  • 11. Data: 2009-02-02 09:07:58
    Temat: Re: Foto-Technika a gwarancje
    Od: Kell a <d...@d...pl>

    "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> wrote:

    >Chcesz powiedziec, ze uzywasz sprzet firmowy do celow osobistych... ojoj
    >niedobrze...

    A jak szef pozwala, to czemu niedobrze?
    A odwrotnie? Kupilem prywatnie, ale uzywam zawodowo, to juz
    gwarancje mam? Zupelny bezsens.

    >Mysle, ze w takim przypadku wystepuje domniemanie, ze sprzet firmowy nie
    >jest uzywany do celow osobistych (zauwaz, ze cel osobisty to niekoniecznie
    >cel niezarbokowy).

    Domniemanie w gwarancji? :)

  • 12. Data: 2009-02-02 14:48:21
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    Uzytkownik "Kell a" <d...@d...pl> napisal w wiadomosci

    > A jak szef pozwala, to czemu niedobrze?

    To nie chodzi o szefa...

    > A odwrotnie? Kupilem prywatnie, ale uzywam zawodowo, to juz
    > gwarancje mam? Zupelny bezsens.

    Nie masz. Cytuje: "gwarancja nie sa objety wady sprzetu spowodowane
    uzywaniem sprzetu do celow innych niz osobisty'.

    Nie.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 13. Data: 2009-02-02 15:47:36
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > IMHO AFAIR nie ma to znaczenia. Bo klientem nie jest osoba prywatna,
    > tylko firma.

    A jakie osoba prowadzaca DG to po czym to poznaja? ;)
    Z f-ry nie musi wynika czy to firma czy nie...

  • 14. Data: 2009-02-02 17:00:48
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Uzytkownik "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> napisal

    > Nie masz. Cytuje: "gwarancja nie sa objety wady sprzetu spowodowane
    > uzywaniem sprzetu do celow innych niz osobisty'.

    ale jak realnie moga to sprawdzic? a moze jestem zapalonym amatorem, który
    cyka wiecej niz profesjonalista?
    i tylko z tego powodu ze nie zarabiam na foto, to mi sie gwarancja nalezy?
    bzdura
    chyba ze jest to ich, a to zakladam, wybieg do wciskania klientowi tezy, ze
    wg nich to "on jest ponadprzecietnie zuzyty" itepe......
    generalnie swiadczy to wylacznie zle o serwisie, jakby sie nie doszukiwac
    dziur w prawnych zapisach.........
    to jest chyba niepodwazalne ;)

    --

    Sebastian

  • 15. Data: 2009-02-02 19:55:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009, Kell a wrote:

    > A jak szef pozwala, to czemu niedobrze?

    Jak płaci podatki z tego tytułu do dobrze.
    Ale raczej nie płaci ;)

    > A odwrotnie? Kupilem prywatnie, ale uzywam zawodowo, to juz
    > gwarancje mam? Zupelny bezsens.

    Może i bezsens, ale jak masz dowód, że np. szef Ci płaci za
    "korzystanie do pracy" to bezsensu nie widzę (a POWINIEN płacić
    za użytkowanie przez pracownika sprzętu pracownika do celów pracy,
    bo inaczej firma miałaby przychód do opodatkowania a pracownik
    spełniał nieodpłatne świadczenie, czego Kodeks Pracy zabrania)

    > Domniemanie w gwarancji? :)

    Tak, art. 56 Kodeksu Cywilnego.
    Nie jest "przyjętym zwyczajem" zakup na inną osobę (prawną, jeśli firma
    jest spółką prawną) lub innym celu niż deklarowany.

    Oczywiście można sprzedawcy złożyć oświadczenie że "cel zakupu został
    zadeklarowany omyłkowo" i po pierwsze liczyć że grzecznie łyknie,
    a po drugie założyć że po 1. spotkaniu sprzedawcy z USem krzyżowa
    kontrola faktur jest pewna :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-02-02 21:49:40
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

> [...]
    > cyka wiecej niz profesjonalista?
    > i tylko z tego powodu ze nie zarabiam na foto, to mi sie gwarancja nalezy?

    Nie, kwestia zuzycia nie moze miec tu znaczenia.
    Znaczenie ma dowod zakupu, ktory pewnie jest wymagany jako zalacznik do
    gwarancji.
    Jesli tam figuruje firma - to pewnie przyjmuja, ze cel nie jest osobisty.
    Jesli figuruje osoba prywatna to przyjmuja, ze jest cel osobisty.
    Oczywiscie inna kwestia jak ustalaja czy to nie jest osoba prowadzaca DG, na
    co zwrocil uwage Jakub. Szczerze? Nie wiem. Czasem dokonujac zakupu trzeba
    to okreslic. Ma to znaczenie dla okreslenia pol wymaganych w fakturze - bo
    jesli jestes osoba prywatna i chcesz f-re VAT to nie trzeba w niej wpisywac
    Twojego NIPu.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 17. Data: 2009-02-03 06:36:54
    Od: Kell a <d...@d...pl>

    "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> wrote:

    >Nie masz. Cytuje: "gwarancja nie sa objety wady sprzetu spowodowane
    >uzywaniem sprzetu do celow innych niz osobisty'.

    Przeciez wlasnie sam przytaczasz bezsens zapisu.

    >Nie.

    Przeciez tak sugerowales.

    Kell a

  • 18. Data: 2009-02-03 14:56:03
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Przeciez wlasnie sam przytaczasz bezsens zapisu.

    Nie, ja przytaczam zapis. Czy jest bezsensowny to juz Twoja ocena. Nie
    zamierzam Cie przekonywac.

    > Przeciez tak sugerowales.

    Nie sugerowalem domniemania "_W_ GWARANCJI". Sugerowalem domniemanie w
    obowiazujacym prawie. Wez pod uwage np. to co napisal Gotfryd.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 19. Data: 2009-02-05 00:30:54
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gm4uf3$qtp$1@inews.gazeta.pl>, "gasper" <n...@m...pl> wrote:

    > Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > no to podziel 12 przez 24 i masz wynik :)

    OK
    Dostalem na razie odpowiedz z Foto-Techniki. Napisali, ze gwarancja jest
    'unwersalna'. W domysle: 'ktos nie skreslil'.
    I ze na tamrona jest 24 miesiace.

    TA

  • 20. Data: 2009-02-05 00:35:44
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    A czy ktos probowal moze w Foto-Technice reklamowac cos kupowanego na
    firme?
    np.Tamron/Metz/Zeiss/Velbon/Marumi/etc?
    Bo zalezy mi na jakiejs relacji z zycia wzietej...

    TA