenia należało by zabezpieczyć okolice taśmą
    samoprzylepną biurową lub podobną.

    Ja oklejałem zwykłą przezroczystą biurową i wtedy nie matowi
    się powierzchnia.

    Problemem jest właściwe oklejenie bez szczelin.
    Dopiero za 3 razem mi się udało.

    Tego nalotu nie da się usunąć inaczej niż mechanicznie
    wg mnie osobiście...
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2023-08-29 12:55:21
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2023-08-29 o 12:04, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Aceton zmatowi szybciej od kropelki itp.

    ciach.....

    Nie każde tworzywo jest podatne na aceton. PP i PE nie reagują z acetonem.

  • 7. Data: 2023-08-29 12:59:31
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2023-08-29 o 12:55, DaNsOuNd pisze:

    > ciach.....
    >
    > Nie każde tworzywo jest podatne na aceton. PP i PE nie reagują z acetonem.

    za to cyjanoakrylan jest zupełnie nie podatny na alkohol.