eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Forum o subaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 11. Data: 2010-06-09 15:13:49
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Lewis pisze:

    > Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z
    > wyjęciem silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
    > Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła
    > zawory na hydropopychaczach...

    Ten silnik ma zmienny skok zaworów i fazy rozrządu, a reszta świata
    nauczyła się robić tylko hydropopychacze. Regulacja luzu zaworów
    jest wymagana OIDP dopiero po 105.000 mil.

    T.


  • 12. Data: 2010-06-09 16:02:20
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    news:huo40u$pu6$1@news.onet.pl...

    > zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego
    > silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm

    No i wszystko jasne - problemem nie sa inzynierowie Subaru, tylko gazowi
    oszczedzacze..



    Pozdrawiam
    Kamil


  • 13. Data: 2010-06-09 16:36:32
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:huo6td$i53$1@inews.gazeta.pl...
    > "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    > news:huo40u$pu6$1@news.onet.pl...
    >> zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego
    >> silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm
    > No i wszystko jasne - problemem nie sa inzynierowie Subaru, tylko gazowi
    > oszczedzacze..
    > Pozdrawiam
    > Kamil

    Co zmienia tylko częstotliwość tej regulacji, jednakże poprawna instalajce
    sekwencyjnego wtrysku gazu IMO nie powinna wpływać w tak znaczący sposób.
    W dalszym ciągu tak skomplikowany system zaworów jest IMO bez najmniejszego
    sensu, auto pali tyle co normalne 3.0 V6 i ma tyle samo mocy.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)


  • 14. Data: 2010-06-09 16:38:56
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
    news:huo42d$2r3$2@news.dialog.net.pl...
    > Lewis pisze:
    >> Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z
    >> wyjęciem silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
    >> Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła
    >> zawory na hydropopychaczach...
    > Ten silnik ma zmienny skok zaworów i fazy rozrządu, a reszta świata
    > nauczyła się robić tylko hydropopychacze. Regulacja luzu zaworów
    > jest wymagana OIDP dopiero po 105.000 mil.
    > T.

    Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x częściej.
    I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie wpływają w jakiś
    cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla mnie nie warte
    zachodu.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)


  • 15. Data: 2010-06-09 16:43:37
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 9 Jun 2010 15:12:16 +0200) ktos podajacy sie za Lewis
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >>> Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z
    >>> wyjęciem silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
    >>> Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła
    >>> zawory na hydropopychaczach...
    >> To ciekawe, bo wlasnie w ten silnik celuje. W innych motorach tez jest
    >> regulacja na plytkach? Jak czesto sie to robi? Skoro interesowales sie tym
    >> modelem to moze mozesz mi cos napisac na temat ASB w modelach z okolic
    >> 2001-2003 przed ostatnim FL?
    >
    > Owszem właśnie takim dokladnie autem się interesowałem.
    > Dużo się o nim dowiedziałem i stwierdziłem że nie stać mnie na wyciąganie
    > silnika z auta co 40kkm, mimo iz auto poza tym jest naprawde rewelacyjne,
    > symetryczny AWD jest niesamowity. Skrzynie automatyczne podobno są bardzo
    > wytrzymałe i nie padają ot tak sobie, trzeba tylko pilnowac zeby jej nie
    > przegrzać, ale to tak jak z każdą.
    > Jeżeli nie przeszkadza Ci wizja ładowania kasy w taką głupotę jak regulacja
    > zaworów która w innych silnikach praktycznie nie istnieje to ja bym się
    > zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego
    > silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm

    Koszty serwisowania mniej wiecej znam i nie przerazaja mnie. Jezdze mniej
    niz 10kkm rocznie, wyciaganie silnika raz na 4-5 lat jakos przeboleje.

    Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim
    polaczenie ASB i 4x4, wiem ze w niektorych Foresterach przy ASB naped nie
    jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
    Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.

    Drugie pytanie to roznice pomiedzy Outback i Legacy (interesuje mnie kombi),
    czy to tylko kwestia stylistyki czy ich zawieszenia poza przeswitem sie
    czyms rzeczywiscie roznia? Jak jest z wlasciwosciami terenowymi Outbacka w
    porownaniu do Legacy?

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99


  • 16. Data: 2010-06-09 16:43:52
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    news:huo93e$8s0$1@news.onet.pl...
    > Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x
    > częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie wpływają
    > w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla mnie nie
    > warte zachodu.

    Dopiero co chciales VR4 z japonii przekladac - pali wiecej a zachodu z
    przerobieniem na LHD tez niemalo..

    Troche brak konsekwencji. :)

    Pozdrawiam
    Kamil


  • 17. Data: 2010-06-09 16:50:24
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message
    news:slrn.pl.i0va4q.u4n.usenet@piko.homelinux.net...

    > Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim
    > polaczenie ASB i 4x4, wiem ze w niektorych Foresterach przy ASB naped nie
    > jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
    > Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.

    Ten 4-biegowy automat ma dobrze pamietam rozdziela moment 60:40 i w
    przypadku poslizgu na przedniej osi przekazuje wiecej na tylna. To nie jest
    klasyczne sprzeglo wiskotyczne, jak w wersjach manualnych.




    Pozdrawiam
    Kamil


  • 18. Data: 2010-06-09 17:01:35
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:huo9b9$pst$1@inews.gazeta.pl...
    > "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    > news:huo93e$8s0$1@news.onet.pl...
    >> Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x
    >> częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie
    >> wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak
    >> dla mnie nie warte zachodu.
    > Dopiero co chciales VR4 z japonii przekladac - pali wiecej a zachodu z
    > przerobieniem na LHD tez niemalo..
    > Troche brak konsekwencji. :)
    > Pozdrawiam
    > Kamil

    Tylko że VR4 legnum przy outbacku to dwie całkowicie różne ligi. Legnum to
    auto których w Polsce jest kilka, po prostu perełka na którą można chuchać i
    dmuchać a OTB to auto jedno z wielu, które jest seryjnie produkowane na
    europę i żaden rarytas, do którego nie ma sensu dokładać kasy.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)


  • 19. Data: 2010-06-09 17:05:40
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Lewis pisze:

    > Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x

    Fakt, napisałem z rozpędu mile, a chodziło mi o kilometry.

    > częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie
    > wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla
    > mnie nie warte zachodu.

    Jeśli jedynym kryterium oceny silnika dla Ciebie jest "moc" i
    do tego chcesz oszczędzać paliwo, to nie kupuj Subaru ;-)

    T.


  • 20. Data: 2010-06-09 17:16:49
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
    news:huoak3$6hu$1@news.dialog.net.pl...
    > Lewis pisze:
    >> Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x
    > Fakt, napisałem z rozpędu mile, a chodziło mi o kilometry.
    >> częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie
    >> wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla
    >> mnie nie warte zachodu.
    > Jeśli jedynym kryterium oceny silnika dla Ciebie jest "moc" i
    > do tego chcesz oszczędzać paliwo, to nie kupuj Subaru ;-)
    > T.

    Jedynym nie, bardzo ważnym jest też jego przebieg nie wymagający serwisu
    poza wymianą świec, filtrów, oleju i jakichś innych drobnostek. H6 z subaru
    jest na tyle upierdliwy w serwisie że mnie zniecheca.
    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: