  • 101. Data: 2009-07-21 06:19:30
    Temat: Re: Grupa robocza.. z cyfry
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 09:54:48 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > a nie przypadkiem posiadajacego mozliwosc przesuwania obiektywu
    > wzgledem blony ?

    Przy przesuwaniu na płaszczyźnie równoległej do osi optycznej nie ma
    różnicy czy przesuwamy obiektyw względem matówki czy matówkę względem
    obiektywu. Co innego przy obrotach (tilt i swing).

    Henry

  • 102. Data: 2009-07-21 06:31:59
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    > sugestia jest sluszna i warta poparcia.
    > zachecony wiec z ciekawosci wszedlem w jeden z podanych linkow i
    > otworzylem przypadkowo jedno ze zdjec :
    > http://www.gardulski.pl/krakow/011port.html
    > no comments - (biorac nawet pod uwage rok 1996 , czym moznaby
    > usprawiedliwic niedostatki techniczne

    Mozesz tak w punktach wymienic niedostatki techniczne tego akurat zdjecia?

  • 103. Data: 2009-07-21 07:02:47
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Piszesz tutaj że trzonem "grupy roboczej" ma być nauka warsztatu. Jeżeli
    miałbym kogos nauczać warsztatu to musiałbyć posiadać portfolio które
    świadczy o tym ze mam warsztat.
    Patrząć np na zdjecia mostów wogóle tego nie widze.. Są to zdjecia które
    zrobiłby każdy kompaktowy pstrykacz.. poza tym conajmniej jedno się
    powtarza.. jest i w BW i kolorze...
    kwestia fotoedycji jest Markowi wogóle obca

    Piszesz tez ze mozesz uczyć zakładania garnka na lampe czy przygotowanie
    powiększalnika (?). Tak naprawde takie rzeczy o których tu piszesz mozesz
    nauczyć w kilka (kilkanaście) godzin, a nie 3 miesiące.

    Piszesz ze będziecie rozmawiac o sztuce.. natomiast wcześniej piszesz "Jeśli
    chcesz porozmawiać nie musisz być artystą lub mieć na jej temat wiedzy."..
    Jest to dla mnie zaprzeczenie.. jak można rozmawiać o czymś o czym sie nie
    ma zielonego pojęcia? I czy WY, wykładowcy macie pojęcie o sztuce?

    Wydaje mi sie że jak dla Was sa to za wysokie progi, moze i potraficie
    założyć garnek i ustawić lampe, ale zeby uczyć tego 3 miesiace i wziąć "dużą
    kasę"? (wciaz nie wiemy jaką)

    Czy macie jakieś doświadczenie nazwijmy to zawodowe? Macie jakichś klientów
    dla których robiliście zdjęcia? Czy robiliście jakies wystawy? Czy
    wygrywaliście jakieś konkursy? Czy skoczyliście jakieś szkoły? Jeżeli nie to
    szkoda wydawać na Was złamanego grosza. Być może znajdą sie naiwni i bogaci,
    którzy polecą na to ze dotkną lampy studyjnej czy powiększalnika, ale nie
    sądze...

    Osobiście uważam ze najlepszą nauką fotografii byłaby nauka jej historii,
    jej najlepszych twórców, pokazywanie ich zdjęć i rozmawianie o nich... tylko
    ze też trzeba miec o tym jakieś pojęcie..

  • 104. Data: 2009-07-21 07:04:32
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:177v7n2n1eq3b$.1vd31sae4dmkl.dlg@40tude.net...

    > przesUwa, na bogów...

    Bóg jest jeden

  • 105. Data: 2009-07-21 07:07:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kokos pisze:
> [...]

    > jej najlepszych twórców, pokazywanie ich zdjęć i rozmawianie o nich... tylko
    > ze też trzeba miec o tym jakieś pojęcie..

    Widzę że można otworzyć spokojnie szkołę obsługi googla :)
    http://gardulski.pl/biografia.html

    Nie, żebym kogoś tam bronił, ale czasem to mnie pewne rzeczy śmieszą.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 106. Data: 2009-07-21 07:08:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kokos pisze:

    > Bóg jest jeden

    Bo tak stoi w Piśmie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /''m'' jak megalomania/

  • 107. Data: 2009-07-21 07:22:46
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Marek Augustyński" <c...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h41r1a$nfn$1@inews.gazeta.pl...
    > Słuchajcie.
    > Marzyłem sobie żeby stworzyć grupę ludzi patrzących na świat. ....

    ps. ja sam płaciłem za nauke, ale dostałem za to wykłady z Tomaszewskim,
    Żakiem, Sokołowską, Ackermanem, Miękusem... a nie wykłady z zaawanoswanymi
    fotoamatorami którzy więdzą tyle samo co ja lub mniej

  • 108. Data: 2009-07-21 07:28:04
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > jej najlepszych twórców, pokazywanie ich zdjęć i rozmawianie o nich...
    > tylko ze też trzeba miec o tym jakieś pojęcie..

    "Lepiej milczac uchodzic za idiote,
    niz odezwac sie rozwiewajac wszelkie watpliwosci..."

  • 109. Data: 2009-07-21 07:28:16
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    dominik pisze:

    > Pamiętaj jednak że każda generalizacja, włącznie z tą wygłaszaną w tym
    > właśnie zdaniu jest nieprawdziwa.

    Typowego "humanisty" nie interesuje roztrząsanie takich "szczegółów" :)

  • 110. Data: 2009-07-21 07:29:30
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    dominik napisał(a):
    [...]
    > Nie ma takiego kierunku jak "astrologia",

    Jak nie ma, jak jest?

    > bo niby jak sobie wyobrażasz
    > zajęcia? układanie tarota i potem zajęcia z wróżenia z fusów, a każdy
    > student obowiązkowo szklana kula? :D

    W tej szkole wyższej:

    http://www.psychotronika.org.pl/

    wykłada: "Piotr Burski - Reiki - Wielki Mistrz Reiki, homeopata,
    astrolog, psychotronik."

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)