  • 1. Data: 2009-04-08 06:11:44
    Temat: Fotocela z przedbłyskiem
    Od: "Jan Baranowski" <j...@g...com>

    Witam.
    Jestem szczęsliwym posiadaczem lustrzanki cyfrowej Nikon D40x i chciałem
    urządzic sobie pokój do fotografii studyjnej.Mam juz cały ekwipunek , a
    także kilka okazyjnie kupionych lamp błyskowych Agfatronic 182C. Zbudowałem
    do każdej z nich fotocele jednak okazało sie ze moj aparat działa wyłacznie
    z przedbłyskiem.Czy ktos ma moze schemat jak zbudowac fotocele ignorująca
    przedbłysk?

  • 2. Data: 2009-04-08 06:12:48
    Temat: Re: Fotocela z przedbłyskiem
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    wyłacznie
    > z przedbłyskiem.Czy ktos ma moze schemat jak zbudowac fotocele

    Tu jest sporo na temat konstrukcji dla S6500fd:
    http://www.cyberfoto.pl/studio-fotograficzne/88401-s
    tudyjna-fotocela-dla-fuji-s6500fd.htm

    Mysle, ze da sie zaadaptowac i dla D40.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2009-04-08 06:51:19
    Od: "Jan Baranowski" <j...@g...com>

    Dziękuje bardzo , niezwykle rzetelna i pomocna strona. Wszystko jest dobrze
    wytłumaczone , jednak mam jeszcze 1 pytanie. Czy znacie moze jakies
    zamienniki tych tranzystorów (niestety obszedłem 3 elektroniczne i akurat
    tych nie udało mi sie dostac)? Czy wystarcz po prostu dowolny tranzystor o
    małym pradzie bramki?

  • 4. Data: 2009-04-08 06:52:35
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 8 Apr 2009 08:11:44 +0200, Jan Baranowski napisał(a):

    > ednak okazało sie ze moj aparat działa wyłacznie
    > z przedbłyskiem.

    A jak przestawisz custom setting 14 na manual to też masz przedbłysk?

    Pozdrawiam,
    Henry - szczęśliwy nieposiadacz D40x ;-)

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 5. Data: 2009-04-08 07:02:08
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Czy wystarcz po prostu dowolny tranzystor o
    > małym pradzie bramki?

    Mnie nie pytaj... z elektroniki praktycznej wiem tylko tyle,
    ze lutownice trzeba trzymac za chlodniejszy koniec...

    Napisz do autora, albo zapytaj na elektroda.pl :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 6. Data: 2009-04-08 07:27:06
    Od: "Jan Baranowski" <j...@g...com>

    A co dokładnie mam zmienic w ustawieniach flasha?Bo na samym manualu wciaż
    mam przedbłysk. :P

  • 7. Data: 2009-04-08 07:39:45
    Od: j...@a...at

    On 8 Apr., 08:11, "Jan Baranowski" <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > z przedbłyskiem.Czy ktos ma moze schemat jak zbudowac fotocele ignorująca

    najprostsza idea , na ktora wpadlem w ciagu paru sekund zaskoczony
    problem.

    zakleilem fotocele przy lampach tasma polprzezroczysta , tak sie
    zlozylo ze przedbylsk jest slabszy od blysku wlasciwego , lampy nie
    wyzwolily na przedblysk a tylko na blysk wlasciwy.
    nie jest to idealnie rozwiazanie ale wiecej nie chcialo mi sie robic ,
    a to zadzialalo.
    moze to bedzie jakies rozwiazanie w Twoim przypadku ?

    XXX

  • 8. Data: 2009-04-08 08:16:37
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 8 Apr 2009 09:27:06 +0200, Jan Baranowski napisał(a):

    > A co dokładnie mam zmienic w ustawieniach flasha?Bo na samym manualu wciaż
    > mam przedbłysk. :P

    Custom Settings - w CSM/Setup menu - ustaw sobie na Full
    - będziesz miał więcej opcji i powinna się pojawić opcja
    14 - "Built-in flash" - przełącz ją z TTL na manual.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2009-04-08 08:21:50
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jan Baranowski napisał(a):
    > Witam.
    > Jestem szcz?liwym posiadaczem lustrzanki cyfrowej Nikon D40x i chcia?m
    > urz?zic sobie pok? do fotografii studyjnej.Mam juz ca? ekwipunek , a
    > tak? kilka okazyjnie kupionych lamp b?skowych Agfatronic 182C. Zbudowa?m
    > do ka?ej z nich fotocele jednak okaza? sie ze moj aparat dzia? wy?cznie
    > z przedb?skiem.Czy ktos ma moze schemat jak zbudowac fotocele ignoruj?a
    > przedb?sk?

    Jeśli Twój aparat posiada funkcję FEL, to spróbuj z niej skorzystać,
    żeby wyzwolić przedbłysk pomiarowy (przy okazji wyzwalając też niestety
    flesze z fotocelami), odczekać aż się flesze naładują ponownie i dopiero
    robić zdjęcie.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 10. Data: 2009-04-08 13:54:08
    Temat: Re: Re: Fotocela z przedbłyskiem
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...ar.wroc[kropka]pl>

    On Wed, 8 Apr 2009 08:51:19 +0200, "Jan Baranowski"
    <j...@g...com> wrote:

> [...]
    >tych nie udało mi sie dostac)? Czy wystarcz po prostu dowolny tranzystor o

    BC546 nie dostałeś? Możesz włożyć tam dowolny NPN, na przykład BC560
    albo zabytkowy BC 147.

    Pozdrawiam,
    Paweł