  • 1. Data: 2011-09-08 09:23:52
    Temat: wajcha przy biegach...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Tak sobie ostatnio oglądałem Taxi (w sumie dobre, o ile ogląda się to
    jako np. komiks w klimatach Joe Bar Team ;) a nie jako poważny film) i
    nasz dzielny bohater miał w swoim super peżociku dźwigienkę przy drążku
    biegów.

    W jakimś innym filmie widziałem coś podobnego - kierujący na filmach
    zawsze bardzo to ściskają w okolicach zmiany biegów.

    Co to jest? Dźwigienka od sprzęgła może? (gdy obie stopy zajęte
    jednoczesnym hamowaniem i trzymaniem gazu ;) ) Tylko przy samochodowym
    sprzęgle trochę mała (chyba że ze wspomaganiem...).

  • 2. Data: 2011-09-08 09:35:13
    Temat: Re: wajcha przy biegach...
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > Co to jest? Dźwigienka od sprzęgła może? (gdy obie stopy zajęte
    > jednoczesnym hamowaniem i trzymaniem gazu ;) ) Tylko przy samochodowym
    > sprzęgle trochę mała (chyba że ze wspomaganiem...).

    miałem kiedyś w mitshubishi (w galancie) taką małą wajchę do jazdy
    miejskiej,
    b. fajna sprawa... niby skrzynia manual, ale w korkach wrzucasz wajchę i
    masz automat do 3-go biegu..
    pozdr.

  • 3. Data: 2011-09-08 10:37:02
    Od: "made myself" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> [...]
    > jednoczesnym hamowaniem i trzymaniem gazu ;) ) Tylko przy samochodowym
    > sprzęgle trochę mała (chyba że ze wspomaganiem...).

    Nie wrzuciłeś zdjęcia, aczkolwiek przy dźwigni zmiany biegów stawiałbym albo
    na reduktor (w tym kontekście mniej prawdopodobne), albo na odcięcie zapłonu
    stosowane czasem przy skrzyni kłowej (w kontekście ścigania bardziej
    prawdopodobne).

    --
    Pozdrawiam,
    made_myself

  • 4. Data: 2011-09-08 10:59:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2011 10:37, made myself pisze:

> [...]
    > na reduktor (w tym kontekście mniej prawdopodobne), albo na odcięcie zapłonu
    > stosowane czasem przy skrzyni kłowej (w kontekście ścigania bardziej

    Pewnie właśnie o to chodzi.

    Dzięki.

  • 5. Data: 2011-09-08 11:10:22
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-09-08 09:23, Andrzej Lawa pisze:
    > dzielny bohater miał w swoim super peżociku dźwigienkę przy drążku
    > biegów

    Takie coś?
    http://tiny.pl/h563m
    http://tiny.pl/h563r

    --
    kamil d
    red 206

  • 6. Data: 2011-09-08 11:14:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2011 11:10, kamil d pisze:

    > Takie coś?
    > http://tiny.pl/h563m

    Nie identyczne, ale coś w tym stylu.

  • 7. Data: 2011-09-08 16:31:50
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

    > Co to jest? Dźwigienka od sprzęgła może? (gdy obie stopy zajęte
    > jednoczesnym hamowaniem i trzymaniem gazu ;) )

    Jedna noga do jednoczesnego hamowania i gazowania już nie wystarczy?
    Teraz trzeba 2? Co za czasy :)

  • 8. Data: 2011-09-08 18:30:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-08 11:14, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie identyczne, ale coś w tym stylu.

    To ta wajcha chyba służy do odblokowania położeń P i R w automagicznej
    skrzyni biegów.

  • 9. Data: 2011-09-08 19:22:26
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 08 Sep 2011 18:30:26 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > To ta wajcha chyba służy do odblokowania położeń P i R w automagicznej
    > skrzyni biegów.

    Tutaj na pewno (i dodatkowo L, ogólnie wszystkie biegi na które
    zmieniając nierozważnie można rozwalić skrzynię). Na tej drugiej fotce
    jest co innego zdaje się...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138