  • 61. Data: 2011-09-09 12:57:40
    Temat: Re: Fotoradary
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 9 Sep 2011 10:42:17 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Znaczy kto ma odsunąć ten chodnik od swojego ogrodzenia?
    >Właścicielem terenu pod chodnikiem (a więc i również terenu pod ten pasek
    >trawy) jest raczej ktoś inny, często miasto czy państwo (zależy od drogi),
    >więc raczej nie zgodzi się, aby ktoś mu regulował gdzie ma być chodnik.

    wystarczy odsunąć ogrodzenie o 2 cm w głąb działki :-)
    Dobre.

    >A raczej spycha na właściciela chodnika, więc on zrobi wszystko żeby tej
    >trawy tam nie było.

    Spycha? Czy fakt, że to Ty musisz zajać się np. sprzątaniem swojego
    mieszkania czy domu jest "spychaniem" problemów na Ciebie?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 62. Data: 2011-09-09 13:09:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > I sąd uzna taki argument?

    Sąd w ogóle nie powinien się nad nim zastanawiać, tylko przywalić karę za
    stawianie znaków bez zezwolenia.

    Musiałby uznać, że wszystkie "legalne"
    > fotoradary mają ten sam skutek.

    Oczywiście.
    Ale państwo nei lubi konkurencji w grabieniu ludzi i ma na to monopol.

  • 63. Data: 2011-09-09 13:10:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > wystarczy odsunąć ogrodzenie o 2 cm w głąb działki :-)
    > Dobre.

    Wątpię - bo nadal posesja będzie się kończyła przy chodniku, płot tu o
    niczym nie decyduje.

    > Spycha? Czy fakt, że to Ty musisz zajać się np. sprzątaniem swojego
    > mieszkania czy domu jest "spychaniem" problemów na Ciebie?

    Wiesz, jakbym był w stanie zmusić do tego kogoś innego, to chętnie bym
    skorzystał. ;-)

  • 64. Data: 2011-09-09 13:48:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-09-08 17:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał

    > Jesli tak ustawiony ze widoczny z drogi ... to moze i dotyczyl.
    > Chcialbys zebym sobie w ogrodku ustawil "droga z pierwszenstwem pojazdu" ? Dla
    dziecka, niech sie za mlodu znakow uczy.

    A jak postawię sobie np. taki znak na posesji, to czy jest to aby znak drogowy?
    http://tinypic.com/view.php?pic=b5o50k&s=7

  • 65. Data: 2011-09-09 14:24:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.09.2011 10:04, masti pisze:
    > Dnia pięknego Thu, 08 Sep 2011 11:28:51 +0200 osobnik zwany Jarek
    > Andrzejewski wystukał:

    > to akurat regulują. Nie wolno samowolnie ustawiać znaków.

    samowola - postępowanie wyłącznie według własnej woli, bez liczenia się
    z zakazami i obowiązującym prawem

    Sęk w tym, że przepis z KW na który się powołujesz ustala karę za
    samowolne stawianie znaków, ale sam tego "procederu" nie zakazuje -
    musisz teraz znaleźć przepis, który jakoś ogranicza stawianie znaków.

  • 66. Data: 2011-09-09 14:30:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.09.2011 12:21, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Może nabrać przekonania, że zamiast uważać na drogę, musi uważać na
    > fotoradar.

    Od kiedy stojący fotoradar zwalnia od konieczności uważania na drogę??

  • 67. Data: 2011-09-09 14:31:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.09.2011 13:09, Cavallino pisze:

    > Sąd w ogóle nie powinien się nad nim zastanawiać, tylko przywalić karę
    > za stawianie znaków bez zezwolenia.

    A czyje zezwolenie jest potrzebne do ustawienia znaku na terenie prywatnym?

    Nadzoru budowlanego? ;->

  • 68. Data: 2011-09-09 14:38:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 09 Sep 2011 14:24:57 +0200 osobnik zwany Andrzej Lawa
    wystukał:

    > Sęk w tym, że przepis z KW na który się powołujesz ustala karę za
    > samowolne stawianie znaków, ale sam tego "procederu" nie zakazuje -
    > musisz teraz znaleźć przepis, który jakoś ogranicza stawianie znaków.

    KK podaje karę za morderstwo ale nie podaje samego przepisu, który
    zabijać nie pozwala.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 69. Data: 2011-09-09 21:30:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 09 Sep 2011 12:18:32 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):
    > On Thu, 8 Sep 2011 17:31:35 +0200, "J.F."
    >
    > IMHO mylisz się. Są wymienione służby, które mogą na tej podstawie
    > karać.
    > Nie kojarzę ogólnego zakazu mierzenia prędkości pojazdów ani robienia
    > zdjęć, gdy poruszają się po terenie publicznie dostępnym.

    Niestety, jak to u nas. Zakazu niby nie ma, ale
    Art. 129.
    1. Czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach, kierowanie
    ruchem i jego kontrolowanie należą do zadań Policji.
    2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1, jest
    uprawniony do:

    I tu dluga lista, w tym

    9) używania przyrządów kontrolno-pomiarowych, a w szczególności do badania
    pojazdu, określania jego masy, nacisku osi lub prędkości, stwierdzania
    naruszenia wymagań ochrony środowiska oraz do stwierdzania stanu trzeźwości
    kierującego;
    9a) używania urządzeń rejestrujących;

    Skoro co nie jest zabronione jest dozwolone - to po co bylo wypisywac ? :-)

    A dalej wypisane uprawnienia innych sluzb ..

    J.

  • 70. Data: 2011-09-09 21:57:21
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-09-09 09:25, Arek wrote:

    > to może znaczyć również: Od początku wzrosła liczba ofiar mimo, że
    > ogólna ilość wypadków spadła. A wiąże się to z tym, że wypadki miały
    > miejsce przy większych prędkościach. Czyli FR są skuteczne.

    Ta nie bylo sladu takiej dedukcji, informacja o ilosci ofiar
    byla podana niejako w nawiasie, glownie chodzilo wlasnie o
    spadek ilosci wypadkow. przynajmniej taki sens miala ta
    wiadomosc w tym przekazie. jakoby chodzilo o wplyw na spadek
    ilosci wykroczen skutkujacych wypadkami. wplyw nie funkcjonujacych
    urzadzen oczywiscie ;)

    --

    memento lorem ipsum