  • 11. Data: 2011-03-20 18:25:10
    Temat: Re: HOLDER COKIN - prosba o porade - montaz
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    > W zasadzie, poza PL

    czesc,
    nie moge nigdzie znalezc informacji na temat tego filtra - czy moglbys
    podeslac jakis link,

    K.

  • 12. Data: 2011-03-20 18:37:07
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-03-20 18:14, JA pisze:

    > Cena jest wyższa i sam o niej wcześniej pisałeś.

    Abyśmy się dobrze rozumieli - rozważam sytuację, gdy ktoś ma już zwykły
    filtr polaryzacyjny a teraz chce dokupić holder Cokina.

    > 1. trudno się kręci filtrem PL
    > 2. trzeba pilnować położenia holdera
    > 3. trzeba pilnować położenia filtra PL po korekcji płożenia holdera
    > i w tym miejscu kółko się zamyka, Upierdliwe jak jasna cholera.

    Ano właśnie - coś za coś - taniej ale upierdliwie.
    A jeśli ktoś planuje dopiero dokupić i Cokina i filtr polaryzacyjny do
    używania z Cokinem - to nie ma wątpliwości - powinien kupić filtr
    polaryzacyjny dedykowany do Cokina.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2011-03-20 18:40:22
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-03-20 19:25, kyte pisze:

    > czesc,
    > nie moge nigdzie znalezc informacji na temat tego filtra - czy moglbys
    > podeslac jakis link,

    W tym kontekście PL to skrót od PoLariser - czyli filtr polaryzacyjny.
    Czasem PL potrafi też oznaczać Polariser Linear - czyli filtr
    polaryzacyjny liniowy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2011-03-20 18:51:12
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 20 Mar, 19:37, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

    > Aby my si dobrze rozumieli - rozwa am sytuacj , gdy kto ma ju zwyk y
    > filtr polaryzacyjny a teraz chce dokupi holder Cokina.

    > Ano w a nie - co za co - taniej ale upierdliwie.
    > A je li kto planuje dopiero dokupi i Cokina i filtr polaryzacyjny do
    > u ywania z Cokinem - to nie ma w tpliwo ci - powinien kupi filtr
    > polaryzacyjny dedykowany do Cokina.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    Ja gdy chciałem uzyć filtru Cokina i CPL (zwykły okrągły nakręcany na
    obiektyw) równocześnie, to ustawiałem najpierw CPL, a później filtr
    Cokina (szara połówka) przytrzymywałem ręką przed obiektywem. Zaleta
    jest szybkość tej metody, wadą ryzyko porysowania filtru Cokina o
    obiektyw lub ramkę filtra CPL.

    Nakręcanie holdera na filtr cpl to IMHO szaleństwo, które miałoby sens
    gdyby doba miała 3645363 a nie 24 godziny ;)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 15. Data: 2011-03-22 23:18:07
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Witam. Posiadam obiektyw CANON 17-55 razem z nakreconym filtrem
    > polaryzacyjnym (w celu ochrony samego obiektywy). Zastanawiam sie nad
    > zakupem zestawu COKIN - i teraz pytanie czy holder moge wkrecic w filtr czy
    > musze go wkrecic w obiekty a pozniej filtr? Thx,
    > pozdr.

    Przede wszystkim sa holdery pojedyncze i podwójne.
    Nikt o tym nie wspomniał.
    Możesz taki holder nakręcać na filtr jak masz pierścien pośredni. Sprzedawca w
    sklepie od razu ci zaproponuje. Przy zakupie w necie trzeba samemu obczaić.
    Polecam holder podwójny i dwie szybki szare o różnych gradacjach.
    Przy dwóch szybkach mozna osiągnąć fajne rezultaty przesuwając je odpowiednio
    wobec siebie.

  • 16. Data: 2011-04-10 19:52:57
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Polecam holder podwójny i dwie szybki szare o różnych gradacjach.
    Przy dwóch szybkach mozna osiągnąć fajne rezultaty przesuwając je
    odpowiednio
    wobec siebie.

    Witam. Czy moglbym poleccic jakim zaciemnieniu zakupic pierwsze polowki -
    szare? Jakie najczesciej sie wykorzystuje?

    Planuje od raz z HOLDEREM i pierscieniami zakupic sobie filtr polaryzacyjny.
    Jakiej firmy wybrac filtry? Czy zamienniki roznia sie duzo od oryginalow?

    K.

  • 17. Data: 2011-04-10 20:16:37
    Od: "kyte" <k...@n...com>

[...]

    Witam. Czyli mowimy o czyms takim

    http://img.bazarek.pl/48837/6325/288106/190356067349
    be6fd11aaa0.jpg

    W zwiazku z tym ze mam 2 obiektywy - rozumie ze ten filtr moge zastosowac do
    kazdego z nich? Kwestia tylko pierscienia?

    Czy moge zatem zlozyc taki zestaw:

    17-55 + wkrecony filtr UV + wkrecony pierscien COKIN + HOLDER + w HOLDER
    wlozony filtr POLARYZACYJNY + w HOLDER wlozony filtr szary polowkowy?

    czy wkrecajac inny pierscien moge calosc przelozyc na 70-200 f4?

    Dzieki,

    K.

  • 18. Data: 2011-04-10 21:01:21
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-04-10 22:16, kyte pisze:

> [...]
    > wlozony filtr POLARYZACYJNY + w HOLDER wlozony filtr szary polowkowy?
    >
    > czy wkrecajac inny pierscien moge calosc przelozyc na 70-200 f4?

    Możesz. Tylko po co Ci ten UV? Żeby było więcej odblasków?
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 19. Data: 2011-04-11 17:10:58
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Możesz. Tylko po co Ci ten UV? Żeby było więcej odblasków?
    --
    "We all go a little mad sometimes."

    Boje sie ze porysuje sobie obiektyw ;-))) Jak bede sciagal i zakladal holder
    to jednak szkielko bedzie odkryte ;-).

    k.