  • 1. Data: 2011-09-07 18:15:20
    Temat: Sprzedaż auta i OC
    Od: s...@v...pl

    Planuję sprzedać samochód, i mam OC na rok, płatne w dwóch ratach.
    Termin płatności drugiej raty za 3 miesiące.

    Czy przy sprzedaży dostanę zwrot niewykorzystanej części składki , czy nowy
    właściciel będzie musiał zapłacić drugą ratę, czy też można wypowiedzieć umowę w
    momencie sprzedazy/zakupu?

  • 2. Data: 2011-09-07 18:53:07
    Temat: Re: Sprzedaż auta i OC
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik <s...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nowy
    > właściciel będzie musiał zapłacić drugą ratę, czy też można wypowiedzieć

    O losie OC decyduje kupujący i jeśli będzie chciał wykorzystać opłacony
    okres to ma do tego prawo, a Ty nie masz nic do tego. Jeśli on zdecyduje, ze
    nie chce go wykorzystać i wypowie ubezpieczenie, wtedy Ty możesz starać sie
    o zwrot.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-09-07 19:14:07
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > ze nie chce go wykorzystać i wypowie ubezpieczenie, wtedy Ty możesz starać

    a nie jest tak że sprzedający zapewnia OC tylko przez 1 miesiąc?
    czyli w powyższym przypadku można odzyskać kasę za 2 miesiące
    gra niewarta świeczki.

    w każdym razie warto zameldować do TU że sprzedałeś.

  • 4. Data: 2011-09-07 19:16:54
    Od: "Hinek" <h...@o...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał

    > a nie jest tak że sprzedający zapewnia OC tylko przez 1 miesiąc?

    Nie jest.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 5. Data: 2011-09-07 20:00:20
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?>> a nie jest tak że sprzedający zapewnia OC tylko przez 1 miesiąc?

    > Nie jest.

    szkoda
    czyli tylko ja, mając składkę miesięczną miałem tyle szczęścia, że musiałem
    zapłacić tylko jedną (po sprzedaży)

  • 6. Data: 2011-09-07 20:06:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    >?>> a nie jest tak że sprzedający zapewnia OC tylko przez 1 miesiąc?

    > szkoda
    > czyli tylko ja, mając składkę miesięczną miałem tyle szczęścia, że
    > musiałem zapłacić tylko jedną (po sprzedaży)

    jeśli termin płatności przypadał po sprzedaniu auta, to wg mnie nie musiałeś
    płacić ...

  • 7. Data: 2011-09-07 20:16:20
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 07.09.2011 20:06, Kuba (aka cita) pisze:
    > Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał
    > jeśli termin płatności przypadał po sprzedaniu auta, to wg mnie nie
    > musiałeś płacić ...

    Przez 30 dni sprzedający i kupujący solidarnie odpowiadają za zapłacenie
    kolejnej składki.

    S.

  • 8. Data: 2011-09-07 20:37:40
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
    wiadomości news:j48cdk$c04$3@news.onet.pl...

    > Przez 30 dni sprzedający i kupujący solidarnie odpowiadają za zapłacenie
    > kolejnej składki.

    nawet jeśli solidarnie, to nie znaczy ze musiał płacić.
    Trzeba bylo iść szybko z umową K-S do swojego TU a kupującemu powiedzieć, ze
    musi zapłacić.

    ps. podobnie jest z PCC-3. Też płacić moze sprzedający, a jednak biega z tym
    kupyujący i nikt z tego powodu nie robi problemów (mimo, ze jak kupujący nei
    zapłaci, to teoretycznie powinien sprzedający).

  • 9. Data: 2011-09-07 20:59:14
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-07, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:

    > ps. podobnie jest z PCC-3. Też płacić moze sprzedający, a jednak biega z tym
    > kupyujący i nikt z tego powodu nie robi problemów (mimo, ze jak kupujący nei
    > zapłaci, to teoretycznie powinien sprzedający).

    Już nie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 10. Data: 2011-09-07 22:06:47
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
    wiadomości news:j48cdk$c04$3@news.onet.pl...

    > Przez 30 dni sprzedający i kupujący solidarnie odpowiadają za zapłacenie
    > kolejnej składki.

    Nie przez 30 dni, a do dnia powiadomienia ubezpieczyciela o sprzedaży
    pojazdu.

    pozdrawiam
    raB