  • 11. Data: 2009-02-19 18:00:04
    Temat: Re: HDR
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > Raczej Dynamit-Knoto PRL.
    > ;)

    Ożeszkur.... moje oczy...

    Tak musi wyglądać świat po "dopalaczach".
    Na trzeźwo.
    Na dopalaczu.
    Na trzeźwo.
    Na dopalaczu.
    Na trzeźwo.
    Na dopalaczu.
    itd.

    No i mam wrażenie, że taki "stragan" to można odpieprzyć Picasą..

    adam

  • 12. Data: 2009-02-19 18:13:07
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze adam:

> [...]
    > Na dopalaczu.
    > itd.
    >
    > No i mam wrażenie, że taki "stragan" to można odpieprzyć Picasą..

    Już wiem co to jest!
    Protest autora przeciwko HDRI.
    Artystyczny performance polegający na wyczernianiu cieni i jaraniu świateł,
    czyli anty-HDRI!

  • 13. Data: 2009-02-20 07:59:04
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 18:04:10 +0100, milusek napisał(a):

    > Dynamic-Photo HDR .
    > przykladowe efekty zabawy w tym programie :
    > http://www.tinyurl.pl/?X05qVIcY
    >
    > na przemian fotka oryginal z lustrzanki i ponizej po obrobce w Dynamic-Photo
    > HDR .

    W ani jednym z tych zdjęć nie znalazłem uzasadnienia dla użycia HDR.
    Jeśli zdjęcia mają być czegoś przykładem, to prędzej niezrozumienia
    tematu i pójścia w efekciarstwo na siłę. Efekty raczej opłakane.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 14. Data: 2009-02-20 10:43:05
    Od: kugel <s...@s...pl>

    Drodzy koledzy (i koleżanki też , oczywiście). Zamiast utyskiwać na
    kiepską jakość przykładowych zdjęć , podajcie lepiej link do czegoś
    naprawdę ładnego i zaproponujcie odpowiedni program do obróbki. Jestem
    ogromnie ciekaw waszych propozycji.

    kugel

  • 15. Data: 2009-02-20 10:50:40
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    kugel wrote:
> [...]
    > kiepską jakość przykładowych zdjęć , podajcie lepiej link do czegoś
    > naprawdę ładnego i zaproponujcie odpowiedni program do obróbki. Jestem

    Zaraz - ty rozumiesz HDRI jako *obróbkę*???

  • 16. Data: 2009-02-20 11:17:39
    Od: ziemo <n...@...mail>

    Andrzej M pisze:
    > Może ktoś doradzi jakiś program do obróbki typu HDR?

    Mogę polecić ten artykuł:
    http://onephoto.net/?p0=4&p1=1&news=31

    --
    Ziemo

  • 17. Data: 2009-02-20 11:20:36
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    przepraszam za moje pytanie, ale które zdjęcie to HDR??
    Jak to pierwsze to jest w miarę dobrze (można dopieścić w PS), jak to
    drugie - to w PS zrobione raczej ctrl-shift-L (autopoziomy), a nie
    HDR!
    I jeszcze inna sprawa - nie lepiej zrobić 3 zdjęcia i z nich zrobić
    HDR niż "męczyć" jedno??

    Pozdrawiam
    Les

  • 18. Data: 2009-02-20 13:30:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Les pisze:
> [...]
    > HDR!
    > I jeszcze inna sprawa - nie lepiej zrobić 3 zdjęcia i z nich zrobić

    Męczenie jednego nie jest HDRem. Jest zastępstwem dla niezbyt dobrze
    spisujących się programów. Miałem takie problemy z RawTherapee.
    Absolutnie nie potrafi wyciągać cieni. Funkcja fill light generuje
    więcej szumu z cieni niż obrazu. W tej sytuacji pozostawało mi nie
    ruszanie tej funkcji, lub bardzo delikatne korekty lub robienie pseudo
    HDR, czyli podwójnego wołania z różnymi nastawami korekty ekspozycji
    (wtedy lepiej zachowywały się szumy w cieniach).
    Teraz, po przesiadce na PSE7 z ACR 4.x na pokładzie mogę na prawdę mocno
    wyciągać szumy. Na tyle, że w moim odczuciu użyteczna dynamika sceny
    wzrosła o 2EV.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 19. Data: 2009-02-20 14:17:52
    Od: m...@a...net.pl

    >W ani jednym z tych zdjęć nie znalazłem uzasadnienia dla użycia HDR.

    Widuje sie cale masy zdjec w ktorych nie ma uzasadnienia dla:
    - az tak agresywnego odszumienia
    - az tak waskiego kardowania
    - uzycia az tak szerokiego kata, znieksztalacajacego perspektywe
    - uzycia az tak nasyconego koloru!
    - uzycia az tak waskiej GO
    - uzycia az tak dlugiego czasu dla pokazania ruchu

    I tylko przy hadeerze wszyscy uwazaja ze nalezy koniecznie
    wypunktowac uzywajac swietej formulki:
    "nie ma uzasadnienia".
    :-)

    Michal

  • 20. Data: 2009-02-20 14:44:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2009, m...@a...net.pl wrote:

    > Widuje sie cale masy zdjec w ktorych nie ma uzasadnienia dla:
    [...lista...]
    > I tylko przy hadeerze wszyscy uwazaja ze nalezy koniecznie
    > wypunktowac uzywajac swietej formulki:
    > "nie ma uzasadnienia".
    > :-)

    Zgoda.
    I tak w ogóle odnośnie HDR też zgoda.

    Ale o ile dobrze zrozumiałem opis kolejności w której są umieszczone
    zdjęcia, to:
    - zastosowano aHDR (czyli anty-HDR, *rozciągnięcie* głębi tonalnej
    a nie kompresję)
    - skoro powyższe dało się zrobić i (zdaniem wykonawcy) miało sens,
    to znaczy że HDR (wyjątkowo) naprawdę nie był do niczego potrzebny :D

    pzdr, Gotfryd