  • 21. Data: 2010-09-09 19:41:47
    Temat: Re: HaDeeRy
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-09-09 19:07, limies pisze:
    > tak jak fotografia kolorowa nie wyruguje czarnobialej tak hdr nie
    > wyruguje dotychczasowej techniki
    > Mowimy o dwoch rzeczah.
    > jedna sprawa to przekaz, a druga to srodki techniczne. hdr nie jest
    > czyms nowym stosowano ta technike w filmach holywoodzkich w latach
    > 50'tych poprzez zastosowanie specjalnych kamer filmowych.
    > Polozyles nacisk na przekaz - ja polozylem nacisk na technologie to
    > wszystko.

    Podsumowując, mimo różnicy zdań mamy podobne podejście :) że zacytuje
    sam siebie:
    "Kompresja dynamiki czy HDR jest po prostu jednym z wielu narzędzie
    jakie fotograf ma do dyspozycji i daleki byłbym od robienia z tego religii."
    Sam popełniłem potworka ze histeryczną kompresją dynamiki, i byłem
    zachwycony. Dziś mi się odmieniło ale nie uważam HDR za coś karygodnego,
    osobiście jestem zachwycony programem Sebastiana Nibisza który właśnie
    pozwala na bardzo naturalną kompresje. Uważam tak jak autor SNS-HDR że
    HDR trzeba tak robić by go nie było widać, by służył fotografii jak
    dobry jakościowo obiektyw czy świetna matryca.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 22. Data: 2010-09-09 20:36:38
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-09 19:07:27 +0200, limies <l...@g...com> said:

    > tak jak fotografia kolorowa nie wyruguje czarnobialej tak hdr nie
    > wyruguje dotychczasowej techniki

    A co tu jest do zastępowania?
    Czy hdr różni się tak bardzo od "dotychczasowej techniki", że można
    mówić o zastępowaniu?
    Między czarno-bielą a kolorem, jest przepaść, między ... no właśnie
    czym? kolorem, rawem, jpgiem z puszki? a hdr-em nie ma żadnej różnicy.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-09-09 21:48:19
    Od: limies <l...@g...com>

    On Sep 9, 10:36 pm, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

> [...]
    > Między czarno-bielą a kolorem, jest przepaść, między ... no właśnie
    > czym? kolorem, rawem, jpgiem z puszki? a hdr-em nie ma żadnej różnicy.

    rózni się (nie mówię o mapowaniu tonów) i to znacznie (patrz mój
    pierwszy post na liscie)
    jest totalna przepasc miedzy 8/16 bit/kanał a 32bit/kanal sposobami
    zapisu całą filozofią

  • 24. Data: 2010-09-09 22:07:02
    Od: limies <l...@g...com>

    On Sep 9, 9:41 pm, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > HDR trzeba tak robić by go nie było widać, by służył fotografii jak
    > dobry jakościowo obiektyw czy świetna matryca.

    dokładnie - również pozdrawiam !

  • 25. Data: 2010-09-09 22:10:54
    Od: limies <l...@g...com>

    On Sep 9, 8:10 pm, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "limies" 6...@u...goo
    glegroups.com

> [...]
    > : pelnego zakresu tonalnego a co wiecej na ich odtworzenie.
    >
    > A jutrzejsze? Jednocześnie ciemna plama i stuwatowa lampka? :)
    > Mało, więc może tysiącwatowa? Z reflektorem, z odległości
    > jednego metra od matrycy rejestrującej. :)
    >
    > Ani dzisiejsze, ani jutrzejsze, bo zawsze można iść w większą
    > jasność. :) (a cień reflektora jest raczej ostry)
    >
    > -=-
    >
    > Co za różnica, co jest tą lampą -- żarówka, świetlówka
    > kompaktowa, lampa wyładowcza, megaLEDka...
    >
    > Jutro tym bardziej będzie ciężko -- bo jutro będą
    > lesze źródła światła niż mamy dzisiaj. :)

    Co bedzie za 100 lat nie wiem, moze powstana techniki symulujące
    rozbłysk supernowej :-)
    wrażenie bedzie istniało tylko w naszej swiadomosci.
    kto 100 lt temu myslał o TV 3D ?

  • 26. Data: 2010-09-09 22:16:59
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze limies:

    > jest totalna przepasc miedzy 8/16 bit/kanał a 32bit/kanal sposobami
    > zapisu całą filozofią

    Może być spokojnie 16 bitów, główna różnica jest taka, że to jest zapis
    zmiennoprzecinkowy.

  • 27. Data: 2010-09-09 23:55:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "limies" c...@t...goog
    legroups.com

> [...]

    : rozbłysk supernowej :-)
    : wrażenie bedzie istniało tylko w naszej swiadomosci.

    Pewnie każdy -- tym łatwiej myśleć o czymś, im mniej wiemy o trudnościach
    z tym związanych. Co to 3D w TV? :) Wypukły obraz? :)

    50 lat temu myślano (nawet obawiano się jej) o sztucznej
    inteligencji. Dziś wiadomo, że taka nie istnieje. :)
    (dziś wiadomo, że myślenie nie jest kwestią algorytmów
    i ,,komputerów'' odpowiednio dużej mocy obliczeniowej)

    IMO jeśli jutro coś będzie, to będzie lepsze czernienie i będą wydajniejsze
    źródła światła dające dużo światła (tyle samo na przykład co żarówka o mocy
    jednego kilowata) na powierzchni jednego łebka szpilki od koszul. :) Zakładając,
    że taka dzisiejsza żarówka daje 5% na światło i 95% na ciepełko, idealna lampka
    potrzebuje ,,tylko'' 50 watów...

    Jeśli to zaświeci na tak małej powierzchni, żadna dzisiejsza matryca tego nie
    obejmie. :) (raczej taka matryca dzisiejsza spłonie -- już teraz Canon nie
    zaleca fotografowania Słońca) A taka ,,lampka'' już jest od wielu lat. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2010-09-10 07:13:00
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Eneuel Leszek Ciszewski:

    > 50 lat temu myślano (nawet obawiano się jej) o sztucznej
    > inteligencji. Dziś wiadomo, że taka nie istnieje. :)
    > (dziś wiadomo, że myślenie nie jest kwestią algorytmów
    > i ,,komputerów'' odpowiednio dużej mocy obliczeniowej)

    O, to ciekawe co piszesz. Wiadomo? No to opisz to w krótkiej pracy i
    zgarniasz wszystkie nagrody.

> [...]
    > potrzebuje ,,tylko'' 50 watów...
    >
    > Jeśli to zaświeci na tak małej powierzchni, żadna dzisiejsza matryca tego nie

    I wypali oczy, więc nikt tego nie zastosuje.

  • 29. Data: 2010-09-10 09:22:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Ludwin" i...@t...hamstera.pl

    > O, to ciekawe co piszesz. Wiadomo? No to opisz to w krótkiej
    > pracy i zgarniasz wszystkie nagrody.

    Wolę skupić się nad opatentowaniem koła. ;) (i pobieraniu pieniędzy
    od producentów tego, co zawiera koła czy kółka -- także różańcowe
    i podwórkowe oraz gospodyń) ;)

    > I wypali oczy, więc nikt tego nie zastosuje.

    No tak. Ale czernienie może być lepsze.

    -=-

    Raczej zawsze będzie problem zbyt małej pojemności matrycy i zawsze
    będzie ciągota do powiększenia tej pojemności poprzez zrobienie
    wielu zdjęć.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 30. Data: 2010-09-10 15:47:09
    Od: limies <l...@g...com>

    On Sep 10, 1:55 am, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "limies" c...@t...goog
    legroups.com

> [...]

    dzis wiadomo tyle samo co 100 lat temu. nie wiadomo nadal czy jest to
    kwestia algorytmow czy nie.
    Istnieje os takiego jak niedeterministyczne algorytmy kwantowe, qbity
    itp itd duzo wskazuje na to, że tego rodzaju zjawiska kwantowe i
    pewien rodzaj algorytmow (niedeterministycznych) kwantowych zachodzi w
    naszym mózgu