  • 1. Data: 2009-01-31 19:21:20
    Temat: i znowu - jaki aparat zamiast IXUSA 430
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Nie jestem fotografem. Nie znam się na tych wszystkich szczegółach.

    Aparat mam taki jak w temacie i jestem zadowolony, robi przyzwoite zdjęcia,
    jest prosty w obsłudze.

    Jednak mi się po prostu zespsuł - sam go niechcący uszkodziłem. I jeśli
    naprawa będzie droga, to czas na nową idiotenkamera.

    Mam na oku następujące, proszę o opinie. Zalezy mi na w miarę dobrej jakości
    zdjęcia, również w pomieszczeniach, nie gorsze niż w rzeczonym IXUSIE 430 -
    przecież już kilka latek od tego modelu minęło i chyba technika poszła do
    przodu...
    Ważną kwestią jest również kompaktowość. Budżet - do 1500 zł
    Dobrze by było jakby w miarę dobrze obsługiwał wyższe ISO.
    Od razu mówię - nie jestem fotografem, nie potrzebuję wielkiej lustrzanki,
    wiem że mały aprat to zawsze kompromis między jakościa, nie chcę kupić tylko
    jakiegoś kompletnego szajsu gorszego niż mój IXUS.

    i Tak:

    1)Olympus mju 8000 Tough - mój faworyt, najbardziej mi się podoba to że
    można robić zdjęcia pod wodą - ale na necie są opinie aparatu z tym samym
    obiektywem, czyli mju 1050 SW, i piszą że jakość zdjęć kiepska, że w
    pomieszczeniu beznadziejna, że na wyższych ISO zmuży. Ale może w tym modelu
    już to poprawili, co sądzicie?

    2) Kolejny IXUS, np. 980. Niestety - nie jest wodoodporny, ma dość duże
    rozmiary, choć jakość zdjęć pewnie gwarantowana.

    3) Fuji F100fd - aparat prawie idealny według różnych stron, ale czy to
    prawda? I nie wodoodporny

    4) A może poczekać do marca i ma wyjść wunderwaffe Panasonica - wodoodporny
    Lumix DMC-FT1, obiektyw Leica, parametry na papierze super, ale czy będzie
    warto?

    Dziękuję za wszystkie opinie

    MS