    From: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Foto-Technika a gwarancje
    Date: Sun, 1 Feb 2009 18:19:08 +0100

    > No tak, ale mialem na mysli, ze gwarantem jest tu dystrybutor a nie
    > sprzedawca. To chyba regula jest w przypadku produktow importowanych.

    Wcale nie, gwarantem moze byc sprzedawca, ktory oprocz obowiazkow
    spoczywajacych na nim z tytulu niezgodnosci towaru z umowa, decyduje sie
    jeszcze do dodatkowych zobowiazan - bardzo czeste w przypadku produktow
    sprowadzanych z zagranicy poza oficjalna dystrybucja. Moze to byc osoba
    trzecia - spojrz na dodatkowe gwarancje Euro rtv agd ("rozszerzona
    gwarancje" wydaje jakas firma ubezpieczeniowa - choc tam chyba jest to w
    formie polisy a nie gwarancji jako takiej).

    > To znaczy moge interpretowac na swoja korzysc?
    > Chyba nie.

    Tego nie wiem, wiec nie bede sie wypowiadal. Jesli jednak na ten sam produkt
    moze byc udzielona gwarancja zarowno 12 miesieczna jak i 2 letnia, a termin
    jest okreslona poprzez skreslenie niepotrzebnego terminu, to pewnie tak -
    mozesz sobie skreslic co Ci sie podoba.

    > Ale osoby prywatne, wykorzystujace sprzet do celow niezarobkowych maja 2
    > lata na reklamacje tytulem niezgodnosci z umowa. Korzystniejsze niz ta
    > gwarancja.

    A wcale niekoniecznie. Wszystko zalezy od zasad gwarancji. Gwarancja moze
    byc korzystniejsza, bo np.: okresla termin naprawy usterki, bo zapewnia
    sprzet zastepczy, bo... Niestety nie wiem jak jest w tym przypadku, nie znam
    gwarancji Tamrona.

    > Ale w tej gwarancji nie okreslono kim ma byc kupujacy, a tylko: w jaki
    > sposob sprzety ma byc uzytkowany.

    Chcesz powiedziec, ze uzywasz sprzet firmowy do celow osobistych... ojoj
    niedobrze...
    Mysle, ze w takim przypadku wystepuje domniemanie, ze sprzet firmowy nie
    jest uzywany do celow osobistych (zauwaz, ze cel osobisty to niekoniecznie
    cel niezarbokowy).
    Natomiast ja glownie mialem na mysli przepisy dotyczace rekojmi.

    Pozdrawiam
    Darek