  • 91. Data: 2011-09-13 08:23:04
    Temat: Re: Fotoradary
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.09.2011 08:07, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    type=2>

    > Może to w twojej rodzinie się szczeka, sukinsynu, ale nie w mojej.
    >
    > To po pierwsze.
    >
    > Po drugie chamy nie ujednoliciły tekstu, a ja w odróżnieniu od ciebie
    > nie mam czasu siedzieć non-stop przed ministerstwem i pilnować, co
    > nowego rzucają.
    >
    > Po trzecie - dlaczego nie ma vacatio legis?
    >
    > Po czwarte - a wiesz przypadkiem kiedy ta tablica została postawiona, hmm?

    PS: i po piąte - aby znak był znakiem musi być ustawiony w określonym
    przepisami miejscu. Ta tabliczka zdecydowanie nie jest.

  • 92. Data: 2011-09-13 08:57:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Dobre sobie, jeszcze nie słyszałem

    Ale to już jest tylko i wyłącznie Twój problem.

  • 93. Data: 2011-09-13 09:51:47
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-13 08:57, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale to już jest tylko i wyłącznie Twój problem.

    Powiedziałbym raczej, że straży miejskiej. Poczytaj sobie
    ustawę o drogach publicznych, co to jest droga, co to jest
    pas drogowy, co to jest korona drogi, jakie są wyłączenia,
    kto czym zarządza, jakie ma obowiązki i uprawnienia.

    PS. Na koniec możesz zrobić streszczenie i wysłać je do SM,
    może każdy polak zaoszczędzi dzięki tobie ~0,00001 zł ;)

    Może jeszcze jedna sprawa. Jedno jest pewne: nie jest to znak drogowy
    w rozumieniu ustawy PoRD, teren na którym stoi nie jest drogą, tym samym
    nie leży w pasie drogowym. Można naginać przepisy i próbować to
    podciągnąć pod coś innego. Jeżeli ustawiłby tam 1000W halogen
    wycelowany prosto w nadjeżdżające pojazdy, to podlegałoby to pod
    zakłócanie porządku publicznego. Takie samo jak słuchanie za głośno
    muzyki. Jeżeli uda się tym hipokrytom ze SM udowodnić przed sądem,
    że ta konstrukcja tak działa, to pozostanie tylko "pogratulować" sądowi.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)

  • 94. Data: 2011-09-13 10:06:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > może każdy polak zaoszczędzi dzięki tobie ~0,00001 zł ;)
    >
    > Może jeszcze jedna sprawa. Jedno jest pewne: nie jest to znak drogowy

    Absolutnie to takie pewne nie jest.
    Zdaniem SM (i nie tylko ich, moim też) jest to imitacja znaku drogowego,
    która podlega takim samym przepisom.

  • 95. Data: 2011-09-13 10:42:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Rychu,

    Tuesday, September 13, 2011, 9:51:47 AM, you wrote:

    [...]

    > Może jeszcze jedna sprawa. Jedno jest pewne: nie jest to znak drogowy
    > w rozumieniu ustawy PoRD,

    Ale masz na to jakieś wsparcie?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 96. Data: 2011-09-13 12:47:40
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-13 10:06, Cavallino pisze:

    > Absolutnie to takie pewne nie jest.

    W sumie to masz rację, bo trochę się z tym rozpędziłem. W sumie to
    nie ma nic pewnego. Zwłaszcza jeśli chodzi o sądy i PoRD.

    > Zdaniem SM (i nie tylko ich, moim też) jest to imitacja znaku drogowego,
    > która podlega takim samym przepisom.

    Cały czas mówimy tu o PoRD i Ustawie o Drogach Publicznych. Jeżeli
    zrobię sobie białe kółko w czerwonej ramce i w środku wpiszę
    na czarno 50. To może można to nazywać znakiem drogowym, mogę
    coś takiego pokazywać na szkoleniu z przepisów ruchu drogowego.
    Mogę to podpisać jako znak drogowy. Natomiast znakiem drogowym
    w rozumieniu PoRD nie jest i nie będzie dopóki nie będzie
    stało z prawej strony drogi lub nad nią. Po to ustawa definiuje
    drogę, pas drogowy i kilka innych rzeczy, żeby znakiem było
    to co stoi w pasie drogowym. Czyjaś prywatna działka pasem
    drogowym nie jest. Chociaż sądy kilku instancji pewnie będą
    miały trochę zabawy, bo bez względu na wyrok, każda ze stron
    będzie się odwoływała. W mojej opinii będzie to SM i będzie
    narażała Państwo na niepotrzebne koszty.

    PS. "Imitacja znaku drogowego" ;) Ja bym nazwał tak to,
    co dzisiaj w DC na kole poustawiali drogowcy w związku
    ze zbliżającym się remontem Księcia Bolesława. Jednak
    wg PoRD są to znaki drogowe.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)

  • 97. Data: 2011-09-13 12:51:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > w rozumieniu PoRD nie jest i nie będzie dopóki nie będzie
    > stało z prawej strony drogi lub nad nią.

    Dokładnie tak.
    Ale jak go postawisz nie 2 metry, ale 2,5 od drogi (bo tam się zaczyna Twoja
    działka) to nadal będzie to taki sam znak co stojący 2 m od drogi, czyli na
    ziemi należącej do zarządcy drogi.
    I nadal musisz mieć zgodę ZARZĄDCY DROGI na jego postawienie.

    >Po to ustawa definiuje
    > drogę, pas drogowy i kilka innych rzeczy, żeby znakiem było
    > to co stoi w pasie drogowym.

    Ano właśnie takiego warunku nie ma.

  • 98. Data: 2011-09-13 13:05:13
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-13 12:51, Cavallino pisze:

> [...]
    > Twoja działka) to nadal będzie to taki sam znak co stojący 2 m od drogi,
    > czyli na ziemi należącej do zarządcy drogi.

    No i tu się nie dogadamy. :)

    > I nadal musisz mieć zgodę ZARZĄDCY DROGI na jego postawienie.

    Ja znam przypadek odwrotny. Zarządca drogi podczas remontu
    pomylił się o półtora metra i zbudował ją na prywatnej
    działce, bez zgody właściciela. Skończyło się na ponad stu
    tysiącach złotych odszkodowania. Zarządca drogi nie ma
    prawa do decydowania o terenie nie leżącym w jego dyspozycji.

    Wg tego co piszesz, to równie dobrze zarządca drogi mógłby
    postawić na Twoim terenie znak drogowy. Skoro jest to droga,
    to ma przecież do tego prawo... absurd.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)

  • 99. Data: 2011-09-13 13:11:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No i tu się nie dogadamy. :)

    Trudno się mówi.

> [...]
    > tysiącach złotych odszkodowania. Zarządca drogi nie ma
    > prawa do decydowania o terenie nie leżącym w jego dyspozycji.

    Ale to zupełnie inny temat, do tego oczywisty.
    Ma prawo za to do decydowania o znakach stojących przy drodze i to jest
    istotne w tym wątku.

    > Wg tego co piszesz, to równie dobrze zarządca drogi mógłby
    > postawić na Twoim terenie znak drogowy.

    Nie.
    Ale z innego powodu niż brak uprawnień do decydowania o znakach.

    >Skoro jest to droga,
    > to ma przecież do tego prawo... absurd.

    Absurd, ale to Ty sam go wymyśliłeś.
    Nikt inny o żadnej odwrotności nie pisał.

  • 100. Data: 2011-09-13 13:19:11
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-13 13:11, Cavallino pisze:
    > Absurd, ale to Ty sam go wymyśliłeś.
    > Nikt inny o żadnej odwrotności nie pisał.

    Napisałem tak tylko dlatego, że dla mnie oryginalny przypadek
    jest takim samym absurdem. Jednak widziałem już niejedno, zwłaszcza
    jeśli chodzi o dokonania SM, sąd najczęściej jednak naprostowuje
    ich koncepcje.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)