  • 21. Data: 2009-10-15 08:44:32
    Temat: Re: Fotokast jak to ugryzc ?
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > A nie lepiej zrobic pokaz z fotek w rozdzielczosci min. 3 MPix
    > i wrzucic na Youtube a potem wstawic obiekt Flash na Twoja
    > strone? Wiekszosc userow ma wlaczona obsluge Flesz Plejera.
    > Nie trzeba czekac na pobranie. Nie obciaza serwera
    > a jak ktos chce to wlacza podglad w HD i oglada na calym
    > ekranie.
    >
    > Z tym, ze pamietaj jak bawisz sie w Zoomy, Rotacje itp.
    > to im wieksza rozdzielczosc tym wiecej szczegolow i mniejsza
    > pixelioza :-)

    zmajdrowalem jedna prezentacje i powiesilem na youtube na
    chwilke. Oryginal wazy ~45MB a jakos i wielkosc pozostawia
    sporo do zyczenia niestety. Plik 80MB jest juz OK ale to
    znowu przekracza troche sens robienia takiej prezentacji dla
    mnie.

    Uwaga to sa knoty slubne, ogladacie na wlasne ryzyko.
    http://studio-roger.pl/fotokast/kalina-you.html

    Ogladac zanim trafie do wiezienia z wiadomych powodow.
    Za dwa dni wywalam.

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 22. Data: 2009-10-15 08:47:29
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > To nie ma znaczenia, gdzie plik leży, a technologia nie jest jakaś
    > skomplikowana, zresztą może się komuś przyda:

    odkrylem juz podstawa to FLV tylko niestety wyglada on najgorzej
    z posrod tych nad ktorymi eksperymentowalem. Niestety raczkuje
    w takich sprawach. Musze jednak przyznac wbrew swoim wczesniejszym
    przekonaniom, ze taki fotocast ma jednak potencjal. Fajnie sie to
    oglada.

    > Trzeba mieć film ''właściwy'' w formacie flv oczywiście (tu przy okazji -
    > może komuś się przyda konwerter:
    > http://www.pazera-software.com/products/video-to-fla
    sh-converter/
    > ale to nie będzie optymalne rozwiązanie, bo on traktuje wszystko jak
    > film - za to działa)
    >
    > Następnie do katalogu na serwerze dorzucamy:
    >
    > player (znaczy ramkę z przewijakami itd):
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/m/player.swf

    [ciach]

    dzieki tutorial na pewno sie przyda :) Za dwa tygodnie bede mial sporo
    czasu na takie zabawy.

    Roger

  • 23. Data: 2009-10-15 09:00:29
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:hb6m3n$r1q$1@news.interia.pl...
> [...]
    > http://studio-roger.pl/fotokast/kalina-you.html
    > Ogladac zanim trafie do wiezienia z wiadomych powodow.

    Noo to juz tylko dwa kroki do zostania prawdziwym fotografem slubnym.

    Musisz jeszcze zaczac oferowac fotoksiazki w rozowym futerku
    i oczywiscie kupic odpowiedni RAID 11+12 ;-)

  • 24. Data: 2009-10-15 09:04:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
> [...]
    > w takich sprawach. Musze jednak przyznac wbrew swoim wczesniejszym
    > przekonaniom, ze taki fotocast ma jednak potencjal. Fajnie sie to

    ''Pazerą'' zrobisz w miarę zgrabne flv z gładziutkiego źródła (avi) przy
    1Mb dla rozdzielczości... 600x400. Przy 800x600 to 2Mb, ale imo na dziś
    granica to 1Mb, bo potem już nie chce się ludziom czekać na ściąganie.
    Dźwięk można za to spokojnie wepchać w 96kbps (dla mp3), więc jest gdzie
    oszczędzać.

    Ale myślę, że należy poszukać generatorów filmów ze zdjęć, które nie
    robią tego tak głupio (tzn. nie kodują klatka po klatce jak film). Jak
    coś będzie darmowego, poprosimy o link, mnie się nie chciało szukać.

    Ślubne prezentacje ogląda niewielu ludzi jednocześnie więc akurat tu bym
    się serwerem (jego wydajnością) nie martwił. Oczywiście musi to spełniać
    jakieś minimum przyzwoitości.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 25. Data: 2009-10-15 09:07:35
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Noo to juz tylko dwa kroki do zostania prawdziwym fotografem slubnym.
    >
    > Musisz jeszcze zaczac oferowac fotoksiazki w rozowym futerku
    > i oczywiscie kupic odpowiedni RAID 11+12 ;-)

    wiedzialem ze ktos to powie, nie chcesz nie ogladaj, ostrzegalem.
    Zrobilem to dla siebie a skoro testowo wsadzilem na youtube to
    wrzucilem i tutaj.
    Niemam jakis specjalnych zapedow i ukrytych celow w tym dzialaniu.
    Zreszta reklamowanie sie tutaj to raczej glupi pomysl.
    Aczkolwiek juz abstrahujac przyznasz chyba racje, ze w obecnych
    czasach bez marketingu, dobrego portfolio i tego typu wabikow jak
    w powyzszym linku i uwaga strony www niema co liczyc na $$$.
    To tak odnosnie kilku ostatnich Twoich watkow na p.r.f.c :) bo
    poczulem, ze zalapalem sie w Twoje widelki :)
    Czy to Ci sie podoba czy nie :)

    Roger

  • 26. Data: 2009-10-15 09:10:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
> [...]
    > sporo do zyczenia niestety. Plik 80MB jest juz OK ale to
    > znowu przekracza troche sens robienia takiej prezentacji dla

    Przy traktowaniu slajdów jak filmu (klatka po klatce czyli jak teraz)
    kupa ''siły kompresora'' idzie na zoomy i panoramowania. Jeśli zamiast
    tego zrobisz fade (zjazdy do czerni) czy ostatecznie przeniki zyskasz
    bardzo na bitrate i jakości, ale wiadomo - efekciarstwo będzie
    mniejsze). Uwaga - przeniki przez blura są zabójcze (kaszana koszmarna).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /mam mniejszy brzuch niż Britney, widziałem na pudelku/

  • 27. Data: 2009-10-15 09:14:46
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:hb6net$8aj$1@news.interia.pl...
> [...]
    > To tak odnosnie kilku ostatnich Twoich watkow na p.r.f.c :) bo
    > poczulem, ze zalapalem sie w Twoje widelki :)

    Szkoda, ze nie zauwazyles, ze zartowalem.

    A co do reklamy to oczywiscie - biznes is biznes i YT jest bardzo
    dobrym miejscem na reklame.
    Szkoda, ze zamiast dobrych zdjec trzeba pokazywac jakies kasty...

    No ale jaki target taka reklama.
    W sumie nie ma sie co obrazac na rzeczywistosc tylko trzepac kase.

  • 28. Data: 2009-10-15 09:24:22
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Szkoda, ze nie zauwazyles, ze zartowalem.

    nie boly to jakos jednoznaczne dla mnie, glupi jestem :)

    > A co do reklamy to oczywiscie - biznes is biznes i YT jest bardzo
    > dobrym miejscem na reklame.
    > Szkoda, ze zamiast dobrych zdjec trzeba pokazywac jakies kasty...

    skad Ci to przyszlo do glowy ze to moja reklama ???? akurat ta
    prezentacja ? To moja zabawa. Dobra niema sensu dalej tego ciagnac.
    Po prostu podjaralem sie najzwyczajniej w swiecie ze udalo mi sie cos
    wystrugac co mi sie podoba.

    Roger

  • 29. Data: 2009-10-15 09:27:13
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > bitrate i jakości, ale wiadomo - efekciarstwo będzie mniejsze). Uwaga -
    > przeniki przez blura są zabójcze (kaszana koszmarna).

    zachlysnolem sie wlasnie tym efekciarstwem, doskonale wiem, ze
    na zwykly pokaz slajdow idzie zdecydowanie mniej pary i piki nie
    puchna. No ale cos za cos. Zabawa natomiast przednia imo. Ale
    to wszystko jednak jest zbyt ciezkie do sensownych ozsczednych
    zastosowan.

    Roger

  • 30. Data: 2009-10-15 09:49:41
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > prezentacja ? To moja zabawa. Dobra niema sensu dalej tego ciagnac.
    > Po prostu podjaralem sie najzwyczajniej w swiecie ze udalo mi sie cos

    Ale ja tylko ubolewalem nad obecnymi tryndami...

    Ty sobie swoja zrob jak najbardziej - YT to bardzo dobre miejsce.
    Tylko niech zdjecia tak nie lataja bo moze ogladajacego zemdlic ;)