  • 21. Data: 2009-03-18 13:11:31
    Temat: Re: GIMP i problem z obróbkązdjęć.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 18 Mar 2009 13:57:07 +0100, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    >No, ale własnie coś koło 2 lat temu OO zaczął się do czegoś nadawać,
    >a akceptowalną (dla mnie) funkcjonalność osiągnął jeszcze później :)
    Nie miałem cierpliwości i ostatnio nawet tego MS Offica sobie kupiłem,
    tak więc OO będzie miał szansę może za 5 lat ;) tym bardziej że w
    odwodzie pozostaje nieśmiertelny TeX.

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 22. Data: 2009-03-18 13:28:11
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    > W poście <49c01ea4$0$29391$f69f905@mamut2.aster.pl>,
    > JD nabazgrał:
    >
    > No cóż, ja tam twierdzę, że Ubuntu to jedyny Linux na biurko.

    Przygodę z Ubuntu zakończyłem na etapie instalatora,
    kiedy powybraniu polskiej klawiatury
    dostałem chińskie kszaczki

    > U mnie w rodzinie się sprawdza i nikt nigdy żadnych maili nie stracił.

    Może mają oparcie w Tobie? (patrz stopka).

    JD

  • 23. Data: 2009-03-18 14:25:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009, Zjak wrote:

> [...]
    [...]
    > Syn przyjechał do mnie i zainstalował program ESET NOD32 Antivirus4, którym 2x
    > czyściliśmy komp. Były usuwane jakieś wirusy, ale to nie poprawiało sprawności
    > kompa. Wtedy syn w jakiś inny sposób sprawdził, że jest wirus Lion6, którego
    > chyba ten program nie wykrywał. Wirusa tego usunął manualnie i było i jest dobrze.
    > Problem z GIMP-em wystąpił na pewno po usunięciu wirusa i pozostawieniu tego
    > programu p.wirusowego. To wszystko wystąpiło w przeciągu ostatniego tygodnia.

    Zrób tak:
    - odetnij internet (*fizycznie*)
    - powyłączaj antywirusy, firewalle i inne takie, w szczególności wyłącz
    startowanie skanerów online przy starcie systemu
    - zrestartuje i sprawdź

    Niewykluczone, że któraś biblioteka lub program zostały wpisane na
    "czarną listę" i właśnie program ochronny blokuje tego GIMPa.

    Ale równie dobrze wirus mógł "podmienić" którąś potrzebną bibliotekę
    i antywirus ją elegancko usunął. I teraz czegoś brakuje...

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-03-18 16:11:46
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 18 Mar 2009 15:25:26 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Niewykluczone, że któraś biblioteka lub program zostały wpisane na
    >"czarną listę" i właśnie program ochronny blokuje tego GIMPa.
    Szczególnie jak plik jest usunięty do kwarantanny.

    > Ale równie dobrze wirus mógł "podmienić" którąś potrzebną bibliotekę
    >i antywirus ją elegancko usunął. I teraz czegoś brakuje...

    Wpierw sprawdź sposób Gotfryda.

    Jak nie pomoże do odinstaluj GIMPa i runtime GTK (instalują się razem,
    ale odinstalować musisz je osobno) i ponownie zainstaluj GIMPa.
    Zwracaj wtedy uwagę na komunikaty NODA, gdyby wystąpiły a były dla
    Ciebie niezrozumiałe to zapisz je sobie i podaj nam później.

    Efekty mogą być dwa:
    * teraz będzie OK - możesz spać spokojnie ;),
    * nie będzie OK - to o ile nie masz jakiegoś magika od Windowsa, to
    radzę przeinstalować Windowsa. Specem chyba nie jesteś, więc podczas
    usuwania wirusa, a także jako efekt jego działalności, mogło zostać w
    Windowsie coś pozmieniane/pousuwane, etc. - bez głębokiego grzebania w
    systemie to raczej nie dojdziesz. Zmarnujesz na ponowną instalację
    pewnie ze dwa wieczory ale będziesz miał pewny system. I tym razem nie
    zapomnij o antywirusie i włączeniu zapory systemowej ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 25. Data: 2009-03-18 19:38:52
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gpqst1$28g$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    JD nabazgrał:

    > Przygodę z Ubuntu zakończyłem na etapie instalatora,
    > kiedy powybraniu polskiej klawiatury
    > dostałem chińskie kszaczki
    ^^^
    Bo w tym łubudubu co drugie wydanie jest dobre (naśladują MS?),
    wynikiem czego masz 50% szans trafić na gniota. Mój ulubiony
    motyw: domyślna czcionka w systemie ustawiona na ćwierć ekranu.

    > Może mają oparcie w Tobie? (patrz stopka).

    Może. Ale to oparcie ogranicza się do kilku godzin co awarię
    sprzętu. Poza tym wystarczy nie próbować głupot w stylu
    przechodzenia na nowszą wersję bez wyraźnej potrzeby.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 26. Data: 2009-03-18 21:13:04
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości grup
    in...
    > W poście <gpqst1$28g$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    > JD nabazgrał:

    To ty nabazgrałeś :)
    nie ja
    JD

  • 27. Data: 2009-03-18 22:34:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Mar 2009, l...@l...localdomain wrote:

    > W poście <gpqst1$28g$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    > JD nabazgrał:
    [...]
    > Bo w tym łubudubu co drugie wydanie jest dobre (naśladują MS?),

    Skoro już tak daleko jest NTG, to napisz nam lamerom które
    wydanie odpowiada "dobrym" Win98SE i XP, a które jest
    odpowiednikiem ME i Viśty ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2009-03-18 23:32:13
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <Pine.WNT.4.64.0903182333180.204@quad>,
    Gotfryd Smolik news nabazgrał:
    > Skoro już tak daleko jest NTG, to napisz nam lamerom które
    > wydanie odpowiada "dobrym" Win98SE i XP, a które jest
    > odpowiednikiem ME i Viśty ;)

    Mam 8.10 i jest dobre. Wcześniej miałem 6.10 i też było dobre.
    Po drodze dwa razy widziałem ciekawe błędy. Interpoluję sobie,
    że 7.10 też pewnie było dobre, ale akurat nie miałem okazji ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 29. Data: 2009-03-19 00:50:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.03.2009 JD <j...@g...com> napisał/a:
    > Przygodę z Ubuntu zakończyłem na etapie instalatora,
    > kiedy powybraniu polskiej klawiatury
    > dostałem chińskie kszaczki
    > Może mają oparcie w Tobie? (patrz stopka).

    Jestem linuksiarz 100% (tj. uzywam linuksa wszędzie gdzie mogę i zmuszam
    jeszcze do tego żonę) i się ogólnie z Tobą zgadzam. To system operacyjny
    a nie obiekt wiary więc stać mnie na tę odrobinę obiektywności :)
    Praktycznie nigdy nie było to bezbolesne. Zawsze coś wymagało interwencji
    z poziomu lini poleceń i grzebania w plikach. Ja to lubię, ale
    niekoniecznie lubią to wszyscy. Tak gdzieś od momentu gdy linux miał
    zacząć być przyjazny (koniec lat 90'tych?) jego twórcy przyjeli dość
    oczywistą filozofię, że w pewnych sprawach ma myśleć za użytkownika. To
    jest też głowna filozofia stojąca za windows i w obu przypadkach często
    myśli źle. Problem w tym, że w przypadku linuksa było zawsze sporo
    niedopracowania na poziomie technologicznym tej filozofii co piszę nie
    jako zarzut a pewne stwierdzenie stanu faktycznego.

    Natomiast dużą niespodzianką ostatnich paru miesięcy było dla mnie właśnie
    ubuntu. Próbowałem toto i wcześniej, jakieś rok-2 temu i wtedy
    stwierdziłem, że nie mam siły na doszukiwanie się co i jak aby toto w
    pełni uruchomić (jestem redhaciarz). Dwie ostatnie instalacje na laptopach
    (8.04 na asusie eee i 8.10 na jakims compaqu) to samograje. Chodzi
    wszystko bez grzebania i bez cudowania na etapie instalacji. Zaryzykuj jak
    będziesz miał trochę czasu :)

    To tak ogólnie. W szczegółach to trochę przeginasz, bo dawanie przykładu,
    że nie zachowało Ci mejlboxu przy apgrejdzie w zestawieniu z wszystkimi
    katastrofami, których doświadczają na codzień rzesze użytkowników windows
    i gdzie jedyną nadzieją jest reinstalacja systemu to wybacz :) Linux to
    nie jest lub nie był instalacyjny samograj, ale raz go dopieścisz i masz
    system bezobsługowy.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2009-03-19 01:07:29
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał
> [...]
    > w zestawieniu z wszystkimi katastrofami, których doświadczają na codzień
    > rzesze użytkowników windows i gdzie jedyną nadzieją jest reinstalacja

    No faktycznie, zupełnie brak symptomów religijnego obłędu ; ))))))

    adam