  • 31. Data: 2011-09-08 13:36:51
    Temat: Re: Fotoradary
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Jarek Andrzejewski

    > a dotyczył? Jak dla mnie to po prosu właściciel informuje P.T.
    > Publiczność, że na swojej posesji robi zdjęcia uzależnione od prędkości
    > :-)

    To jest uzasadnienie w stylu "ofiara sama weszła pod lecący wcześniej
    nóż". Porównanie oczywiście nieadekwatne, ale zasada ta sama.

  • 32. Data: 2011-09-08 13:38:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-08 13:15, to pisze:
    (...)
    > No i mają rację. Czy w jakimś normalnym kraju obywatele samowolnie
    > ustawiają przy drogach znaki jakie im się podobają?

    Znaki to nie wiem, ale imitacje fotoradarów gdzieś widziałem na
    zachód od naszej granicy.

  • 33. Data: 2011-09-08 13:46:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysiek,

    Thursday, September 8, 2011, 11:40:10 AM, you wrote:

    > A kto zapłaci jak SM przegra sprawę?

    Byłoby dziwne, gdyby przegrali - samowolne stawianie znaków to
    wykroczenie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2011-09-08 13:55:25
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 08 Sep 2011 11:36:51 GMT, to <t...@x...abc> wrote:

    >begin Jarek Andrzejewski

    >To jest uzasadnienie w stylu "ofiara sama weszła pod lecący wcześniej
    >nóż". Porównanie oczywiście nieadekwatne, ale zasada ta sama.

    tylko:
    a) tu nie ma ofiar
    b) wolno mi rzucać nożem na własnej posesji

  • 35. Data: 2011-09-08 13:59:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarek,

    Thursday, September 8, 2011, 1:55:25 PM, you wrote:

    > tylko:
    > a) tu nie ma ofiar
    > b) wolno mi rzucać nożem na własnej posesji

    Wolnośc Twojej pięści kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność mojego
    nosa. Znak wprowadza w błąd kierowców pojazdów również poza posesją -
    żeby nie przekraczać granic wolności, musiałby być zasłonięty tak,
    żeby nie był spoza posesji widoczny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 36. Data: 2011-09-08 14:02:37
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 8 Sep 2011 13:59:52 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

> [...]
    >nosa. Znak wprowadza w błąd kierowców pojazdów również poza posesją -
    >żeby nie przekraczać granic wolności, musiałby być zasłonięty tak,

    ustalmy więc: jaką granicę wolności kierowców ów znak przekracza?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 37. Data: 2011-09-08 15:24:24
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Jarek Andrzejewski

    > tylko:
    > a) tu nie ma ofiar
    > b) wolno mi rzucać nożem na własnej posesji

    Skoro ta analogia nie dociera, to może dotrze inna -- ktoś postawił na
    swojej posesji reflektor świecący w oczy kierowcom. Skoro na jego
    posesji, to może to robić? Nie może, własność gruntu nie ma tu nic do
    rzeczy. Prawo mówi jasno, że samowolnie znaków stawiać nie wolno i nie ma
    tu o czym dyskutować. A ew. stworzenie niebezpieczeństwa to zupełnie
    odrębna kwestia i odrębna kwalifikacja prawna. Zabronione jest samowolne
    stawianie znaków, niezależnie, czy jest niebezpieczeństwo i czy są ofiary.

  • 38. Data: 2011-09-08 15:40:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Na to jest konkretny przepis.

    Ciekawe czemu nie poszli dalej i nie każą odśnieżać do osi drogi.
    Kolosalne oszczędności dla gmin ;)

  • 39. Data: 2011-09-08 15:41:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarek,

    Thursday, September 8, 2011, 2:02:37 PM, you wrote:

    > ustalmy więc: jaką granicę wolności kierowców ów znak przekracza?

    Prawo do tego, żeby znaki ustawione przy drodze nie wprowadzały w
    błąd kierowców.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 40. Data: 2011-09-08 15:55:41
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-08, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Byłoby dziwne, gdyby przegrali - samowolne stawianie znaków to
    > wykroczenie.

    O ile udowodnią, że stał za blisko pasa drogi.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski