  • 21. Data: 2009-07-14 16:19:29
    Temat: Re: Filtr UV - jaki?
    Od: "miotla" <m...@w...pl>

    polecam "MARUMI" UV MC WIDE (slim)

    miotla
    http://rajdy.interecho.com/

  • 22. Data: 2009-07-14 16:50:41
    Od: Marek <q...@q...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    [...]
    > Natomiast jak kupisz slima *i* chcesz mieć osłonę, to przygotuj
    > się na to, że kawałek miękkiego plastiku w roli osłony zakładalnej
    > *na* filtr nie kosztuje grosze :O
    [...]
    Z osłony nie chcę rezygnować - piszesz, że nie kosztuje grosze,
    dorzuciłeś mi kolejną "zagwozdkę" :)

    --
    pozdrawiam, Marek

  • 23. Data: 2009-07-14 18:57:34
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Marek wrote:
    > Olek pisze:
    >
    > [...]
    >
    > w jakim wykonaniu normal/slim ?

    Jeśli się boisz winiety to powiem Ci , że używam Hoyę HMC Super (czyli
    normalna grubość) z Tamronem 17-50 i Tokiną 11-16 i jakoś większych
    przyciemnień obrazu nie zauważyłem (ale nie jestem purystą)... Co do
    Hoya i "low profile" to chyba jedynie filtr Hoya Digital PRO1 jest w
    wersji slim ale sprawdź jeszcze!

  • 24. Data: 2009-07-14 18:58:26
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Fakt, te są niezłe. Ale nie pomijałbym też innych markowych filtrów z
    > powłokami wielowarstwowymi - np. B+W MRC, Marumi WPC lub DHG, czy nawet
    > lekceważona Hama - ale z serii C14.

    Zgadza się, kwestia tylko, że B+W jest drogi, a Marumi nie zbiera tylu
    pozytywnych opinii co Hoya HMC czy HMC Super. O Hamie słyszałem tylko
    negatywne opinie.

  • 25. Data: 2009-07-14 21:42:06
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Olek" <o...@u...eu> napisał:

    > Zgadza się, kwestia tylko, że B+W jest drogi, a Marumi nie zbiera tylu
    > pozytywnych opinii co Hoya HMC czy HMC Super.

    Z tm bym polemizował. Wielopowłokowe Marumi serii WPC lub DHG to podobna (a
    w/g niektórych i lepsza) jakość od Hoya HMC czy HMC super.

    > O Hamie słyszałem tylko
    > negatywne opinie.

    Bo Hama ma w ofercie (specjalnie tak piszę - bo Hama to tylko firma handlowa
    która sama nic nie produkuje) bardzo różne filtry. Te tanie to badziewie,
    ale seria C14 to zupełnie inna jakość. Ciekawe są też filtry HTMC
    Ghostless - w których dodatkową redukcję odbić uzyskano dzięki kształtowi
    filtra (powierzchnia filtra nie jest płaska - ma kształt wycinka sfery).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 26. Data: 2009-07-14 21:57:42
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Hoya i "low profile" to chyba jedynie filtr Hoya Digital PRO1 jest w
    > wersji slim ale sprawdź jeszcze!

    HMC Super Pro1 też jest "slim". Mam kilka takich filtrów o różnych
    średnicach - nie ma problemu z założeniem nawet najbardziej beznadziejnych
    (oryginalnych) dekielków Canona. Jednak do fotografii cyfrowej filtr UV jest
    raczej mało potrzebny - chyba warto spojrzeć na jakiś Hoya Protector lub coś
    analogicznego pochodzącego z innych popularnych firm. Podstawa to bardzo
    dobre powłoki antyrefleksyjne. Potwierdzam również, że czyszczenie filtrów
    Hoya HMC/Super HMC/Pro1/Digital to udręka w porównaniu do czyszczenia np.
    B+W (nie wiem jak z protectorami i filtrami Hoya z serii HD).

    --
    Lol

  • 27. Data: 2009-07-14 22:03:44
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Lol wrote:

    > HMC Super Pro1 też jest "slim".

    chodzi o to , że PRO1 jest "slim", a HMC i HMC Super nie, ale mogę się
    mylić. W każdym razie z tego co pamiętam PRO1 jest cieńszy...

    > raczej mało potrzebny - chyba warto spojrzeć na jakiś Hoya Protector lub coś
    > analogicznego pochodzącego z innych popularnych firm. Podstawa to bardzo
    > dobre powłoki antyrefleksyjne.

    jedno łączy się z drugim - dobry filtr dobrej marki = dobre powłoki
    antyrefleksyjne.

    > Potwierdzam również, że czyszczenie filtrów
    > Hoya HMC/Super HMC/Pro1/Digital to udręka w porównaniu do czyszczenia np.
    > B+W (nie wiem jak z protectorami i filtrami Hoya z serii HD).

    Chemax 3, cieniutkie husteczki higieniczne + pędzelek - nigdy nie miałem
    problemu z czyszczeniem filtrów Hoya.

    tak btw. filtrów jeszcze.
    Zakupiłem ostatnio filtr UV Sigma i sobie chwalę :)

  • 28. Data: 2009-07-14 22:21:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jul 2009, Marek wrote:

    > Z osłony nie chcę rezygnować - piszesz, że nie kosztuje grosze,
    > dorzuciłeś mi kolejną "zagwozdkę" :)

    Widzę że Hoya coś wypuściła:
    http://allegro.pl/item687997177_dekielek_push_on_hoy
    a_do_filtrow_typu_slim_58mm.html
    ...e, to taniocha, niepotrzebnie straszyłem :)
    Jak sam kupowałem to tak dobrze nie było.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2009-07-15 07:09:06
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Do oslony obiektywu sluzy dekielek, jego zalozenie i zdjecie trwa jedna
    sekunde, a kazde dodatkowe szklo w torze optycznym obiektywu na pewno nie
    poprawia jego obrazowania.

    To moje trzy grosze.
    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 30. Data: 2009-07-15 07:11:09
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Trochę pokręciłeś. Najtańsze filtry Hoya mają zielone opakowania, nieco
    > lepsze - fioletowe, seria HMC szare a HMC super - czarne.

    Oczywiscie masz racje. Dwa razy wpisalem szary.
    I to nie znaczy wcale, ze zielony widze na szaro :)

    Waldek

    www.waldek.sewera.pl