  • 71. Data: 2011-09-10 08:22:23
    Temat: Re: Fotoradary
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-08 13:18, to pisze:
    > begin Rychu
    > Jaka różnica, gdzie fizycznie znajduje się słup? W cytowanym przepisie
    > nie ma żadnego zezwolenia tego typu. Omawiany znak stał co prawda na
    > prywatnej posesji, ale "dotyczył" drogi publiczne. A takie działanie jest
    > wprost zabronione, więc o czym tu w zasadzie dyskutować?

    ...biedni zarządcy parkingów i hipermarketów. Czyli nie wolno
    im ustawiać znaków na swoim terenie. Tylko czekać aż SM wygra
    tę sprawę. Chyba właśnie znaleźli nowe źródło zarobku.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 72. Data: 2011-09-10 08:42:05
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-10 08:22, Rychu pisze:
    > ...biedni zarządcy parkingów i hipermarketów. Czyli nie wolno
    > im ustawiać znaków na swoim terenie. Tylko czekać aż SM wygra
    > tę sprawę. Chyba właśnie znaleźli nowe źródło zarobku.

    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/INTop/07375?OpenDoc
    ument

    "Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005
    r. Nr 108 poz. 908, z późn. zm.) reguluje zasady ruchu na drogach
    publicznych oraz w strefach zamieszkania. Art. 2 pkt 16 ww. ustawy
    definiuje strefę zamieszkania jako obszar obejmujący drogi publiczne lub
    inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego."

    Teren prywatny nie jest drogą publiczną. Mogą mu tylko wysłać
    laurkę z gratulacjami pomysłu, a jeśli im to przeszkadza,
    to niech postawią tam płot, który to będzie zasłaniał.

    Dopóki nie narusza przepisów, to mogą mu skoczyć. Swoją drogą
    niezłe z nich mendy, a argumentacja jeszcze lepsza.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 73. Data: 2011-09-10 09:17:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > ...biedni zarządcy parkingów i hipermarketów. Czyli nie wolno
    > im ustawiać znaków na swoim terenie.

    Jeśli będą dotyczyły biegnących przy tym terenie dróg publicznych - to
    zdecydowanie nie wolno.

  • 74. Data: 2011-09-11 14:48:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.09.2011 14:38, masti pisze:
    > Dnia pięknego Fri, 09 Sep 2011 14:24:57 +0200 osobnik zwany Andrzej Lawa
    > wystukał:

    > KK podaje karę za morderstwo ale nie podaje samego przepisu, który
    > zabijać nie pozwala.

    Ale tam jest napisane "kto zabija człowieka" a nie "kto _samowolnie_
    zabija człowieka".

    Zakaz jest bezwzględny i od razu podawana jest kara.

    Przepis od znaków karze za _samowolne_ stawianie znaków, czyli za
    stawianie ich bez uzyskania wymaganej zgody - czyli zgody zarządcy danej
    drogi czy placu. A człowiek postawił znak na swoim placu, czyli miał
    wszystkie wymagane prawem zgody (swoją).

    Gorzej - ja tego "znaku" nie widzę w mojej kopii rozporządzenia o
    znakach i sygnałach drogowych, zatem oficjalnie nie jest to żaden znak
    drogowy.

  • 75. Data: 2011-09-11 14:50:37
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-08 17:24, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > To jest inna para kaloszy. A teraz sobie wyobraź, co się stanie, jak
    > sąd zalegalizuje stawianie znaków według własnego widzimisię...

    Nic. W Polsce nie obowiązują precedensy.

    Shrek

  • 76. Data: 2011-09-11 14:51:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.09.2011 09:17, Cavallino pisze:

    > Jeśli będą dotyczyły biegnących przy tym terenie dróg publicznych - to
    > zdecydowanie nie wolno.

    Pomijając taki detal, że ta niebieska tablica nie jest nawet na
    oficjalnej liście znaków i sygnałów drogowych, to aby jakikolwiek znak
    drogowy dotyczył danej drogi musi się zasadniczo znajdować nad jezdnią
    lub przy jej prawej krawędzi (z kilkoma wyjątkami, ale i tak te wyjątki
    nie wykraczają poza pas drogowy).

    Znak postawiony poza pasem drogowym nie ma nic wspólnego z tą drogą.

  • 77. Data: 2011-09-11 14:58:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.09.2011 14:50, Shrek pisze:

    > Nic. W Polsce nie obowiązują precedensy.

    Z jednej strony dobrze (bo biorąc pod uwagę korupcję i niekompetencję
    polskich sędziów byłoby to straszne), a z drugiej strony promuje to
    niezły burdel,

  • 78. Data: 2011-09-12 09:40:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 9 Sep 2011 13:10:47 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Wątpię - bo nadal posesja będzie się kończyła przy chodniku, płot tu o
    >niczym nie decyduje.

    niestety nie mylisz się :-(
    Warunkiem jest przyleganie chodnika do nieruchomości.

    Kali-llino? :-)

  • 79. Data: 2011-09-12 09:41:24
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 9 Sep 2011 13:09:26 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Sąd w ogóle nie powinien się nad nim zastanawiać, tylko przywalić karę za
    >stawianie znaków bez zezwolenia.

    ależ właściciel terenu zezwolił.
    Tak samo nie moga uporać się z "żarówiastymi" tablicami, które
    oślepiają kierowców, ale spoza pasa drogi.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 80. Data: 2011-09-12 09:42:04
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 09 Sep 2011 14:30:18 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Od kiedy stojący fotoradar zwalnia od konieczności uważania na drogę??

    Poza tym: wystarczy zwolnić i jeden problem zniknie :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski