  • 1. Data: 2011-04-10 00:19:48
    Temat: Fotografia do oceny.
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    Wspaniala fotografia jednego z wybitnych fotografow polskich, Tomasza
    Gudzowatego.
    Wzor do nasladowania, jak wspaniale mozna fotografie obrobic i pieknie
    wykadrowac.

    http://news.o.pl/wp-content/i/2009/01/fot-tomasz-gud
    zowaty_sport_features3.jpg

  • 2. Data: 2011-04-10 08:54:18
    Temat: Re: Fotografia do oceny.
    Od: Les <s...@p...fm>

    On 10 Kwi, 02:19, Zygmunt Dariusz <z...@g...com> wrote:
> [...]
    > Gudzowatego.
    > Wzor do nasladowania, jak wspaniale mozna fotografie obrobic i pieknie

    Witam,
    łatwo jest "zachwycać" odbiorcę Polaka czymś egzotycznym - o wiele
    trudniej tym swoim, widzianym codziennie, wręcz pospolitym.
    Gudzowaty uprawia taką właśnie fotografię - nie zapomnę reportażu z
    targu w Japonii - zwykłe zdjęcia jakie można zrobić na jakimś targu w
    Pierdziszewie - różnicą jest te kilkanaście tysięcy kilometrów - bez
    rewelacji.
    Ale oczywiście można zrobić dobrą "otoczkę" do swojego artyzmu -
    "ekskluzywny" aparat, odległe miejsce i "nawinięcie makaronu" o
    wyjątkowości tychże fotografii.

    Co do tego konkretnego zdjęcia to kadr jest bardzo ciekawy - ale czy
    zaplanowany czy tak się udało to wie tylko artysta.

    Pozdrawiam
    Les

  • 3. Data: 2011-04-10 08:57:44
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    W dniu 2011-04-10 02:19, Zygmunt Dariusz pisze:
> [...]
    > Gudzowatego.
    > Wzor do nasladowania, jak wspaniale mozna fotografie obrobic i pieknie

    świetne zdjęcie, jedno z nagrodzonych na WPP

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2011-04-10 09:18:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Apr 2011 10:57:44 +0200, Anjay wrote:
    zowaty_sport_features3.jpg

    >świetne zdjęcie, jedno z nagrodzonych na WPP

    Za wspaniala obrobke WPP nagrody odbiera :-)

    J.

    J.

  • 5. Data: 2011-04-10 11:47:15
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > łatwo jest "zachwycać" odbiorcę Polaka czymś egzotycznym - o wiele
    > trudniej tym swoim, widzianym codziennie, wręcz pospolitym.

    To jest po prostu swietna fotka na poziomie swiatowym.
    Zobacz co robia inni ludzie z tego samego miejsca (flickr, haslo
    "india")
    http://www.flickr.com/groups/india_images/pool/

  • 6. Data: 2011-04-10 11:57:46
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    PS

    > To jest po prostu swietna fotka na poziomie swiatowym.

    Jak masz 50 takich to jestes w Magnum.
    Moze nawet mniej.

  • 7. Data: 2011-04-10 12:46:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Les wrote:

> [...]
    > Ale oczywiście można zrobić dobrą "otoczkę" do swojego artyzmu -
    > "ekskluzywny" aparat, odległe miejsce i "nawinięcie makaronu" o

    Dziwne tylko, że i jury WPF też sie daje nabrać na ten kit. ;-)

    Napewno pieniądze ojca nie były utrudnieniem ale bez talentu i ciężkiej
    pracy gówno by osiągnął.

  • 8. Data: 2011-04-10 13:30:59
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > To jest po prostu swietna fotka na poziomie swiatowym.

    Zdjęcie jest tragiczne:)

    Temat
    Sytuacja teatralna. Czy historia, która się tam odbywa niesie ze sobą coś poza
    uznaniem jak sprawni są ci ludzie? Że asceza, medytacja? Ok niech będzie,
    mimo, że dopowiedziane do śmieszności.

    Forma zdjęcia
    Z fotografii zrobić obrazek. Uchwycona układanka, w odbiorze ustawiona,
    nachalna, pretensionalna, doprawiona sosikiem pacykarskiej obróbki.

    Ocena ogólna
    Bresson robił takie zdjęcia kilkadziesiąt lat temu lekko, machinalnie,
    intuicyjnie, lepiej. Tutaj jest siłowo, tak jakby fotograf wykonywał pracę na
    podstawie wzoru matematycznego. Bez czucia, bez wyobraźni, bez wizji. Na zimno.

    Gudzowaty jest całkowicie pozbawiony talentu. Nie patrzy w dziwny, szczególny
    sposób. On wynajduje dziwne, szczegóne sytuacje. To jest ogromna różnica,
    przepaść. Mało tego, wydaje się być kreatorem owych sytuacji. Stara się
    wyjaśnić mi, jak krowie na pastwisku, jaki bardzo zdolny jest. Odpycha mnie
    to.
    Zabija go poprawność, ciągłe korekty. I nie wyrwie się bo jak to mówią starzy
    polacy wyżej ch.. nie podskoczysz.

    Moim zdaniem każdy fotograf powinien sam się obedrzeć ze skóry.
    Fotoreportrerzy zawsze mieli z tym problem ponieważ dla nich liczy się dobre
    zdjęcie, a nie to co mają w glowie. Dobre zdjęcia z kolei ciągle i wciąż będą
    się podobać ponieważ pokolenie za pokoleniem pojawia się nowe zapotrzebowanie
    na extra foty wydmuszki. Są wygodne, miłe a co najważniejsze bez sensu. Są
    również pociągające dla samych fotografów, łechtają ich ego za pośrednictwem
    widza.

    marek

  • 9. Data: 2011-04-10 13:32:53
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > Gudzowatego.
    > Wzor do nasladowania, jak wspaniale mozna fotografie obrobic i pieknie

    Nogi obcięte.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 10. Data: 2011-04-10 13:37:11
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Użytkownik Les napisał:

> [...]
    > Ale oczywiście można zrobić dobrą "otoczkę" do swojego artyzmu -
    > "ekskluzywny" aparat, odległe miejsce i "nawinięcie makaronu" o

    Hehe, ładnie napisane. Osobiście zrobiłem lepsze zdjęcie małpką 2mpix
    bez regulacji ostrości tego samego miejsca, co wielki profesorek,
    wykładający fotografię.

    > Co do tego konkretnego zdjęcia to kadr jest bardzo ciekawy - ale czy
    > zaplanowany czy tak się udało to wie tylko artysta.

    Nie do końca kadr teges.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all