  • 11. Data: 2009-07-14 14:37:55
    Temat: Re: Filtr UV - jaki?
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Od jakiego pułapu cenowego zaczyna się ta kategoria filtrów?

    Nie umiem tego powiedziec, to kwestia bardzo subiektywna.
    Mnie raz filtr uratowal obiektyw. Ale bez wzgledu na to jak dobry by byl
    to i tak mam zasade, ze jak fotografuje pod slonce to go odkrecam.
    To naprawde niewielki wysilek, nie jest przyspawany.

    > Czy uwaga ta dotyczy filtrów Hoya HMC albo HMC Super?

    Widzialem kiedys w sklepie foto swietny "wzornik" - Hyba Hoya ;-)
    Jeden filtr zrobiony z 4 cwiartek czterech filtrow UV o roznej klasie.
    Swietnie pokazywal ktore szklo jak odbija i dawal do myslenia.

    Jest gradacja: szary / fioletowy / szary / czarny - jesli dobrze
    pamietam. Po prostu kazdy o krok lepszy...

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 12. Data: 2009-07-14 14:46:55
    Od: Marek <q...@q...pl>

    Waldemarrr pisze:

    [...]
    > Jest gradacja: szary / fioletowy / szary / czarny - jesli dobrze
    > pamietam. Po prostu kazdy o krok lepszy...

    Nie bardzo wiem o czym piszesz - proszę rozwiń :)

    --
    Marek

  • 13. Data: 2009-07-14 15:03:04
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Nie bardzo wiem o czym piszesz - proszę rozwiń :)

    Jedna z firm stosuje takie rozroznienie miedzy swoimi filtrami UV
    nizszej/srednej/wyzszej klasy. Nie chodzi o odcien przebarwien jakie
    robia tylko o rozne kolory na opakowaniu :-)

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 14. Data: 2009-07-14 15:05:22
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Marek wrote:
    > Dojrzałem do konieczności kupna filtra UV ( dwukrotnie mały paluszek

    kup sobie szmatke do czyszczenia. paluszki na filtrze tez beda, a
    dodatkowe szklo przy tym obiektywie zawsze bedzie negatywnie wplywac na
    obraz. chyba ze kupisz filtr drozszy niz wymiana przedniej soczewki w
    serwisie :)

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 15. Data: 2009-07-14 15:15:53
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 14 Jul., 16:37, Marek <q...@q...pl> wrote:

    > Będę kupował wysyłkowo, dlatego nie mam możliwości sprawdzić
    > czy przy najkrótszej ogniskowej filtr w wykonaniu o normalnej
    > grubości nie będzie winietował. Z kolei filtry slim są droższe
    > i trudniej dostępne. Liczę na odzew tych osób, które miały
    > sposobność to sprawdzić "w praniu"
    >
    > --
    > Marek

    nie mam tego obiektywu wiec dokladnie nie moge powiedziec czy slim
    jest konieczny , ale moge podpowiedziec.
    podaj tylko srednice zewnetrzna soczewki oraz srednice gwintu filtra.
    wada slimow jet to ze sie nimi trudno operuje - szansa ze zapaskudzisz
    niechcacy palcami przy zakrecaniu / wykrecaniu jest duzo wieksza niz
    przy normalanych.

  • 16. Data: 2009-07-14 15:19:18
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > wada slimow jet to ze sie nimi trudno operuje - szansa ze zapaskudzisz
    > niechcacy palcami przy zakrecaniu / wykrecaniu jest duzo wieksza niz

    juz nie musisz znalazlem co najwazniejsze

    wez jednak slima.

    XXX

  • 17. Data: 2009-07-14 15:21:05
    Od: Marek <q...@q...pl>

    XX YY pisze:

    [...]
    > juz nie musisz znalazlem co najwazniejsze
    >
    > wez jednak slima.

    dziękuję i pozdrawiam

    --
    Marek

  • 18. Data: 2009-07-14 16:08:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jul 2009, Marek wrote:

    > o podpowiedź co kupić, aby nie pogorszyć "obrazka" i czy koniecznie
    > musi być wykonanie slim

    W razie slima odpowiedz sobie na pytanie, czy masz zamiar zakładać
    osłonę (pokrywkę).
    To nie jest dowcip - w sprzęcie kategorię niżej (duża hybryda)
    przeszedłem na noszeni aparatu bez pokrywki (z założonym filtrem
    w roli ochrony), znakomicie poprawia to wygodę obsługi (jedna
    ręka starczy).

    Natomiast jak kupisz slima *i* chcesz mieć osłonę, to przygotuj
    się na to, że kawałek miękkiego plastiku w roli osłony zakładalnej
    *na* filtr nie kosztuje grosze :O

    > aby filtr nie winietował na krótkim końcu
    > Nikkor AF-S 16-85

    Jeśli będziesz rozważać zdejmowanie filtra do zdjęć "nie ze
    słońcem" (a trzeba się liczyć), to może dla 16..18 mm też
    będziesz zdejmować...

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-07-14 16:15:41
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Waldemarrr" <m...@n...mojej.str> napisał:

> [...]
    >
    > Jest gradacja: szary / fioletowy / szary / czarny - jesli dobrze
    > pamietam. Po prostu kazdy o krok lepszy...

    Trochę pokręciłeś. Najtańsze filtry Hoya mają zielone opakowania, nieco
    lepsze - fioletowe, seria HMC szare a HMC super - czarne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 20. Data: 2009-07-14 16:19:16
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Olek" <o...@u...eu> napisał

    >[...]
    > Hoya HMC albo HMC Super

    Fakt, te są niezłe. Ale nie pomijałbym też innych markowych filtrów z
    powłokami wielowarstwowymi - np. B+W MRC, Marumi WPC lub DHG, czy nawet
    lekceważona Hama - ale z serii C14.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)