  • 1. Data: 2009-07-14 13:26:48
    Temat: Filtr UV - jaki?
    Od: Marek <q...@q...pl>

    Dojrzałem do konieczności kupna filtra UV ( dwukrotnie mały paluszek
    mnie przekonał), głównie jako zabezpieczenia obiektywu. Proszę Was
    o podpowiedź co kupić, aby nie pogorszyć "obrazka" i czy koniecznie
    musi być wykonanie slim aby filtr nie winietował na krótkim końcu
    Nikkor AF-S 16-85

    --
    dziękuję, Marek

  • 2. Data: 2009-07-14 13:43:13
    Temat: Re: Filtr UV - jaki?
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Marek wrote:
> [...]
    > o podpowiedź co kupić, aby nie pogorszyć "obrazka" i czy koniecznie
    > musi być wykonanie slim aby filtr nie winietował na krótkim końcu

    Hoya HMC albo HMC Super

  • 3. Data: 2009-07-14 13:51:15
    Od: Marek <q...@q...pl>

    Olek pisze:

    [...]
    > Hoya HMC albo HMC Super

    w jakim wykonaniu normal/slim ?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2009-07-14 13:52:10
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > o podpowiedź co kupić, aby nie pogorszyć "obrazka" i czy koniecznie
    > musi być wykonanie slim aby filtr nie winietował na krótkim końcu

    Poszukaj filtrów zabezpieczających bez powłok UV. Są takie.

    wer

  • 5. Data: 2009-07-14 13:54:39
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik wrote:

    > Poszukaj filtrów zabezpieczających bez powłok UV. Są takie.

    Powłok UV?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 6. Data: 2009-07-14 14:15:04
    Od: Marek <q...@q...pl>

    b...@n...pl pisze:

    > Poszukaj filtrów zabezpieczających bez powłok UV. Są takie.

    Na allegro trafiłem tylko na 1 aukcję z filtrem zabezpieczającym ale
    przy cenie 150 zł, to już lepiej kupić UV :)

    --
    Marek

  • 7. Data: 2009-07-14 14:18:11
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Masz 3 wyjscia.
    1) zalozyc oslone przeciwsloneczna - trudniej wsadzic palucha
    2) kupic dobry drogi filtr
    3) kupic tani filtr ale pamietac, ze jak slonce masz inaczej niz za
    plecami to trzeba go bezwzglednie odkrecic, bo wtedy robi najwiecej szkod.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 8. Data: 2009-07-14 14:19:08
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marek wrote:
    > Olek pisze:
    >
    > [...]
    >
    > w jakim wykonaniu normal/slim ?

    W takim jaki potrzebujesz. Jak kupujesz pieczywo to tez pytasz sprzedawczyni
    czy wolisz bułki czy chleb?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2009-07-14 14:23:08
    Od: Marek <q...@q...pl>

    Waldemarrr pisze:
    > Masz 3 wyjscia.
    > 1) zalozyc oslone przeciwsloneczna - trudniej wsadzic palucha
    Była oryginalna osłona - ale małe palce są sprytne :)

    > 2) kupic dobry drogi filtr
    Od jakiego pułapu cenowego zaczyna się ta kategoria filtrów?

    > 3) kupic tani filtr ale pamietac, ze jak slonce masz inaczej niz za
    > plecami to trzeba go bezwzglednie odkrecic, bo wtedy robi najwiecej szkod.
    Czy uwaga ta dotyczy filtrów Hoya HMC albo HMC Super?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2009-07-14 14:37:30
    Od: Marek <q...@q...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > W takim jaki potrzebujesz. Jak kupujesz pieczywo to tez pytasz
    > sprzedawczyni czy wolisz bułki czy chleb?!

    Będę kupował wysyłkowo, dlatego nie mam możliwości sprawdzić
    czy przy najkrótszej ogniskowej filtr w wykonaniu o normalnej
    grubości nie będzie winietował. Z kolei filtry slim są droższe
    i trudniej dostępne. Liczę na odzew tych osób, które miały
    sposobność to sprawdzić "w praniu"

    --
    Marek